Strona 1 z 1

GOLF III Niedzialajacy klakson Jakis problem z stacyjka

: pt lut 19, 2010 16:24
autor: ziiksd
Witam
Klakson mi niedziala .
a Dokladnie mowiac sytuacja wyglada tak ze klakson dziala na krutko sprawdzalem przekaznik tez dziala pewnie gdzies kable miedzy klaksonem a przekaznikem nie lacza . ale to nie jest problemem chodzi mi o to ze jak porusze kierownica gura dol to slysze jak przekaznik pyka tak jak bym naciskal klakson a tylko ta kierownica ruszam (ruszam tak jak bym sprawdzal na niej luzy i wtedy przekaznik sie odzywa) bo je sie ze jak sprawdze okablowanie i je zrobie to bedzie mi trabil samowolnie ;/ POmocy ?


MAm Golfa III 1,8 Kat GL 92r

: pt lut 19, 2010 19:22
autor: Zico63b
Niestety, nie można uniknąć starannego przejrzenia instalacji: sygnał może zatrąbić w każdej chwili i tak pozostać.
Interesujące są przewody ze złącz do manetek: brązowy ze złącza 4-stykowego i brązowo-niebieski ze złącza 7-stykowego; sprawdzić czy nie ma otarć izolacji itd. Gdy nic nie będzie podejrzanego, pozostaje zdjęcie kierownicy i sprawdzenie przewodów już bezpośrednio do samych przycisków sygnału. Także możliwe jest uszkodzenie samych manetek (rzadszy przypadek).

: ndz lut 21, 2010 13:54
autor: marekk_marecki
Zico63b pisze:sygnał może zatrąbić w każdej chwili i tak pozostać.
No właśnie, tak się stało. Pewnego dnia ni stąd ni zowąd klakson zaczął trąbić i nie chciał przestać. Jako ze nie potrafiłem na szybko odłączyć wtyczki musiałem brutalnie odciąc kabel.
Czy Tobie się coś podobnego przytrafiło? Co moze być przyczyną?

: ndz lut 21, 2010 15:48
autor: Zico63b
W Golfach układ sygnału jest taki, że napięcie (plus) idzie na sygnał natychmiast po włączeniu zapłonu. Drugi przewód od sygnału wraca w kierunku kabiny i jego dopięcie przyciskiem w kierownicy do masy powoduje, że sygnał zaczyna trąbić.
Z tego wynika, iż każde zwarcie tegoż kabelka masowego do blachy gdzieś po drodze powoduje nieplanowane trąbienie. Takie np. przyszczypanie jest możliwe przy pracach w komorze silnika, koło skrzynki bezpieczników, kolumny kierownicy i zepsuciu się przycisku w samej kierownicy (tu w zależności od wersji koła kierownicy mogą być nawet cztery przyciski).
Pozostaje więc staranne sprawdzenie czy gdzieć nie jest przewód przetarty, przyszczypany itd.

: ndz lut 21, 2010 21:29
autor: ziiksd
ok bede w niedalekiej przeszlosci wymienial lozysko na tej kierownicy bo mam duze luzy i to pewnie lozysko rozbiore go i poszukam gdzies przebicie lub nacietych kabli Dzieki:)