Strona 1 z 1
Jak wykręcić przełącznik termiczny
: wt lut 16, 2010 20:14
autor: JJacek
Witam
Mam problem z wyciekiem płynu chłodniczego. Prawdopodobnie płyn ucieka z:
Jeśli się nie mylę jest to przełącznik termiczny (chyba że to jest coś innego, trudno to wyczytać z schematu w ETKA). Teraz pytanie jak go wykręcić ? Wyjąłem już wtyczkę, sam plastik chyba kręci się wokół własnej osi. Poza tym czy tam jest jakaś uszczelka z której może ciec płyn ? Pozostałe czujniki temperatury, które wykręciłem, nie mają żadnych uszczelek.
: wt lut 16, 2010 20:34
autor: qbanczyk691
Spuszczasz płyn żeby się nie wylał po wykręceniu. Zakładasz klucz i odkręcasz, żadnej filozofii nie ma :green_fuck: Będzie tam taka podkładka miedziana lub aluminiowa(to ta uszczelka o którą Ci chodzi), bierzesz to i jedziesz do motoryzacyjnego i kupujesz identyczne. Koszt minimalny a płyn przestanie lecieć.
: śr lut 17, 2010 10:51
autor: JJacek
Dzięki wielkie. Płyn już wcześniej spuściłem. Udało mi się wczoraj wykręcić przełącznik kluczem nr 24. Wyjąłem go:
Uszczelka wygląda na dobrą, ale i tak ją wymienię. Wymieniłem też oring pod króćcem i wąż od zbiorniczka wyrównawczego (ten gumowy). Wyciek chyba pochodzi z tamtego miejsca +- (podłożyłem kartkę i coś tam na nią skapywało). Czy może być jeszcze jakieś inne źródło wycieku?
Poza tym mam problem z jednym z czujników (temperatury, tych wkręconych w blok) tzn z kabelkiem. Jest on już dość sfatygowany i bardzo kruchy. Z tego co widzę idzie on w oplocie do kabiny. Czy jest jakiś łatwy sposób żeby go odłączyć i przeciągnąć nowy kabel?
Tak poza tym w jaki sposób zdjąć te opaski na wężach ? Próbowałem spuścić płyn poprzez wąż przy chłodnicy. Niestety nie udało mi się zdjąć tych dziwnych opasek (np kombinerkami). Czy to tego jest jakieś urządzenie/uchwyt ?
Z ciekawości się jeszcze spytam czy ten przełącznik termiczny reguluje prace wentylatora ?
: śr lut 17, 2010 14:08
autor: weryfany
Pracą wentylatora steruje czujnik w chłodnicy. Poprawcie jeśli błędnie myślę.
: śr lut 17, 2010 14:48
autor: JJacek
Mój błąd, źle zresztą odczytałem nazwę tego przełącznika z ETKA.
Ten wykręcony przeze mnie to przekaźnik zwłoczny termiczny i występuje chyba tylko w KR.
Czy ktoś wie może jak wymienić kabel od tego czujnika temperatury, który idzie do wskaźnika w desce rozdzielczej ?
: śr lut 17, 2010 19:06
autor: matisim
najlepiej jakbys szedł po kablach do wnętrza i od początku wymienił. ja u mnie też bede zmuszony je wymienić na wiosne. Narazie zlutowałem żeby działały a potem będe wymieniał od początku żeby nigdzie nie pękły.
: pt mar 05, 2010 12:57
autor: JJacek
Jeśli chodzi o wyciek to problem był w króćcu plastikowym, a nie w tym czujniku. Oczywiście wymiana uszczelki metalowej niczemu nie przeszkadza (chociaż tam to trudno żeby coś ciekło). Jeśli chodzi o króciec to był on wcześniej zalany 'silikonem'. Ja wsadziłem samego oringa. Niestety to nie było wystarczającego, mój mechanik zwrócił uwagę, że najlepiej króciec wymienić (nie jest to duży wydatek) po tylu latach. Tymczasowo daliśmy tam uszczelniacz + oring. Jeśli chodzi o kable to zostały przedłużone (dolutowane końcówki). Wymienie je w innym terminie.
Poza tym wymieniłem wąż od zbiorniczka (gumowy) i dałem nowe opaski śrubowe. Wąż, oring i opaski kupiłem:
http://www.zumi.pl/1981595,Agro-Hurt_S. ... firma.html
http://www.agro-hurt.pl/
Może się komuś przyda. 1 m węża do chłodnic (7zł), 4 opaski (chyba z 2 zł za sztukę), 2 oringi (grosze) wyniosły mnie 15 zł. Może się komuś przyda to info. Spytałem się w Auto Viva o wąż, o to odpowiedź:
WĄŻ WYSTĘPUJE W ROLKACH 3 M CENA 1 METRA 123 PLN
Tym humorystycznym akcentem kończę ten wątek, może się przyda komuś.
ps. GTI stoi u mechanika, poprawiam małe usterki, nie długo powinno wyjechać.
ps2. link do mojego drugiego tematu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=295831