Strona 1 z 2

Dziwne zachowanie wskazowki temp wody-mkIV tdi Brak mi slow

: śr lut 24, 2010 20:58
autor: blast3r-bley
Witam
Wiem ze wiele razy juz poruszalem ten temat ale poprostu brak mi slow
Golfa kupilem w maju,i odrazu dalem do roboty rozrzad kpl
Wszystko bylo ok
Jak tylko przyszla zima(listopad)zaczela mi fiksowac wskazowka od temp wody
w mojej"wsi" eksperci stwierdzili ze moze mam inna pompe wody i mi szybciej rozprowadza wode po silniku
Gdy auto jest na jalowym biegu i ma wylaczone ogrzewanie(nadmuch) to wskazowka sie podnosi i temp wody rosnie,gdy tylko wlacze nadmuch obojetnie na jaki bieg to wskazowka spada ku dolowi
tak samo dzieje sie gdy jade

Zostawilem go na chodzie,wylaczylem nadmuch i zalapal 90 stopni,gorny waz goracy a dolny zimny

Wymienilem Czujnik Cieczy Chlodzacej(oryginalny)->Dalej tak samo
Wymienilem Termostat Wahlera->Dalej tak samo
Wymienilem Plyn(przy rozrzadzie tez mialem wymieniany)G12 koncentrat-Dalej tak samo

Brak mi Opcji,koncepcji,slow,nie wiem co robic:( vag nic nie pokazuje
Nie wiem moze mam go zapowietrzonego?bo tyle tam modzilem z tym czujnikiem np bo mialem zamiennik i nie pasowal tzn luzny byl,wkladalem go i wyjmowalem


Gorny waz jest goracy,dolny lodowaty(oznacza to ze termostat sie nie otwarl),zbiorniczek plynu cieply,silnik rozgrzany,chlodnica zimna

Odpalic go na kilka godzin i zostawic na chodzie?odpowietrzy sie?
Tak dlugo sie otwiera ten termostat?
Walniety kupilem?

Co radzicie Maniacy???
Z gory VWielkie Dzieki :pub: oraz przybijam plusy

: śr lut 24, 2010 21:03
autor: poolak2006
pompę wody ty wymieniałeś przy rozrządzie? co do termostatu to otwiera się koło 80-85*C
Max otwarcie koło 105*C możesz sprawdzić czy działa. Bierzesz termometr i gotujesz wodę a termostat we wodzie i obserwujesz.

: śr lut 24, 2010 21:06
autor: rabitt86
zasłoń mu chłodnice kartonem powinien złapać temperature i odwiesić termostat mi pomaga to

: śr lut 24, 2010 21:12
autor: rabitt86
zalać też można wrzątkiem tylko trzeba go wykręcać

: czw lut 25, 2010 11:28
autor: blast3r-bley
tak przy rozrzadzie w maju(i wszystko bylo ok)do momentu gdy sie zrobilo zimno tak zaczelo fiksowac
termostat kupilem wczoraj nowy i wczoraj go wymienialem

ale karton tu chyba nic nie pomorze...
bo nie wazne czy jade czy stoje to temp spada jak mam wlaczony nadmuch,a jak wylaczony to rosnie

: czw lut 25, 2010 12:45
autor: rabitt86
przy włączonym nadmuchu zawsze spada temperatura

: czw lut 25, 2010 13:28
autor: robaczykiewicz
a może masz poprostu przypchany uklad chłodzenia, choć to malo prawdopodobne, ja w swoim MK4 TDI mam bardzo podobną sytuacje ale zaczyna się to w okolicach -8st C, więc twierdzę że to norma, nie ma się czym przejmować :) jak jade i mam włączony nadmuch nawet na 2 temperatura nie spada.

: czw lut 25, 2010 14:55
autor: blast3r-bley
ja czy jade czy stoje i mam wlaczony nadmuch to spada
wylacze i rosnie

predzej tego nie bylo(fakt moze to wina pogody)bo golfa mam od maja wiec latem bylo wsystko ok
poczekam do wiosny,moze wszystko wroci do normy-chociaz dla mnie to dziwne co teraz sie dzieje w moim golfie

: czw lut 25, 2010 16:29
autor: poolak2006
A korek o zbiornika wyrównawczego ? Słyszałem że czasami jego wymiana pomagała bo był nieszczelny.

: czw lut 25, 2010 17:32
autor: Tekiera
ja miałem taka sama przyczynę i powymieniałem to samo co Ty i dalej nic w końcu wziołem podgrzałem czujnik temp zapalniczka tak ze włączyły sie wentylatory i pomogło może i tobie pomoże !! :grin:

: czw lut 25, 2010 19:07
autor: blast3r-bley
wiec tak:
dzisiaj wyjechalem autem z garazu,odpalilem sie i zostawilem tak na jalowym biegu(nadmuch wylaczony na 0)po 1h auto osiagnelo 90 stopni tzn wskazowka byla rowniutko na 90tce,silnik byl goracy,zbiorniczek od plynu goracy,gorny waz goracy,dolny waz goracy.
Wsiadlem w auto i wlaczylem nadmuch i cieple powietrze na maxa(4ty bieg)
Przez godzine siedzialem(niegazowalem ani nic) i obserwowalem wskazowke i zaczela spadac pomalu,stopniowo(nie gwaltownie ze leciala odrazu)siedzialem kolejna godzine i wskazowka spadla do zera(do samego dolu)
Powietrze lecialo caly czas takie samo(gorace)otwarlem maske:zbiorniczek plynu goracy,gorny waz goracy,silnik goracy,dolny waz byl juz letni-zimny
Kolejna godzine siedzialem a aucie ale trzymalem gaz tak na 2tys obrotow i po 15-20 min wskazowka zaczela sie podnosic ku 90 stopni

Jestem zielony w te klocki,ale juz wszystkie opcje wykorzystalem i kazdych magikow w mojej dziurze objechalem i nie wiem czy sobie jeb....w leb czy co zrobic z tym fantem....

Tak maja golfy ALH?Kazdy mi mowi ze to normalne przy takiej pogodzie w tym modelu
Niewiem bo tak jak pisalem golfa kupilem w maju i cale lato smigalem nakulalem 12 tys km i takiego czegos nie bylo

Co jeszcze powiecie Panowie?

: czw lut 25, 2010 20:30
autor: poolak2006
Normalne by było jakby spadało trochę mniej jak 90 ja wiem koło 80... ale nie do zera...

: czw lut 25, 2010 20:45
autor: wojtas46
Przy sprawnym układzie chłodzenia nic nie powinno spadac i zastanawia mnie to że przy obecnej pogodzie nagrzewał się do 90 st. przez 1 h

: czw lut 25, 2010 21:02
autor: poolak2006
Nie wiem no trochę dużo ale na wolnych obrotach na jałowym... może kolega podał bardzo w przybliżeniu że godzina... Niby wydaje się być wszystko ok.. tylko to wskazanie na włączonym ogrzewaniu...
tu poczytaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Nie pozostaje nic innego jak podpiąć pod VAG i będziesz wiedział co niedomaga... Nie ma innego wyjścia...