szarpie, nie odpala, gaśnie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
szarpie, nie odpala, gaśnie
witam, mam golfa III 1.6 benzyna 55kw z 94r. i mam nastepujacy problem. otoz przy odpalaniu normalnie wskakuje na obroty po czym wskazowka spada i samochod gasnie. jak daje gazu to czasami niby zalapie ale to warknie i znowu obroty spadaja i silnik gasnie zazwyczaj nie reaguje na pedal gazu. co ciekawe czasami normalnie mi za 1 razem odpali, a czasami za ktoryms z koleji. wczoraj udalo mi sie odpalic juz myslalem ze normalnie chodzi, a jednak zaczal powoli przygasac po czym calkiem padl to juz go nie ruszalem. to tyle jesli chodzi o odpalanie. podczas jazdy czesto mi szarpie tzn obroty mi spadaja po czym zalapuje i rwie mi go do przodu, a czasami gasnie mi calkiem... co moze byc bezposrednia przyczynal takiego zachowania samochodu? moze ktos mial ten problem i sobie z nim poradzil? prawdopodobnie problem lezy w ukladzie paliwowym a ze sie nie znam na tym to nawetnie wiem jak to sprawdzic... znajomy mowil ze moze to tez byc przez zlej jakosci benzyne ale sam nie wiem. a z tego co sie orientuje to zaczelo sie tak dziac po paru dniach jak odebralem go od mechanika (wymiana paska rozrzadu, napinacza, pompki wodnej, oleju w tym filtra i wymiana swiec) ale watpie z mechanik mi cos tam napaskudzil moze po tym jak zatankowalem syf sie wymieszal i mi gdzies przytkalo badz gdzies jest nieszczelny (dodam ze sporo mi pali;P) z goy dziekuje za pomoc i pozdrawiam.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Skoro dopiero po paru dniach po odebraniu auta od mechanika to prawdopodobieństwo, że coś sknocił rzeczywiście jest mniejsze. Sprawdź drożność filtra paliwa jest po prawej stronie tuż przy baku ściągnij przewód i podłącz wężyk do filtra a wężyk do naczynia- wejdź do auta i przekręć kluczyk - ale nie kręć rozrusznikiem zobacz ile pompa napompowała paliwa.
Sprawdź przewody wysokiego napięcia czy nie ma przebicia, sprawdź czy jest iskra.
Ostatecznie poszukaj na forum o kostce stacyjki.
Mogło rzeczywiście zassać syf z baku i wtedy filtr się zapycha i nie przepuszcza wystarczającej ilości paliwa, co może doprowadzić do całkowitego unieruchomienia silnika.
Sprawdź przewody wysokiego napięcia czy nie ma przebicia, sprawdź czy jest iskra.
Ostatecznie poszukaj na forum o kostce stacyjki.
Mogło rzeczywiście zassać syf z baku i wtedy filtr się zapycha i nie przepuszcza wystarczającej ilości paliwa, co może doprowadzić do całkowitego unieruchomienia silnika.
thx za odp. a tak swoja droga orientuje sie ktos jakie sa koszty wyczyszczenia calego ukladu paliwowego. badz moze jakies sprawdzone sposoby na zrobienie tego np jakiespreparaty czy cos... czytalem tu na forum o stp jakims ale sam nie wiemczy to pomoze albo pomoze ale na dluzsza mete to nie wystarczy. bo jestem pewien ze mam pelno syfu... samochod normalnie odpala jakpostoi troche. widocznie caly ten syf opada a po jezdzie jak go wytrzesie to widocznie cale te kupa idzie w gore i zasysa to dziadostwo...
[ Dodano: 27 Lut 2010 12:59 ]
a taka mysl mnie naszla otoz mam podlaczone glosniki ale podejrzewam ze sa one zle podlaczone... czy moze byc to przyczynal objawow o ktorych wczesniej pisalem? gdzies czytalem ze istotne jest dobre podlaczenie i pociagniecie kabli w odpowiedni sposob gdyz wystepuje zjawisko indukcji comozw powodowac zaklocanie pracy ukladow elektrycznych...
[ Dodano: 27 Lut 2010 12:59 ]
a taka mysl mnie naszla otoz mam podlaczone glosniki ale podejrzewam ze sa one zle podlaczone... czy moze byc to przyczynal objawow o ktorych wczesniej pisalem? gdzies czytalem ze istotne jest dobre podlaczenie i pociagniecie kabli w odpowiedni sposob gdyz wystepuje zjawisko indukcji comozw powodowac zaklocanie pracy ukladow elektrycznych...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości