Strona 1 z 1
Silnik się przegrzewa a w środku nie grzeje
: czw lut 18, 2010 11:55
autor: lukaszBKS
Witam
mam taki problem z moim golfen mk2
ostatnio zauważyłem ze mam w chłodnicy małą dziurkę wiec kupiłem taki płyn do uszczelniania i od tego czasu silnik się zagrzewa a jak włączę nawiew powietrza to leci zimne powietrze, a jeśli temperatura jest jeszcze w normie to leci gorące powietrze dopiero jak sie silnik zagrzeje to zaczyna leciec zimne, jest to bardzo dziwne ponieważ moim zdaniem jeśli silnik jest zbyt nagrzany to powinno lecieć coraz cieplejsze powietrze,
bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu przyczyny.
: czw lut 18, 2010 12:01
autor: banzai54
Hmm, może masz za mało tego płynu i nie dolatuje do nagrzewnicy, albo dolatuje, ale jest za mało. Ewentualnie może się przytkało coś od tego uszczelniacza.
A może jeszcze układ zapowietrzony masz.
: czw lut 18, 2010 12:24
autor: grandi
Płyn do uszczelnien zapchał nagrzewnicę
: czw lut 18, 2010 12:29
autor: Marian_NOL
Więc tak zrobiłeś najgorszą rzecz jaka mogła być trzeba było poczytać były tematy nie raz poruszane na forum co do tego wynalazku
Ten środek uszczelni ci chwilowo i do tego pozapycha ci wszystko o ile dobrze pamiętam to raz kolega na forum pisał że czyścił od rana do nocy cały układ bo z płynu robi ci się galareta i wszystko zapycha
: czw lut 18, 2010 12:33
autor: zioleks
Miałeś niedrożną nagrzwnicę a teraz to już jest niedrożna na amen... Posprawdzaj czy płyn jest w wężach dochodzących do nagrzewnicy i czy jest gorący jak się silnik zagrzeje.
: czw lut 18, 2010 12:56
autor: jhosef
Osobiście próbowałem oczyścić nagrzewnicę po takiej akcji u ojca. Nic to nie dało, nagrzewnica do wywalenia. Nie używa się takich preparatów, zamiast wymienić chłodnicę lub naprawić chłodnicę po zauważeniu wycieku teraz bardzo prawdopodobne, że dojdzie wymiana nagrzewnicy a z tym roboty...
Sprawdź poziom płynu, odpowietrz układ. Jeśli nie pomoże to nagrzewnica poległa.
: czw lut 18, 2010 15:51
autor: lukaszBKS
Ale sęk w tym ze nagrzewnica grzeje ładnie ale jak silnik sie rozgrzeje ponad normę to wtedy dopiero przestaje grzac
: czw lut 18, 2010 15:53
autor: jhosef
Jak mocno grzeje Ci się silnik? Czy nie zagotowałeś go? Wywala Ci płyn chłodniczy?
: czw lut 18, 2010 16:02
autor: lukaszBKS
Wydaje mi sie ze wywala z naczyńka, a silnik sie nie nagrzewa az tak zeby kontrolka sie świeciła ale na skazówce jest ponad normę i wtedy nagrzewnica przestaje grzać
: czw lut 18, 2010 16:07
autor: jhosef
To kolego chyba uszczelka pod głowicą Ci padła, wali przedmuchy do układu chłodzenia i stąd zapowietrzanie się układu i wyrzucanie płynu. Sprawdź czy nie przybywa Ci oleju, czy nie masz zbyt twardych węży, nie kopci na biało.
: czw lut 18, 2010 22:36
autor: lukaszBKS
A jeśli się wymienia uszczelkę pod głowicą to trzeba splanować głowicę?
: czw lut 18, 2010 22:38
autor: Qto
lukaszBKS pisze:jeśli się wymienia uszczelkę pod głowicą to trzeba splanować głowicę?
na pewno trzeba dokładnie obadać głowicę...i przeważnie kończy się na planowaniu
: pn lut 22, 2010 21:51
autor: lukaszBKS
Przyczyną był padnięty termostat, za późno otwierał obieg, po wymianie termostatu temperatura jest cały czas w normie a ogrzewanie działa jak należy