za duzy akumulator......

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
icemaster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt sie 26, 2005 18:43
Lokalizacja: Koszalin

za duzy akumulator......

Post autor: icemaster » ndz gru 18, 2005 20:50

czy za duzy akumulator moze powodowac problemy z rozruchem na zimno ????


w moim mk3 variant 1,9 tdi 1Z mam aku chyba 100 albo 110 Ah, a wg ksiazki powinien byc cos kolo 60, i jakos tak dziwnie dlugo i mulowato sie kreci przy rozruchu na zimnym rano...
co wy na to?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz gru 18, 2005 20:59

Jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to alternator może nie zdążyć naładować aku "do pełna". Najlepiej doładuj prostownikiem i wtedy zobacz jak kręci. Sprawdź jeszcze jaki ma prąd rozruchowy. Kolejna sprawa to ładowanie. Być może regulator napięcia, szczotki. To też warto sprawdzić, zwłaszcza przed zimą



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » ndz gru 18, 2005 21:02

na alternatorze powinieneś mieć napisane do ilu Ah podoła jak sie doczytasz wtedy będziesz wiedział czy za duży czy akurat


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
icemaster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt sie 26, 2005 18:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: icemaster » ndz gru 18, 2005 21:07

dokladnie jezdze male trasy, tak z 20-30 km dziennie z przerwami



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz gru 18, 2005 21:17

icemaster pisze:dokladnie jezdze male trasy, tak z 20-30 km dziennie z przerwami
no więc na początku będziesz miał świetnie a potem.... akumulator będzie coraz bardziej i bardziej niedoładowany, aż przyjdzie odwiedzić sklep po nowy...



Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: WRHZ » ndz gru 18, 2005 21:25

tak mozna skonczyc akumulator bo bedzie niedoladowany (alternator go nei obsluzy) moga sie tez pojawic obawjay na aku jesli wykrecisz korki bede czarnawe pozdro



Awatar użytkownika
icemaster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt sie 26, 2005 18:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: icemaster » ndz gru 18, 2005 21:30

hehe nic na to nie poradze, mieszkam w koszalinie ktory ma najwyzej 10 km srednicy ;)

najdziwniejsze jest to ze mechanik badal stan elektrolitu i mowi ze jest ok, ale nie robil tego z rana przed odpaleniem , tylko jak juz do niego dojechalem



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz gru 18, 2005 21:55

Jest pewna rada, chociaż kłopotliwa. Doładowywać prostownikiem. Któregoś pięknego i mroźniego poranka może się okazać, że nie odpalisz auta.



Awatar użytkownika
icemaster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt sie 26, 2005 18:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: icemaster » ndz gru 18, 2005 22:09

dlatego chce to jak najszybciej sprawdzic i w razie czego kupic nowy, odpowiedni do mojego auta akumulator



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz gru 18, 2005 22:16

Jeśli ten aku ma już nieco "wiosenek" to rzeczywiście warto się zastanowić nad nowym. Jeśli jest nowy to szkoda wywalić. Chyba, że masz z nim co zrobić- odspzredać, zamienić za coś.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz gru 18, 2005 22:18

icemaster pisze:dlatego chce to jak najszybciej sprawdzic i w razie czego kupic nowy, odpowiedni do mojego auta akumulator
wiesz jak już masz akumulator, to pozostaje Ci.... używać go dalej, autu on nie szkodzi tylko sam sobie, jak padnie to kupisz nowy



Awatar użytkownika
tommi336
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 13:49
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: tommi336 » ndz gru 18, 2005 23:50

110Ah to troche faktycznie przegiales ja mam u siebie 72Ah i tez troche alternator nie nadaza-aku ma pol roku i osotatnio go doladowalem- dak jak pisze Adamtd jezdzij az go zajezdzisz a potem ku jakies 72Ah i powinno byc git:)


Mk1 AAZ+ garret t2 + boost pin + fmic

Bocian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 14:21
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Bocian » pn gru 19, 2005 10:23

Jest zupelna nieprawda, ze za duzy akumulator bedzie ciagle niedoladowany. Bedzie tak samo naladowany (do pelna). Regulator napiecia dziala w ten sposob, ze laduje akumulator do okreslonego napiecia, pradem jakim jest w stanie dostarczyc. Czyli w pelni rozladowany akumulator wlozony do auta ladowalby sie dluzej (gdy jest wiekszy). Jest nieprawda, ze alternator jest dopasowany do pewnej okreslonej wartosci pojemnosci akumulatora. Alternator posiada okreslony max prad (czy moc) czyli dlatego wiekszy akumulator ladowalby sie dluzej. W praktyce akumulator rzadko jest w pelni rozladowany. Czyli rano bedzie mogl dluzej krecic rozrusznikiem (i szybciej) ale jesli wychechla sie go do zera to dluzej sie bedzie ladowal. Dlaczego rozrusznik bedzie krecil szybciej? Bo przy tym samym obciazeniu (rozrusznikiem) spadek napiecia na wiekszym akumulatorze bedzie mniejszy.
Ja mam u siebie oczywiscie nieco wiekszy akumulator niz fabryka przewiduje.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn gru 19, 2005 10:56

Jest zupelna nieprawda, ze za duzy akumulator bedzie ciagle niedoladowany.
Ciągle to nie, ale przyjdzie wreszcie taki moment, że będzie niedoładowany - prawa fizyki, czy jak wolą naukowcy mechatroniki są nieubłagane..... Sam piszesz, że akumulator ładowałby się dłużej - no więc jak brakuje czasu na doładowanie bo robimy krótkie trasy, a wtedy pobór brądu mamy duży, bo np trzeba zapalić auto nawet kilka razy w mieście, ogrzewanie szyby wycieraczki wentylator i co wtedy??


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 193 gości