wymiana płynu w chłodnicy - jedno pytanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Artur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 19:23
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

wymiana płynu w chłodnicy - jedno pytanie

Post autor: Artur » pn gru 19, 2005 08:35

Czesc,

Chciałbym wymienić plyn w chłodnicy, ale wcześniej nigdy jeszcze tego nie robiłem. Czytałem na forach, że to bułka z masłem :). Mam tylko kilka wątpliwości. Zobaczcie czy dobrze opisałem jak to zrobić:
1. odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego - najlepiej na zimnym silniku, wtedy nie trzeba uważać, że płyn wytryśnie spod korka, jak na gorącym - odkręcać korek bardzo ostrożnie
2. ustawiam ogrzewanie na maxa
3. podstawiamy miskępod chłodnice
4. odkręcamy najniżej położony wąż gumowy w chłodnicy
5. w momencie jak będzie płyn ściekał, odpalić silnik i czekać aż otworzy się termostat żeby płyn wyleciałdo reszty

- i tu moje pytanie:
przy jakiej temp. otworzy się termostat, czy to nie jest szkodliwe że silnik będzie pracował bez płynu ?? czy nie przegrzeje silnika jak za długo będę czekał ?? Bardzo was proszę o opisanie tej częśći

6. zakładamy wąż spowrotem
7. wlewamy płyn do zbiorniczka wyrównawczego
8. jak przestanie ubywać odpalamy silnik i znowu lejemy płyn
9. w golfie 3 powinno wejść 6,3 l

Proszę o opinie fachowców
pozdrawiam
Artur


Arczi

Awatar użytkownika
Maciosław
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr lis 24, 2004 12:36
Lokalizacja: Dobczyce k. Krakowa
Kontakt:

Post autor: Maciosław » pn gru 19, 2005 10:34

Termostat jak jest dobry to sie otworzy ptrzy 87 stopniach. Nic sie nie stanie bez płynu. chyba ze go przegrzejesz, ale jak go zgasisz po otwarciu termostatu to jest to niemożliwe. Miłej pracy bez niespodzianek. :okej: A potem :kufel: albo :pub:


http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3496558

wara99

Post autor: wara99 » pn gru 19, 2005 11:38

przy zimnym silniku lepiej nie rób akcji z odpaleniem silnika bez wody ,



Awatar użytkownika
Artur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 19:23
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: Artur » pn gru 19, 2005 12:34

Czyli najlepiej tak. Spuszczam cały płyn ile zleci. Później odpalam silnik, czekam aż termostat się otworzy, co zobacze że znowu płyn leci. Gasze silnik i czekam aż troche ostygnie. Zalewam płyn. Odpalam silnik. Czekam aż otworzy się termostat, dolewam płynu do dobrego poziomu.
Tak dobrze ?


Arczi

Awatar użytkownika
Dawca_Nerek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1887
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
Lokalizacja: F1 DAWCA

Post autor: Dawca_Nerek » pn gru 19, 2005 12:56

Artur pisze:9. w golfie 3 powinno wejść 6,3 l
W którym silniku ????

A tak wogóle to po co go odpalać, zdejmujesz przewód od chłodnicy ten dolny oraz przewód ten przy pompie jak się nie mylą i wtedy płyn zlewa sie z bloku :) Wlewasz świeży i po robocie, po przejechaniu paru kilometrów sprawdzasz stan i dolewasz do potrzeby!!!


Obrazek
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

fibolek

Post autor: fibolek » pn gru 19, 2005 16:22

Dawca ma rację nie odpalaj silnika bez płynu to nie jest konieczne.
Tylko tak po wlaniu to od razu nigdzie nie jedź tylko odkręć korek odpal go i poczekaj ile ci ubędzie wtedy poczekaj aż przestygnie(lub zagrzej płyn) i dolej tyle żeby dobrze było.I teraz lataj i czasem sprawdź czy nie ubywa.
Jak chcesz wypłukać cały obieg to płukaj.



Awatar użytkownika
Artur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 19:23
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: Artur » pn gru 19, 2005 16:36

no dobra, to jak spuszcze cały płyn chłodzący bez otwarcia termostatu ??
ktoś mi poradził żeby wyciągnąć termostat, ale ja mam wspomaganie i to jest masa pracy żeby to zrobić, zresztą nie wiem czy później jak to poskłądam nie będzie ciekło w miejscu uszczelki termostatu.

najbardziej podoba mi sie wersja z odpaleniem silnika na sucho tylko na czas do otwarcia termostatu, ale strach :) że nie wyczuje momentu otworzenia termostatu i przegrzeje silniczej.
Ile mniej więcej powinno to zająć czasu od chłodnego silnika do tych 90 stopni żeby otworzył siętermostat ? na suchej chłodnicy ??


Arczi

Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » pn gru 19, 2005 19:17

Dawca_Nerek, juz ci napisal co masz zrobic: odpinasz dolny waz od chlodnicy oraz waz od pompy i zlatuje ci caly plyn. nie odpalaj silnikia bez plynu!!!!


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn gru 19, 2005 19:27

Deacon pisze:Dawca_Nerek, juz ci napisal co masz zrobic: odpinasz dolny waz od chlodnicy oraz waz od pompy i zlatuje ci caly plyn. nie odpalaj silnikia bez plynu!!!!
No dokładnie tak jak Deacon pisze albo oba węże z pompy wodnej zdejmij i zleci całość. Lepiej tak niż odpalac bez płynu. Z tym odpalaniem to kompletnie beznajdziejny pomysł, skoro zdjęcie dwóch węży to nie problem to po co grzać silnik na resztce płynu....


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
smootny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 23:58
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: smootny » pn gru 19, 2005 19:33

A jak jest z golfem 2 1,6 gaznik? jaka jest kolejność przy wymienie płynu chłodniczego?

Mam też pewien problem - mianowicie z ogrzewaniem w samochodzie.
jak samochod odpale i jestem w trasie to przez kilkanaście minut jest ciepłe powietrze póżniej zawsze tylko zimne. Zastanawiam się czy to termostat czy żle zalany płyn chłodniczy?? czy jeszcze coś innego..?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 19, 2005 19:39

Nie masz wskaźnika temperatury? Jak ci silniczek robi zię zimny w trasie to termostat do wymiany.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn gru 19, 2005 19:41

smootny pisze:A jak jest z golfem 2 1,6 gaznik? jaka jest kolejność przy wymienie płynu chłodniczego?

Mam też pewien problem - mianowicie z ogrzewaniem w samochodzie.
jak samochod odpale i jestem w trasie to przez kilkanaście minut jest ciepłe powietrze póżniej zawsze tylko zimne. Zastanawiam się czy to termostat czy żle zalany płyn chłodniczy?? czy jeszcze coś innego..?
Kolejność czynności to razej taka sama we wszystkich jest.

Termostat nie powinien miec większego wpływu na to, chyba że otwiera się i wogole nie chce się potem zamknąć i za trzyma cały czas duży obieg i wychładza za mocno płyn.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
smootny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 23:58
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: smootny » pn gru 19, 2005 19:51

własnie sie zastanawiam czy tak nie jest, bo jak na początku jest ciepło a potem lipa to kto wie.. ma ktoś inne pomysły?

jeżeli chodzi o wskażnik temperatury to w trakcie jazdy podnosi się od zera do połowy i ciągle tak stoi napewno nie spada - niekiedy na postoju kawałek wzrośnie ale podczas dalszej jazdy znów równo na połowie wskażnika. . czyli temperatura jest w porządku.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 19, 2005 19:57

a skoro stoi w połowie to nie termostat. Miałem taki objaw raz i była zapaprana nagrzewnica.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 131 gości