wymiana płynu w chłodnicy - jedno pytanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wymiana płynu w chłodnicy - jedno pytanie
Czesc,
Chciałbym wymienić plyn w chłodnicy, ale wcześniej nigdy jeszcze tego nie robiłem. Czytałem na forach, że to bułka z masłem . Mam tylko kilka wątpliwości. Zobaczcie czy dobrze opisałem jak to zrobić:
1. odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego - najlepiej na zimnym silniku, wtedy nie trzeba uważać, że płyn wytryśnie spod korka, jak na gorącym - odkręcać korek bardzo ostrożnie
2. ustawiam ogrzewanie na maxa
3. podstawiamy miskępod chłodnice
4. odkręcamy najniżej położony wąż gumowy w chłodnicy
5. w momencie jak będzie płyn ściekał, odpalić silnik i czekać aż otworzy się termostat żeby płyn wyleciałdo reszty
- i tu moje pytanie:
przy jakiej temp. otworzy się termostat, czy to nie jest szkodliwe że silnik będzie pracował bez płynu ?? czy nie przegrzeje silnika jak za długo będę czekał ?? Bardzo was proszę o opisanie tej częśći
6. zakładamy wąż spowrotem
7. wlewamy płyn do zbiorniczka wyrównawczego
8. jak przestanie ubywać odpalamy silnik i znowu lejemy płyn
9. w golfie 3 powinno wejść 6,3 l
Proszę o opinie fachowców
pozdrawiam
Artur
Chciałbym wymienić plyn w chłodnicy, ale wcześniej nigdy jeszcze tego nie robiłem. Czytałem na forach, że to bułka z masłem . Mam tylko kilka wątpliwości. Zobaczcie czy dobrze opisałem jak to zrobić:
1. odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego - najlepiej na zimnym silniku, wtedy nie trzeba uważać, że płyn wytryśnie spod korka, jak na gorącym - odkręcać korek bardzo ostrożnie
2. ustawiam ogrzewanie na maxa
3. podstawiamy miskępod chłodnice
4. odkręcamy najniżej położony wąż gumowy w chłodnicy
5. w momencie jak będzie płyn ściekał, odpalić silnik i czekać aż otworzy się termostat żeby płyn wyleciałdo reszty
- i tu moje pytanie:
przy jakiej temp. otworzy się termostat, czy to nie jest szkodliwe że silnik będzie pracował bez płynu ?? czy nie przegrzeje silnika jak za długo będę czekał ?? Bardzo was proszę o opisanie tej częśći
6. zakładamy wąż spowrotem
7. wlewamy płyn do zbiorniczka wyrównawczego
8. jak przestanie ubywać odpalamy silnik i znowu lejemy płyn
9. w golfie 3 powinno wejść 6,3 l
Proszę o opinie fachowców
pozdrawiam
Artur
Arczi
- Dawca_Nerek
- Forum Master
- Posty: 1887
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
- Lokalizacja: F1 DAWCA
W którym silniku ????Artur pisze:9. w golfie 3 powinno wejść 6,3 l
A tak wogóle to po co go odpalać, zdejmujesz przewód od chłodnicy ten dolny oraz przewód ten przy pompie jak się nie mylą i wtedy płyn zlewa sie z bloku Wlewasz świeży i po robocie, po przejechaniu paru kilometrów sprawdzasz stan i dolewasz do potrzeby!!!
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Dawca ma rację nie odpalaj silnika bez płynu to nie jest konieczne.
Tylko tak po wlaniu to od razu nigdzie nie jedź tylko odkręć korek odpal go i poczekaj ile ci ubędzie wtedy poczekaj aż przestygnie(lub zagrzej płyn) i dolej tyle żeby dobrze było.I teraz lataj i czasem sprawdź czy nie ubywa.
Jak chcesz wypłukać cały obieg to płukaj.
Tylko tak po wlaniu to od razu nigdzie nie jedź tylko odkręć korek odpal go i poczekaj ile ci ubędzie wtedy poczekaj aż przestygnie(lub zagrzej płyn) i dolej tyle żeby dobrze było.I teraz lataj i czasem sprawdź czy nie ubywa.
Jak chcesz wypłukać cały obieg to płukaj.
no dobra, to jak spuszcze cały płyn chłodzący bez otwarcia termostatu ??
ktoś mi poradził żeby wyciągnąć termostat, ale ja mam wspomaganie i to jest masa pracy żeby to zrobić, zresztą nie wiem czy później jak to poskłądam nie będzie ciekło w miejscu uszczelki termostatu.
najbardziej podoba mi sie wersja z odpaleniem silnika na sucho tylko na czas do otwarcia termostatu, ale strach że nie wyczuje momentu otworzenia termostatu i przegrzeje silniczej.
Ile mniej więcej powinno to zająć czasu od chłodnego silnika do tych 90 stopni żeby otworzył siętermostat ? na suchej chłodnicy ??
ktoś mi poradził żeby wyciągnąć termostat, ale ja mam wspomaganie i to jest masa pracy żeby to zrobić, zresztą nie wiem czy później jak to poskłądam nie będzie ciekło w miejscu uszczelki termostatu.
najbardziej podoba mi sie wersja z odpaleniem silnika na sucho tylko na czas do otwarcia termostatu, ale strach że nie wyczuje momentu otworzenia termostatu i przegrzeje silniczej.
Ile mniej więcej powinno to zająć czasu od chłodnego silnika do tych 90 stopni żeby otworzył siętermostat ? na suchej chłodnicy ??
Arczi
No dokładnie tak jak Deacon pisze albo oba węże z pompy wodnej zdejmij i zleci całość. Lepiej tak niż odpalac bez płynu. Z tym odpalaniem to kompletnie beznajdziejny pomysł, skoro zdjęcie dwóch węży to nie problem to po co grzać silnik na resztce płynu....Deacon pisze:Dawca_Nerek, juz ci napisal co masz zrobic: odpinasz dolny waz od chlodnicy oraz waz od pompy i zlatuje ci caly plyn. nie odpalaj silnikia bez plynu!!!!
Volkswagen - da weiss man, was man hat.
___________________________________
___________________________________
A jak jest z golfem 2 1,6 gaznik? jaka jest kolejność przy wymienie płynu chłodniczego?
Mam też pewien problem - mianowicie z ogrzewaniem w samochodzie.
jak samochod odpale i jestem w trasie to przez kilkanaście minut jest ciepłe powietrze póżniej zawsze tylko zimne. Zastanawiam się czy to termostat czy żle zalany płyn chłodniczy?? czy jeszcze coś innego..?
Mam też pewien problem - mianowicie z ogrzewaniem w samochodzie.
jak samochod odpale i jestem w trasie to przez kilkanaście minut jest ciepłe powietrze póżniej zawsze tylko zimne. Zastanawiam się czy to termostat czy żle zalany płyn chłodniczy?? czy jeszcze coś innego..?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kolejność czynności to razej taka sama we wszystkich jest.smootny pisze:A jak jest z golfem 2 1,6 gaznik? jaka jest kolejność przy wymienie płynu chłodniczego?
Mam też pewien problem - mianowicie z ogrzewaniem w samochodzie.
jak samochod odpale i jestem w trasie to przez kilkanaście minut jest ciepłe powietrze póżniej zawsze tylko zimne. Zastanawiam się czy to termostat czy żle zalany płyn chłodniczy?? czy jeszcze coś innego..?
Termostat nie powinien miec większego wpływu na to, chyba że otwiera się i wogole nie chce się potem zamknąć i za trzyma cały czas duży obieg i wychładza za mocno płyn.
Volkswagen - da weiss man, was man hat.
___________________________________
___________________________________
własnie sie zastanawiam czy tak nie jest, bo jak na początku jest ciepło a potem lipa to kto wie.. ma ktoś inne pomysły?
jeżeli chodzi o wskażnik temperatury to w trakcie jazdy podnosi się od zera do połowy i ciągle tak stoi napewno nie spada - niekiedy na postoju kawałek wzrośnie ale podczas dalszej jazdy znów równo na połowie wskażnika. . czyli temperatura jest w porządku.
jeżeli chodzi o wskażnik temperatury to w trakcie jazdy podnosi się od zera do połowy i ciągle tak stoi napewno nie spada - niekiedy na postoju kawałek wzrośnie ale podczas dalszej jazdy znów równo na połowie wskażnika. . czyli temperatura jest w porządku.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 131 gości