Strona 1 z 2

nie wracaja tłoczki po wymianie pompy hamulcowej

: śr lut 24, 2010 13:22
autor: dawid018
witam.problem dotyczy passata b3 bez abs.

więc wymieniłem pompę hamulcową na taką z mkII i wydawało mi się ze wszystko jest ok ale w aucie blokują się tłoczki do tego stopnia ze na podniesionym aucie ciężko ręką okręcić kołem.

po wymianie pompy nie odpowietrzyłem jej.tzn założyłem pompę i nalałem do niej płynu.po kilkudziesięciu naciśnięciach na hamulec, pedał za każdym razem wpadał do końca, więc poluzowałem 2 rurki i kumpel w środku naciskał pedał i jak go wcisnął do końca to w tym momencie ja zakręcałem rurkę.po tym zabiegu pokazał się bardzo słaby hamulec wiec odpowietrzyliśmy wszystkie koła.po przejechaniu się hamulce były ok ale zaczęły się problemy z blokowaniem kół.nie wiem co może być przyczyną tego.tłoczki chyba zapieczone nie są bo jak odkręcę odpowietrznik to tłoczek da się wcisnąć normalnie.klocki też luźno chodzą.

proszę o rady co jeszcze sprawdzić.

: śr lut 24, 2010 13:29
autor: malapawel
poziom plynu jest odpowieni? nie masz nigdzie wycieku?

: śr lut 24, 2010 13:39
autor: adamgti
to mi wyglada na zapowietrzony układ, pedał nie rośnie jak kilka razy podpompujesz?

: śr lut 24, 2010 13:41
autor: malapawel
mhm dobrze mowisz, pamietaj ze uklad trzeba odpowietrzac od tylnych kol i isc w kierunku przednich

: śr lut 24, 2010 13:47
autor: DaroW
Sprawdziłeś przed wymianą pompy, czy są identyczne ?
Możliwe, że w tej nowej jest płytsze wgłębienie na trzpień, który wystaje z serwa i pompa nie wraca do końca.

: śr lut 24, 2010 14:28
autor: arturro44
tłoczki powinny sie cofnąc bez odkręcania odpowietrzników czy ta pompa była nowa????

: śr lut 24, 2010 19:55
autor: marchew
Jak dla mnie to jest cos zle złozone w pompie...

A swoją drogą to hamulce odpowietrza się zaczynając od lewego przedniego koła następnie PP, LT, PT...

Pozdrawiam

: śr lut 24, 2010 19:57
autor: lewy2435
marchew .a nie czasem od najdalszego koła?

: śr lut 24, 2010 20:11
autor: qbanczyk691
Według mnie PT, LT, PP, LP. Jedziemy od najdalszego do najbliższego pompie hamulcowej.

: śr lut 24, 2010 21:22
autor: dawid018
malapawel pisze:poziom plynu jest odpowieni? nie masz nigdzie wycieku?
poziom jest ok.wycieku tez nigdzie nie ma.
adamgti pisze:to mi wyglada na zapowietrzony układ, pedał nie rośnie jak kilka razy podpompujesz?
pedał jest ok.układ raczej już zapowietrzony nie jest bo przelałem chyba z 2 litry płynu i wszędzie leci czysty płyn
DaroW pisze:Sprawdziłeś przed wymianą pompy, czy są identyczne ?
no właśnie nie sprawdziłem ich dokładnie.wizualnie sa takie same ale może masz racje z tym tłoczkiem.
arturro44 pisze:tłoczki powinny sie cofnąc bez odkręcania odpowietrzników czy ta pompa była nowa????
wiem ale nie da się.w ogóle jak odkręcę odpowietrznik to powoli leci płyn tak jak by ciągle było ciśnienie w układzie.a pompa była używana ale w 100% pewna.tylko leżała jakieś 3 miesiące.
marchew pisze:Jak dla mnie to jest cos zle złozone w pompie...
tylko pompy nikt nie rozbierał.
qbanczyk691 pisze:Jedziemy od najdalszego do najbliższego pompie hamulcowej.
dokładnie tak zrobiłem i z kazdego odpowietrznika leci płyn.

jutro pojadę po jeszcze jedną pompę tym razem zalaną płynem i dokładnie ją porównam z pompą z Passata.

Re: nie wracaja tłoczki po wymianie pompy hamulcowej

: śr lut 24, 2010 21:57
autor: oldstaszek
dawid018 pisze:witam.problem dotyczy passata b3 bez abs.

więc wymieniłem pompę hamulcową na taką z mkII i wydawało mi się ze wszystko jest ok ale w aucie blokują się tłoczki do tego stopnia ze na podniesionym aucie ciężko ręką okręcić kołem.

proszę o rady co jeszcze sprawdzić.
Pompa ma za płytkie wgłębienie na trzpień popychający - nie otwiera się zwrot płynu z pompy do zbiorniczka i w czasie jazdy, pod wpływem drgań dopompowuje tak że możesz nawet nie ruszyć - będzie pełny stop!
POMPA. :pub:

: śr lut 24, 2010 22:10
autor: dawid018
oldstaszek, czy to da się jakoś wyregulować czy będę musiał szukać innej pompy??

: śr lut 24, 2010 22:16
autor: DaroW
Jak odkręcisz pompę od serwa to będziesz widział czy ten trzpień, który wchodzi w pompę jest śrubką z kontrą. Chyba powinno to się dać wyregulować.

: śr lut 24, 2010 22:21
autor: oldstaszek
dawid018 pisze:oldstaszek, czy to da się jakoś wyregulować czy będę musiał szukać innej pompy??
Myślę że jest realne wyjście.
Musisz pomierzyć obie pompy i porównać wymiary:
-głębokość wgłębienia w tłoczku na trzpień z serwa do czoła pompy.
-mocowanie na śrubach tj. kołnierz - do czoła pompy.
Pomiary zrób bazując na czole pompy.
Na pewno pompa którą założyłeś wykaże albo mniejszy dystans na wgłębieniu albo większy dystans na kołnierzu.
można ratować się podłożeniem podkładek między pompę i serwo - i sprawdzenie skoku a także(jeżeli dobry skok) hamowanie.
Pozostaje sprawa szczelności złożenia pompy z serwem przy zastosowaniu podkładek.
Kiedyś takie coś miałem w innym autku o zwykłe podkładki z otworem 8mm wystarczyły.

Pomierzysz - będziesz miał odpowiedź... :pub:

[ Dodano: 24 Lut 2010 21:22 ]
DaroW pisze:Jak odkręcisz pompę od serwa to będziesz widział czy ten trzpień, który wchodzi w pompę jest śrubką z kontrą. Chyba powinno to się dać wyregulować.
To złożenie jest przeważnie fabrycznie zaciśnięte i można urwać...spróbować można.