Strona 1 z 1

1.3 mh podnosi sie poziom oleju

: pt lut 19, 2010 16:09
autor: Sebgangstian
Witajcie mam problem i nie mam pomysłu jak go rozwiązać. Posiadam w swoim golfiku silnik 1.3 MH (gaźnik) Od jakiegos czasu co kontrole podnosi mi sie poziom oleju. mam juz 150 % na bagnecie nie wiem co sie dzieje równiez znika płyna ze zbiorniczka wyrównawczego lecz wydaje mi sie ze to byla wina korka który nie trzymał cisnienia ale nie sprawdzałem na nowym korku jeszcze... Czy to może byc uszczelka pod głowicą czy tez pompa paliwa przecieka i mam paliwo w oleju ( tak mówił znajomy mechanik) a spod korka oleju smierdzi paliwem a auto pali naprawde duzo.
A więc pompa czy uszczelka??

POMÓZCIE ;/ BO SAM JUZ NIE WIEM

dodam ze czasem bzeczy mi olej na trasie wydaje mi sie ze to przez to paliwo w oleju bo smierdzi jakby tam bylo

: pt lut 19, 2010 16:17
autor: ...OSA...
jak ubywa plynu to na raczej na pewno uszczelka pod glowica.

: pt lut 19, 2010 16:20
autor: Sebgangstian
Ale pisałem ze nie wiem czy nie przez korek bo mi wylewalo płyn ze zbiorniczka a na nowym korku jeszcze nie patrzyłem

: pt lut 19, 2010 16:35
autor: jhosef
Sebgangstian pisze:nie mam pomysłu jak go rozwiązać.
Zdjąć głowicę, sprawdzić ją, splanować. Do tego nowa uszczelka, przy okazji uszczelniacze na zaworach i złożyć do kupy.

Unikałbym jazdy samochodem bo smarowania z płynem chłodniczym dobrego nie ma.
Sebgangstian pisze:lecz wydaje mi sie ze to byla wina korka który nie trzymał cisnienia ale nie sprawdzałem na nowym korku jeszcze..
Nie ma takiej mozliwości aby przybywało Ci oleju bo zaworek nie puszcza. Jakby miałobyć takie ciśnienie, że przepychałoby przez uszczelnienia głowicy to ani chłodnica ani węże nie wytrzymałyby tego.

: pt lut 19, 2010 16:36
autor: CIENKII
najpierw cisnienie walilo w uklad chlodzenia i wywalalo płyn a teraz płyn idzie do oleju i tez go bedzie ubywac :D

uszczelka pod glowica :D przerabialem to w moim NZ-cie . . zwykły garaz , klucz dyno , jeden dzien roboty dla kogos kto to robil pierwszy raz :D

: pt lut 19, 2010 16:55
autor: Sebgangstian
tylko zastanawiam sie dlaczego olej smierdzi paliwem ;/

: pt lut 19, 2010 16:58
autor: jhosef
Sprawdź szczelność pompy paliwa oraz czy nie przelewa Ci gaźnik.

: pt lut 19, 2010 17:00
autor: Sebgangstian
jhosef mozliwe ze to przez pąpe ze przepuszcza paliwo a uszczelka jest cała? bo silnik pracuje dobrze

: pt lut 19, 2010 17:02
autor: jhosef
Masz pompę membranową, mechaniczna na silniku, dokładnie chyba na głowicy, napędzaną z wałka rozrządu. Jesli puściła membrana to będzie walić do oleju.

: pt lut 19, 2010 17:04
autor: Sebgangstian
wiem o tym ze tak moze byc mam pompe na głowicy i dlatego pytam czy mozliwe ze nie uszczelka a ta pąpa jest przyczyna podniesionego poziomu oleju.

: pt lut 19, 2010 17:12
autor: jhosef
Tak jest możliwe, że przybywa Ci oleju poprzez nieszczelną pompę. Ale pisałeś, że miałeś problemy z ciśnieniem w układzie chłodzenia oraz ubywaniem płynu. Myślę więc, że uszczelka też jest padnięta. Jesli dalej będziesz miał nadmierne ciśnienie, będzie Ci ubywać płynu, do tego dymienie na biało to uszczelka też niestety padlina.

: pt lut 19, 2010 17:27
autor: Sebgangstian
własnie nie dymi i to mnie zastanawia

: sob lut 20, 2010 02:58
autor: CIENKII
jhosef,
do tego dymienie na biało to uszczelka też niestety padlina.
Sebgangstian,
własnie nie dymi i to mnie zastanawia
mi tez nie dymił . . nic a nic !! . . poprostu wywalało mi płyn i to nie od razu . . co jakis czas na trasie . . raz moglem przejechac bez problemu 10km a czasem 50 az wkoncu dym spod maski i wody niet :D

: sob lut 20, 2010 03:26
autor: Damian3942
Sebgangstian, a wiesz jak jest prosto sprawdzić uszczelke? odkręć korek i zapal auto jak będą bańki lecieć ze zbiorniczka to na 99% uszczelka

[ Dodano: 20 Lut 2010 02:28 ]
a dodam jeszcze że jak po zgaszeniu silnika i wystygdnięciu po ponownym odkręceniu korka wywali płyn to ja bym już na twoim miejscu nie jeździł autem puki go nie naprawisz tj uszczelkę + planowanie głowicy bo jak nie zrobi planowania to d..pa a nie robota :helm: