za duzy akumulator......
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
za duzy akumulator......
czy za duzy akumulator moze powodowac problemy z rozruchem na zimno ????
w moim mk3 variant 1,9 tdi 1Z mam aku chyba 100 albo 110 Ah, a wg ksiazki powinien byc cos kolo 60, i jakos tak dziwnie dlugo i mulowato sie kreci przy rozruchu na zimnym rano...
co wy na to?
w moim mk3 variant 1,9 tdi 1Z mam aku chyba 100 albo 110 Ah, a wg ksiazki powinien byc cos kolo 60, i jakos tak dziwnie dlugo i mulowato sie kreci przy rozruchu na zimnym rano...
co wy na to?
Jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to alternator może nie zdążyć naładować aku "do pełna". Najlepiej doładuj prostownikiem i wtedy zobacz jak kręci. Sprawdź jeszcze jaki ma prąd rozruchowy. Kolejna sprawa to ładowanie. Być może regulator napięcia, szczotki. To też warto sprawdzić, zwłaszcza przed zimą
Jest zupelna nieprawda, ze za duzy akumulator bedzie ciagle niedoladowany. Bedzie tak samo naladowany (do pelna). Regulator napiecia dziala w ten sposob, ze laduje akumulator do okreslonego napiecia, pradem jakim jest w stanie dostarczyc. Czyli w pelni rozladowany akumulator wlozony do auta ladowalby sie dluzej (gdy jest wiekszy). Jest nieprawda, ze alternator jest dopasowany do pewnej okreslonej wartosci pojemnosci akumulatora. Alternator posiada okreslony max prad (czy moc) czyli dlatego wiekszy akumulator ladowalby sie dluzej. W praktyce akumulator rzadko jest w pelni rozladowany. Czyli rano bedzie mogl dluzej krecic rozrusznikiem (i szybciej) ale jesli wychechla sie go do zera to dluzej sie bedzie ladowal. Dlaczego rozrusznik bedzie krecil szybciej? Bo przy tym samym obciazeniu (rozrusznikiem) spadek napiecia na wiekszym akumulatorze bedzie mniejszy.
Ja mam u siebie oczywiscie nieco wiekszy akumulator niz fabryka przewiduje.
Ja mam u siebie oczywiscie nieco wiekszy akumulator niz fabryka przewiduje.
Ciągle to nie, ale przyjdzie wreszcie taki moment, że będzie niedoładowany - prawa fizyki, czy jak wolą naukowcy mechatroniki są nieubłagane..... Sam piszesz, że akumulator ładowałby się dłużej - no więc jak brakuje czasu na doładowanie bo robimy krótkie trasy, a wtedy pobór brądu mamy duży, bo np trzeba zapalić auto nawet kilka razy w mieście, ogrzewanie szyby wycieraczki wentylator i co wtedy??Jest zupelna nieprawda, ze za duzy akumulator bedzie ciagle niedoladowany.
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 193 gości