Strona 1 z 2

mk2 GTD

: pt lut 19, 2010 00:40
autor: memberofhs
Pytanie do kolegów: mam GTD, mam swoją sobie skrzynkę bezpieczników. Doposażam auto, dajmy na to elektryczne szyby, elektryczny szyber. Czy można dołożyć drugą skrzynię bezpieczników? Pociągnąć drugi plus z akumulatora i minus (skąd? - ze skrzyni? czy karoserii?). Co to ma na celu? Nie kaleczenie i nie obciążanie oryginalnej, starej instalacji. Na razie wpinam się pod właśnie starą, lecz szkoda mi niszczyć i dorabiać 200 kabelków do tego jednego głównego, grubego plusa. Jeśli takową skrzynię bezpieczników montować - to jak? Sprzed 89 czy po 89 roku? I gdzie to uciś? Obok standartowej się nie zmieści pod plastikami. Co koledzy radzą?

: pt lut 19, 2010 00:46
autor: Haki
Temat trochę mało mówi o Twoim problemie i pytaniu ,,, ale do rzeczy.
Skoro nie chcesz się podpinać do puchy bezpieczników ,którą już masz w aucie - możesz np zamontować 2 na podszybiu lub w innym miejscu... myślę ,że ze znalezieniem odpowiedniego nie będziesz miał problemów.
Sądzę jednak ,że nie stanie się nic złego jak podepniesz to pod starą instalację .. a te 200 kabelków to lekka przesada :bajer:
Co do + i - to oba warianty wchodzą w grę .. przy czym ( - ) do blachy jest chyba lepsze.

: pt lut 19, 2010 00:51
autor: Lipek81
memberofhs, ja rozumiem, ze po porostu nie chcesz kaleczyć starej instalacji - no t albo podłącz się pod miejsca, gdzie fabrycznie był podłączony dany sprzęt, albo ciągnij kable z akumulatora.

: pt lut 19, 2010 00:56
autor: damian_piaski
zastosuj cos takiego-

http://www.motoallegro.pl/item885623464 ... a_x_8.html

montujesz na podszybiu, prąd musisz do kazdego złacza osobno puscic ale osobne kabelki mozesz zaizolowac albo wpuscic w koszulke termokurczliwa i na kocu zarobic konektorkiem oiczkowym. i bedziesz miał porządek. z tej skrzyneczki ciągniesz prąd gdzie chcesz, tylko pamiętaj o masie.

: pt lut 19, 2010 01:13
autor: Johnatan
Nie ma co sie bawić w drugą skrzynke.. postaraj sie w miare ORI pociągnać kable, powkładać owijki żeby sie nie kulały nigdzie.. daj bezpieczniki. Gniazda bezpieczników można doposażyć skrzynke VW od góry sie je wsuwa tak jak np są przeciwmgielne z tyłu.. wyjdzie ładniej :)

: pt lut 19, 2010 01:17
autor: memberofhs
Chodzi o to, że nie chcę przeciążać jednego głównego kabla zasilającego. Odpada również robienie 50 "oczek" na plusowej klemie (już mam 4 i wygląda to chałowato), na tej śrubie, co klemę ściska do akumulatora. Ciekawe jak ten kłopot rozwiązała fabryka, jak były w aucie jakieś full opcje wyposażenia, typu webasto, klima, el lustra+grzanie, szyby na prąd, szyber i inne (ok, wiem, że szybra w mkII nie było na prąd), halogeny w zderzak, podgrzewane fotele+el sterowane. Nie sądzę, by wszystko leciało z 1 klemy czy z jednego kabla plusowego, który na odcinku 30 cm będzie miał 50-200 przyłączek. Stąd pomysł na kolejną skrzynkę bezpieczników.

: pt lut 19, 2010 07:54
autor: RasPL
Bez problemu wystarczy ten jeden gruby plus chyba ze już się rozpada mechanicznie, zadbaj o niego a jeżeli się boisz to dołuz drugi gruby przewód równolegle i po sprawie, wyposażenie dodatkowe wpinaj tam gdzie jego miejsce bo rzeźbienie przewodów kończy się źle przy szukaniu usterki

: pt lut 19, 2010 17:00
autor: Lipek81
memberofhs, ale tak jak napisałem - podłącz wszytko tak, jak było ori. W oryginale było tak, że szedł jeden gruby kabel, który zasilał skrzynkę bezpieczników. A całe rozgałęzienie następuje w skrzynce. Ma ona z tyłu piny, do których było podłączone dodatkowe wyposażenie - nikt nie ciął głównego kabla. Jak nie masz dodatkowego wyposażenia to po porstu one nie są podłączone. To tak w skrócie, czasami są wyjątki itp. ale mniej wiecej tak to wygląda. Napisz konkretnie co chcesz podłączyć, to powiem co i jak.

: pt lut 19, 2010 17:52
autor: memberofhs
Kabel plusowy mam sprawny, jeszcze nie pocięty. Potrzebuję podpiąć elektryczne szyby, elektryczny szyberdach, elektryczną antenę z radia (to wezmę sobie z Antena Remote z ISO sygnał), halogeny w zderzak. Podgrzewane lustra już mam wpięte w kabel tylnej szyby (elektrycznych luster nie przewiduję). Jeszcze mam przekaźniki na światłach...

: pt lut 19, 2010 18:05
autor: Bednarus
memberofhs pisze:Jeszcze mam przekaźniki na światłach...
Jak masz przekazniki na swiatlach to nawet lepiej, bo odciazyles po czesci oryginalna instalacje. A co do podlaczenia to podlaczaj wszystko w oryginalne miejsca. Fabryka wkladala taki sam przewod od akumulatora do skrzynki bezpiecznikow niezaleznie od wersji wyposazenia. Wiec na pewno masz taka sama poczatkowa instalacje co wersja z pelna elektryka.

: pt lut 19, 2010 19:13
autor: memberofhs
Rozumiem przeto, że mam wszystko do skrzynki bezpieczników wpinać? A jak ma się kwestia przekaźników? Jak wygląda sprawa kabli? Każdy jeden trzeba obrobić w konektorek i upchać w skrzynkę? Jak?

: pt lut 19, 2010 20:46
autor: Lipek81
memberofhs, poszukaj, jak podłączyć halogeny w zderzak bo chyba z milion razy było na forum. Trzeba dodać przekaźnik i podłączyć się pod gotowe kostki. W starej instalacji trzeba jesze z tyłu, za skrzynką przepiąć jeden przewód, ale VW to przewidzał i wszystko jest tam na to przygotowane.

Elektryczne szyby - również poszukaj, bo kilka razy było;

Elektryczny szyber - nigdy nie było takiego wyposażenia w mkII, ale ja bym podpiął tak, jak elektryczne szyby;

Elektryczna antena - były takie montowane fabrycznie. Zasilanie z pinu Q/5 w nowej skrzynce, a masa z blaszki nad panelem. Sterowanie z radia oczywiście.

: pt lut 19, 2010 21:12
autor: memberofhs
Na co jest przewidziana skrzynka? Ile "czarów" można tam podpiąć? Chyba jest jakaś ograniczona jej pojemność na przekaźniki?

: pt lut 19, 2010 21:24
autor: marcinas1983
memberofhs, na podstawowe przekaźniki jest miejsce ograniczone, ale na dodatkowe miejsca masz pod dostatkiem bo się po prostu przyczepiało na górze.
Do tego instalacje do halogenów masz już wyprowadzoną w komorze silnika... jest dokładnie pod zbiorniczkiem wyrównawczym w postaci 3 kostek po 2 wyjścia... dwie kostki są do kierunków bocznych na lewą i prawą stronę pozostała jest do halogenów.

Obrazek