Strona 1 z 2

MK3 - brak ssania

: sob gru 17, 2005 21:31
autor: macil
Witam

Przeszukałem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, więc pytam Was szanownych forumowiczów.
Mój szwagier ma MK3 1.4 na wtrysku jednopunktowym.
Kiedy rano odpala go na zimnym silniku, to przez jakiś czas chodzi nierówno. Jak się trochę rozgrzeje to jest OK
Co mnie jednak zastanawia to to, że obroty silnika się nie zmieniają (czy jest zimny czy ciepły, cały czas normalne około 900), tak jakby nie działało ssanie.
Czy może ktoś mi powiedzieć czy to normalne?

Dzieki i pozdrawiam

: sob gru 17, 2005 22:28
autor: neo25-pk
Ja tez tak mam...po odpaleniu silnika wejdzie na ok. 2000 obr/min i potem schodzi na ok.950obr/min. Niewiem sam czemu sie tak dzieje ale mi to nie przeszkadza. Silnik nie szarpie , nie przygasa, ładnie się zbiera. To tyle...może inni się wypowiedzą na ten temat.

: sob gru 17, 2005 23:03
autor: TAZ
Komputer steruje pracą silnika i sam ustala wzbogaconą dawkę paliwa przy tych samych obrotach co silnik ciepły. Gdyby komp nie podniósł dawki paliwa to auto by zgasło, a tak to chodzi jak na ssaniu ale ma wolne obroty i nie wyje.

: ndz gru 18, 2005 11:45
autor: RYBA22
zgodze sie tu z przedmowca mozna by sie pokusic o wymiane swiec i kabli

: ndz gru 18, 2005 11:47
autor: Adam_Zabrze
macil pisze:Co mnie jednak zastanawia to to, że obroty silnika się nie zmieniają (czy jest zimny czy ciepły, cały czas normalne około 900), tak jakby nie działało ssanie.
BTW - jakie są "normalne" wolne obroty dla Golfa3 1.4 ? Mam wrażenie, że w moim aucie 1000 to optimum, natomiast przy 900 już da się wyczuć lekkie wibracje...

Re: MK3 - brak ssania

: ndz gru 18, 2005 16:27
autor: sali_sal
macil pisze:Witam

Przeszukałem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, więc pytam Was szanownych forumowiczów.
Mój szwagier ma MK3 1.4 na wtrysku jednopunktowym.
Kiedy rano odpala go na zimnym silniku, to przez jakiś czas chodzi nierówno. Jak się trochę rozgrzeje to jest OK
Co mnie jednak zastanawia to to, że obroty silnika się nie zmieniają (czy jest zimny czy ciepły, cały czas normalne około 900), tak jakby nie działało ssanie.
Czy może ktoś mi powiedzieć czy to normalne?

Dzieki i pozdrawiam
Miałem podobna sytuacje(ten sam model MK3 1.4 na wtrysku jednopunktowy) i kombinowalem co to moze być. wreszcie padl mi kompletnie czujnik temperatury płynu ( caly czas wysokie obroty). PO wymianie wszystko znikło, pali ładnie, trzyma obroty na biegu jałowym ok 820. czujnik taki mozna kupic n aallegro za aok 30 zl badz w salonie ok 80 zl.
:okej:

[ Dodano: Nie Gru 18, 2005 15:29 ]
Adam_Zabrze pisze:
macil pisze:Co mnie jednak zastanawia to to, że obroty silnika się nie zmieniają (czy jest zimny czy ciepły, cały czas normalne około 900), tak jakby nie działało ssanie.
BTW - jakie są "normalne" wolne obroty dla Golfa3 1.4 ? Mam wrażenie, że w moim aucie 1000 to optimum, natomiast przy 900 już da się wyczuć lekkie wibracje...
normalne wolne obrotoy na biegu jałowym to od 750 do 850

: ndz gru 18, 2005 17:00
autor: blackwhite
Ja mam na wolnych obrotach tylko 600 rpm :bigok:

: ndz kwie 04, 2010 11:52
autor: marqess87
Mi pojawił się znów inny problem,mój golf z tym samym silnikiem przestał wogóle odpalać gdy jest zimny,natomiast ciepły odpali normalnie,jak zimny mogę go uruchomić tylko przez zaciągnięcie. Pierwsze info jakie dostałem to zepsuta grzałka paliwa we wtryskiwaczu. Ale druga informacja to właśnie o tym czujniku ssania,chciałbym tylko prosić o jakieś info lub foto gdzie ten czujnik się znajduje

: ndz kwie 04, 2010 12:01
autor: edzio
Przejrzyj na początek układ zapłonowy ,świece ,kable ,kopułka ,palec,bo raczej tu problem.

: ndz kwie 04, 2010 12:54
autor: marqess87
Świece i kable mam nowe a aparat już był sprawdzany. Więc dalej nie wiem w czym tkwi problem. Poczytałem jeszcze trochę i dowiedziałem się że przyczyną może być też czujnik temperatury cieczy,z tym że jedni mówią że mam odpiąć od niego przewody i próbować zapalić,tak też zrobiłem i bez różnicy ale myślę że odpięcie przewodów to i tak bez sensu bo komputer tak i tak nie dostaje sygnału od czujnika. Pokusiłbym się o nowy czujnik ale nie wiem czy to akurat jest ten problem

: ndz kwie 04, 2010 13:15
autor: edzio
Jak odpinałeś kable z czujnika temp.cieczy i nie palił zimny to nie w nim problem.Podmień jeszcze cewkę zapłonową i aparat zapłonowy jak masz możliwośc.

: pn kwie 05, 2010 11:22
autor: marqess87
No i u mnie sprawa zrobiła się bardzo skomplikowana,nie chodzi o żaden czujnik ani aparat zapłonowy ani nic z tych rzeczy,co się okazało,na dwóch tłokach mam słabe ciśnienie. Więc teraz to już tylko rozbiórka i grubszy remont mnie czeka :grrr:

: pn kwie 05, 2010 12:15
autor: Mavrick
macil pisze:tak jakby nie działało ssanie.
A czy mono wtryski maja ssanie?:/

: pn kwie 05, 2010 13:04
autor: Paweł Marek
Każdy silnik benzynowy ma układ wzbogacający mieszankę i na ogół podnoszący troszkę obroty na zimnym silniku. Ten układ zwyczajowo zwiemy ssaniem, nazwa wywodzi się jeszcze z silników gaźnikowych. Więc niema w określeniu błędu