Biegi co moze pomoc?/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Biegi co moze pomoc?/

Post autor: wiewioreqezg » sob lut 20, 2010 00:42

Witam mam golfa IV 1.6 SR i mam mały problemik otóż podczas zmiany biegów czuję opór przy wrzucaniu 2, Muszę porostu mocno pchnąć dzwignię żeby złapało :) czy jest możliwość przeczyszczenie mechanizmu poprzez zdjęcie w jakiś sposób dzwigni biegów??? jak tak to jak ją zdemontować???



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob lut 20, 2010 00:48

Wystarczy, że ściągniesz mieszek i już będziesz widział cały mechanizm, bez demontażu dźwigni.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

enzo2211
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 596
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 12:42
Lokalizacja: Gidle ERA
Kontakt:

Post autor: enzo2211 » sob lut 20, 2010 01:07

Siema. Ja mam to samo może nie w takim stopniu jak Ty, ale podobnie. Jak rozwiążesz ten problem, to daj znać.
Pozdro :chytry:
Ostatnio zmieniony sob lut 20, 2010 01:08 przez enzo2211, łącznie zmieniany 2 razy.



wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » sob lut 20, 2010 01:44

A powiedzcie mi dokładnie jak ściągnąć mieszek???? trzeba coś odkrecac czy cos??? moze jakis link??



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » sob lut 20, 2010 02:26

Nie trzeba na to żadnych instrukcji kolego, ściągniesz to od dołu bez najmniejszego problemu, ten mieszek trzyma się na gumce, deliktanie pociągniesz i schodzi, ale wątpie czy tam coś wymyślisz, bardziej skuteczne może być nasmarowanie cięgień, widać je jak otworzysz maskę. Jeśli zdejmiesz już ten mieszek to nie radzę piskać tam preparatami typu WD-40 bo wypłukasz smar i może być jeszcze większy dramat.



wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » sob lut 20, 2010 02:57

Juz to robiłem. Pod maską czysciłem te całe przekładnie bo cięgien tam nigdzie niewidac :)ale to było pół roku temu moze znow czas to zrobic :) a jesli zdejmę mieszek to czym tam czyścić???



marikak97
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lut 10, 2010 13:21
Lokalizacja: okolice 100licy

biegi

Post autor: marikak97 » sob lut 20, 2010 09:34

mam ten sam problem co koledzy wyzej tzn opornie wchodza mi biegi 2i 3 ,mam pytanie jesli skoro sprzeglo jest hydrauliczne ,to czy pomoze odpowietrzenie calego ukladu ?



Awatar użytkownika
szawełło
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: pn sie 17, 2009 19:48
Lokalizacja: Prudnik-opolskie

Post autor: szawełło » sob lut 20, 2010 09:45

wiewioreqezg, proponowałbym żebyś sprawdził czy masz dobry stan oleju w skrzyni :bajer: :bigok:


Ba.........................

;)

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » sob lut 20, 2010 09:58

przyczyną może być również uszkodzony wysprzęglik tzw. "konik"



wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » sob lut 20, 2010 10:35

Olej wymieniałem już latem :) wysprzęglik ?? co to???



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » sob lut 20, 2010 11:03

twu sorry, nie wysprzęglik tylko wodzik czyli tzw. "konik" - miałem tak w poprzednim Mk5 że dwójka i czwórka ciężko wchodziły - właśnie wina leżała po stronie wyrobionego wodzika
Ostatnio zmieniony sob lut 20, 2010 11:07 przez doggie, łącznie zmieniany 2 razy.



wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » sob lut 20, 2010 11:17

Aha Aha rozumiem :) a gdzie mogę ten wodzik znaleźć????



Awatar użytkownika
Radas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 864
Rejestracja: pt lis 21, 2008 21:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Radas » sob lut 20, 2010 11:21

wiewioreqezg, jak psikałeś tam wd tj. na mechanizm pod mieszkiem to lepiej weź smar i porządnie tam nasmaruj. Jak napisałJazz_Blue, wd-40 wypłukuje smar i wysycha więc jest to niezbyt dobre rozwiązanie. Jak to nie pomoże (a nie pomoże na pewno po 5 minutach więc trochę pojeździ jak nasmarujesz żeby się ten smar wszędzie rozszedł) to wodzik do wymiany.



enzo2211
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 596
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 12:42
Lokalizacja: Gidle ERA
Kontakt:

Post autor: enzo2211 » sob lut 20, 2010 11:25

A w którym miejscu sprawdzacie olej w skrzyni? bo właśnie wróciłem z kanału i :ass:
Nie widzę tam nigdzie żadnego korka do sprawdzania... Albo ślepy jestem :cool:


Druciarstwo - to jest to co kocham ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 303 gości