Strona 1 z 2

wymiana płynu w chłodnicy - jedno pytanie

: pn gru 19, 2005 08:35
autor: Artur
Czesc,

Chciałbym wymienić plyn w chłodnicy, ale wcześniej nigdy jeszcze tego nie robiłem. Czytałem na forach, że to bułka z masłem :). Mam tylko kilka wątpliwości. Zobaczcie czy dobrze opisałem jak to zrobić:
1. odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego - najlepiej na zimnym silniku, wtedy nie trzeba uważać, że płyn wytryśnie spod korka, jak na gorącym - odkręcać korek bardzo ostrożnie
2. ustawiam ogrzewanie na maxa
3. podstawiamy miskępod chłodnice
4. odkręcamy najniżej położony wąż gumowy w chłodnicy
5. w momencie jak będzie płyn ściekał, odpalić silnik i czekać aż otworzy się termostat żeby płyn wyleciałdo reszty

- i tu moje pytanie:
przy jakiej temp. otworzy się termostat, czy to nie jest szkodliwe że silnik będzie pracował bez płynu ?? czy nie przegrzeje silnika jak za długo będę czekał ?? Bardzo was proszę o opisanie tej częśći

6. zakładamy wąż spowrotem
7. wlewamy płyn do zbiorniczka wyrównawczego
8. jak przestanie ubywać odpalamy silnik i znowu lejemy płyn
9. w golfie 3 powinno wejść 6,3 l

Proszę o opinie fachowców
pozdrawiam
Artur

: pn gru 19, 2005 10:34
autor: Maciosław
Termostat jak jest dobry to sie otworzy ptrzy 87 stopniach. Nic sie nie stanie bez płynu. chyba ze go przegrzejesz, ale jak go zgasisz po otwarciu termostatu to jest to niemożliwe. Miłej pracy bez niespodzianek. :okej: A potem :kufel: albo :pub:

: pn gru 19, 2005 11:38
autor: wara99
przy zimnym silniku lepiej nie rób akcji z odpaleniem silnika bez wody ,

: pn gru 19, 2005 12:34
autor: Artur
Czyli najlepiej tak. Spuszczam cały płyn ile zleci. Później odpalam silnik, czekam aż termostat się otworzy, co zobacze że znowu płyn leci. Gasze silnik i czekam aż troche ostygnie. Zalewam płyn. Odpalam silnik. Czekam aż otworzy się termostat, dolewam płynu do dobrego poziomu.
Tak dobrze ?

: pn gru 19, 2005 12:56
autor: Dawca_Nerek
Artur pisze:9. w golfie 3 powinno wejść 6,3 l
W którym silniku ????

A tak wogóle to po co go odpalać, zdejmujesz przewód od chłodnicy ten dolny oraz przewód ten przy pompie jak się nie mylą i wtedy płyn zlewa sie z bloku :) Wlewasz świeży i po robocie, po przejechaniu paru kilometrów sprawdzasz stan i dolewasz do potrzeby!!!

: pn gru 19, 2005 16:22
autor: fibolek
Dawca ma rację nie odpalaj silnika bez płynu to nie jest konieczne.
Tylko tak po wlaniu to od razu nigdzie nie jedź tylko odkręć korek odpal go i poczekaj ile ci ubędzie wtedy poczekaj aż przestygnie(lub zagrzej płyn) i dolej tyle żeby dobrze było.I teraz lataj i czasem sprawdź czy nie ubywa.
Jak chcesz wypłukać cały obieg to płukaj.

: pn gru 19, 2005 16:36
autor: Artur
no dobra, to jak spuszcze cały płyn chłodzący bez otwarcia termostatu ??
ktoś mi poradził żeby wyciągnąć termostat, ale ja mam wspomaganie i to jest masa pracy żeby to zrobić, zresztą nie wiem czy później jak to poskłądam nie będzie ciekło w miejscu uszczelki termostatu.

najbardziej podoba mi sie wersja z odpaleniem silnika na sucho tylko na czas do otwarcia termostatu, ale strach :) że nie wyczuje momentu otworzenia termostatu i przegrzeje silniczej.
Ile mniej więcej powinno to zająć czasu od chłodnego silnika do tych 90 stopni żeby otworzył siętermostat ? na suchej chłodnicy ??

: pn gru 19, 2005 19:17
autor: Deacon
Dawca_Nerek, juz ci napisal co masz zrobic: odpinasz dolny waz od chlodnicy oraz waz od pompy i zlatuje ci caly plyn. nie odpalaj silnikia bez plynu!!!!

: pn gru 19, 2005 19:27
autor: paulox
Deacon pisze:Dawca_Nerek, juz ci napisal co masz zrobic: odpinasz dolny waz od chlodnicy oraz waz od pompy i zlatuje ci caly plyn. nie odpalaj silnikia bez plynu!!!!
No dokładnie tak jak Deacon pisze albo oba węże z pompy wodnej zdejmij i zleci całość. Lepiej tak niż odpalac bez płynu. Z tym odpalaniem to kompletnie beznajdziejny pomysł, skoro zdjęcie dwóch węży to nie problem to po co grzać silnik na resztce płynu....

: pn gru 19, 2005 19:33
autor: smootny
A jak jest z golfem 2 1,6 gaznik? jaka jest kolejność przy wymienie płynu chłodniczego?

Mam też pewien problem - mianowicie z ogrzewaniem w samochodzie.
jak samochod odpale i jestem w trasie to przez kilkanaście minut jest ciepłe powietrze póżniej zawsze tylko zimne. Zastanawiam się czy to termostat czy żle zalany płyn chłodniczy?? czy jeszcze coś innego..?

: pn gru 19, 2005 19:39
autor: Paweł Marek
Nie masz wskaźnika temperatury? Jak ci silniczek robi zię zimny w trasie to termostat do wymiany.

: pn gru 19, 2005 19:41
autor: paulox
smootny pisze:A jak jest z golfem 2 1,6 gaznik? jaka jest kolejność przy wymienie płynu chłodniczego?

Mam też pewien problem - mianowicie z ogrzewaniem w samochodzie.
jak samochod odpale i jestem w trasie to przez kilkanaście minut jest ciepłe powietrze póżniej zawsze tylko zimne. Zastanawiam się czy to termostat czy żle zalany płyn chłodniczy?? czy jeszcze coś innego..?
Kolejność czynności to razej taka sama we wszystkich jest.

Termostat nie powinien miec większego wpływu na to, chyba że otwiera się i wogole nie chce się potem zamknąć i za trzyma cały czas duży obieg i wychładza za mocno płyn.

: pn gru 19, 2005 19:51
autor: smootny
własnie sie zastanawiam czy tak nie jest, bo jak na początku jest ciepło a potem lipa to kto wie.. ma ktoś inne pomysły?

jeżeli chodzi o wskażnik temperatury to w trakcie jazdy podnosi się od zera do połowy i ciągle tak stoi napewno nie spada - niekiedy na postoju kawałek wzrośnie ale podczas dalszej jazdy znów równo na połowie wskażnika. . czyli temperatura jest w porządku.

: pn gru 19, 2005 19:57
autor: Paweł Marek
a skoro stoi w połowie to nie termostat. Miałem taki objaw raz i była zapaprana nagrzewnica.