pawelsliwka pisze:Wiatm!!!Panowie piszę bo mnie już szlak trafia z tym silnikiem!!!
Jest to GX 87r Problem wygląda tak!!!- Silnik zimny wcześniej zapalał na pb normalnie bez gazu pochodził na ssaniu złapał temp troszkę i go na gaz- a teraz jak zimny łapie i gaśnie ze 30 razy dzisiaj go męczyłem i nie odpalił podgrzałem parownik na gazie odpalił bo jak zimny to na gazie zapomnij tylko pb a teraz nie...Od początku jak był ciepły to na pb wogóle ani nie zapalał ani nie za bardzo chciał jechać ale jak zimny to na dotyk zapalił a teraz nic...Co to może być? Ssanie??? Ostatnio złapał na pb odziwo raz od dwóch tyg ale musiałem nogę trzymać na gazie bo by zgasł wcześniej trzymał 1300 jak zimny i bez gazu odpalał!!!Pomóżcie bo go nie będę męczył na gazie muszę odpalać na pb tylko jak?
Dodam zdjęcie jeśli ktoś może edytować i opisać który czujnik sprawdzić,wymienić co wyczyścić... Będzie mi łatwiej!!!
[url=http://images46.fotosik.pl/260/2a7ffa084a45f19dm.jpg]Obrazek[/URL]
Dodaję że zdjęcie nie jest mojego silnika tylko zaczerpnięte z forum!!!
![otepienie :otepienie:](./images/smilies/otepienie.gif)
witam cie nieszczesliwy posiadaczu GX-a ,sam posiadam ten silnik i tez zagazaowany- zaraz pewnie ktos nas opierniczy ze instalacja w GX czyli w KE-jetronicznym wtrysku czyli mechanicznym sie nie zaklada. Ale ja juz jezdze z 8 lat z gazem na blosie i nie ma jakos problemów..
Do rzeczy, tez ostatnio z tym sie bawiłem, na poczatek to ssanie w naszych silnikach odbywa sie poprzez zawor dodatkowego powietrza u nas wyglada on tak
http://allegro.pl/item921996536_silnik_ ... _vw_2.html
znajdziesz go kolo korpusu przepustnicy - bedziesz widzial- jest on odpowiedzialny za to ze na zimnym silniku sa obroty ciut wyzsze niz na ciepłym, w srodku tego zaworu jest bimetal ktory na wskutek grzania sie ( zasilanie ma 12V - przy okazji wez odepnij wtyczke i przyloz probnik jakas kontrolke zaroweczke i gdy przekrecisz stacyjke na rozruch powinna sie swieci ) jak sie swieci to jest ok - warto by bylo zdjac weze z tego zaworka i sprawdzic czy na wskutek podawania napiecia zamyka sie okienko w tym zaworku (od zimnego zilnika po podaniu napiecia 12V zamykanie tego okienka powinno zakonczyc sie po okolo 10 min. Jezeli to jest ok to nalezalo by przejsc dalej czyli do wtryskiwacza rozruchowego - jest on tez zaraz kolo tego zaworu dodatkowego powietrza i charakteryzuje sie tym ze ma niebieska wtyczke - warto by bylo odkrecic ten wtryskiwacz i sprawdzic czy podaje paliwo - czyli odpiniasz wtyczke , przekrecasz stacyjke i podajesz napiecie z akumulatora na te 2 wtyki w nim- powinno rownomiernie leciec w tym czasie paliwo- to oznaka ze jest wtryskiwacz rozruchowy sprawny. nastepnie by nalezało sprawdzic czy napiecie jest podawane na te wtyczke niebieska - czyli tez probnik w dlon i po przekreceniu kluczyka w pozycji rozruch powinno byc podawane napiecie(pod warunkiem ze silnik jest zimny i ma mniejsza temp niz 37 stopni gdyz jak napisze zaraz wspołpracuje ta wtyczka z wyłacznikiem termiczno czasowym . Nastepnie by nalezalo sprawdzic wylacznik termiczno czasowy - jest on wmontowany w kruciec wody i ma brazową wtyczke - znajduje sie obok czujnika ktory pokazuje temp silnika. Wylacznik termiczno czasowy charakteryzuje sie tym ze rozwiera sie w miare wzrostu temp silnika - czyli jezeli silnik jest cieply powyzej 37 stopni to nie jest potrzebne dodatkowe paliwo na rozruch. Wylacznik ten jest wprowadzony w uklad z wtryskiwaczem rozruchowym . Sprawdz to - nastepnie bedziemy dalej myslec..
a swoja droga polecam wpisac w wyszukiwarce vw pojecia takie jak : zawor dodatkowego powietrza, wylacznik termiczno czasowy, regulator termiczny, wtryskiwacz rozruchowy , sporo na forum o tym jest pisane , od czytania troche zmadrzejesz- ja tez to przerabiam obecnie wiec ci pisze o wiedzy jaką wyczytałem