mk2 GTD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
memberofhs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: śr sty 21, 2009 21:53
Lokalizacja: Ruda
Kontakt:

mk2 GTD

Post autor: memberofhs » pt lut 19, 2010 00:40

Pytanie do kolegów: mam GTD, mam swoją sobie skrzynkę bezpieczników. Doposażam auto, dajmy na to elektryczne szyby, elektryczny szyber. Czy można dołożyć drugą skrzynię bezpieczników? Pociągnąć drugi plus z akumulatora i minus (skąd? - ze skrzyni? czy karoserii?). Co to ma na celu? Nie kaleczenie i nie obciążanie oryginalnej, starej instalacji. Na razie wpinam się pod właśnie starą, lecz szkoda mi niszczyć i dorabiać 200 kabelków do tego jednego głównego, grubego plusa. Jeśli takową skrzynię bezpieczników montować - to jak? Sprzed 89 czy po 89 roku? I gdzie to uciś? Obok standartowej się nie zmieści pod plastikami. Co koledzy radzą?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt lut 19, 2010 00:46

Temat trochę mało mówi o Twoim problemie i pytaniu ,,, ale do rzeczy.
Skoro nie chcesz się podpinać do puchy bezpieczników ,którą już masz w aucie - możesz np zamontować 2 na podszybiu lub w innym miejscu... myślę ,że ze znalezieniem odpowiedniego nie będziesz miał problemów.
Sądzę jednak ,że nie stanie się nic złego jak podepniesz to pod starą instalację .. a te 200 kabelków to lekka przesada :bajer:
Co do + i - to oba warianty wchodzą w grę .. przy czym ( - ) do blachy jest chyba lepsze.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lut 19, 2010 00:51

memberofhs, ja rozumiem, ze po porostu nie chcesz kaleczyć starej instalacji - no t albo podłącz się pod miejsca, gdzie fabrycznie był podłączony dany sprzęt, albo ciągnij kable z akumulatora.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
damian_piaski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 786
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
Lokalizacja: krynica morska-piaski
Kontakt:

Post autor: damian_piaski » pt lut 19, 2010 00:56

zastosuj cos takiego-

http://www.motoallegro.pl/item885623464 ... a_x_8.html

montujesz na podszybiu, prąd musisz do kazdego złacza osobno puscic ale osobne kabelki mozesz zaizolowac albo wpuscic w koszulke termokurczliwa i na kocu zarobic konektorkiem oiczkowym. i bedziesz miał porządek. z tej skrzyneczki ciągniesz prąd gdzie chcesz, tylko pamiętaj o masie.


Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Post autor: Johnatan » pt lut 19, 2010 01:13

Nie ma co sie bawić w drugą skrzynke.. postaraj sie w miare ORI pociągnać kable, powkładać owijki żeby sie nie kulały nigdzie.. daj bezpieczniki. Gniazda bezpieczników można doposażyć skrzynke VW od góry sie je wsuwa tak jak np są przeciwmgielne z tyłu.. wyjdzie ładniej :)
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 01:13 przez Johnatan, łącznie zmieniany 1 raz.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
memberofhs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: śr sty 21, 2009 21:53
Lokalizacja: Ruda
Kontakt:

Post autor: memberofhs » pt lut 19, 2010 01:17

Chodzi o to, że nie chcę przeciążać jednego głównego kabla zasilającego. Odpada również robienie 50 "oczek" na plusowej klemie (już mam 4 i wygląda to chałowato), na tej śrubie, co klemę ściska do akumulatora. Ciekawe jak ten kłopot rozwiązała fabryka, jak były w aucie jakieś full opcje wyposażenia, typu webasto, klima, el lustra+grzanie, szyby na prąd, szyber i inne (ok, wiem, że szybra w mkII nie było na prąd), halogeny w zderzak, podgrzewane fotele+el sterowane. Nie sądzę, by wszystko leciało z 1 klemy czy z jednego kabla plusowego, który na odcinku 30 cm będzie miał 50-200 przyłączek. Stąd pomysł na kolejną skrzynkę bezpieczników.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » pt lut 19, 2010 07:54

Bez problemu wystarczy ten jeden gruby plus chyba ze już się rozpada mechanicznie, zadbaj o niego a jeżeli się boisz to dołuz drugi gruby przewód równolegle i po sprawie, wyposażenie dodatkowe wpinaj tam gdzie jego miejsce bo rzeźbienie przewodów kończy się źle przy szukaniu usterki


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lut 19, 2010 17:00

memberofhs, ale tak jak napisałem - podłącz wszytko tak, jak było ori. W oryginale było tak, że szedł jeden gruby kabel, który zasilał skrzynkę bezpieczników. A całe rozgałęzienie następuje w skrzynce. Ma ona z tyłu piny, do których było podłączone dodatkowe wyposażenie - nikt nie ciął głównego kabla. Jak nie masz dodatkowego wyposażenia to po porstu one nie są podłączone. To tak w skrócie, czasami są wyjątki itp. ale mniej wiecej tak to wygląda. Napisz konkretnie co chcesz podłączyć, to powiem co i jak.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
memberofhs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: śr sty 21, 2009 21:53
Lokalizacja: Ruda
Kontakt:

Post autor: memberofhs » pt lut 19, 2010 17:52

Kabel plusowy mam sprawny, jeszcze nie pocięty. Potrzebuję podpiąć elektryczne szyby, elektryczny szyberdach, elektryczną antenę z radia (to wezmę sobie z Antena Remote z ISO sygnał), halogeny w zderzak. Podgrzewane lustra już mam wpięte w kabel tylnej szyby (elektrycznych luster nie przewiduję). Jeszcze mam przekaźniki na światłach...



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 915
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » pt lut 19, 2010 18:05

memberofhs pisze:Jeszcze mam przekaźniki na światłach...
Jak masz przekazniki na swiatlach to nawet lepiej, bo odciazyles po czesci oryginalna instalacje. A co do podlaczenia to podlaczaj wszystko w oryginalne miejsca. Fabryka wkladala taki sam przewod od akumulatora do skrzynki bezpiecznikow niezaleznie od wersji wyposazenia. Wiec na pewno masz taka sama poczatkowa instalacje co wersja z pelna elektryka.



Awatar użytkownika
memberofhs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: śr sty 21, 2009 21:53
Lokalizacja: Ruda
Kontakt:

Post autor: memberofhs » pt lut 19, 2010 19:13

Rozumiem przeto, że mam wszystko do skrzynki bezpieczników wpinać? A jak ma się kwestia przekaźników? Jak wygląda sprawa kabli? Każdy jeden trzeba obrobić w konektorek i upchać w skrzynkę? Jak?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lut 19, 2010 20:46

memberofhs, poszukaj, jak podłączyć halogeny w zderzak bo chyba z milion razy było na forum. Trzeba dodać przekaźnik i podłączyć się pod gotowe kostki. W starej instalacji trzeba jesze z tyłu, za skrzynką przepiąć jeden przewód, ale VW to przewidzał i wszystko jest tam na to przygotowane.

Elektryczne szyby - również poszukaj, bo kilka razy było;

Elektryczny szyber - nigdy nie było takiego wyposażenia w mkII, ale ja bym podpiął tak, jak elektryczne szyby;

Elektryczna antena - były takie montowane fabrycznie. Zasilanie z pinu Q/5 w nowej skrzynce, a masa z blaszki nad panelem. Sterowanie z radia oczywiście.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
memberofhs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: śr sty 21, 2009 21:53
Lokalizacja: Ruda
Kontakt:

Post autor: memberofhs » pt lut 19, 2010 21:12

Na co jest przewidziana skrzynka? Ile "czarów" można tam podpiąć? Chyba jest jakaś ograniczona jej pojemność na przekaźniki?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » pt lut 19, 2010 21:24

memberofhs, na podstawowe przekaźniki jest miejsce ograniczone, ale na dodatkowe miejsca masz pod dostatkiem bo się po prostu przyczepiało na górze.
Do tego instalacje do halogenów masz już wyprowadzoną w komorze silnika... jest dokładnie pod zbiorniczkiem wyrównawczym w postaci 3 kostek po 2 wyjścia... dwie kostki są do kierunków bocznych na lewą i prawą stronę pozostała jest do halogenów.

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 21:37 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 2 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości