Strona 1 z 1

MK II czasówka wycieraczki

: pt gru 16, 2005 12:05
autor: alfikt
Witam
Poruszam się Gofrem II który niestety nei ma czasowki na przednich wycieraczkach
Czy ktos moze dorabiał czasówke do przednich wycieraczek (oczywiscie na tylnej jest i działa ) bo zime mamy tka jaka mamy i denerwuje mnie ciagle pykanie manetka.

POZDRAWIAM

: pt gru 16, 2005 12:20
autor: wójaszek
jak to nie masz czaswóki :shock: przecierz każdy model ma manetka nadół to czasówka mentka raz w góre szybkie wycieranie dwa do góry bardzo szybkie wycieranie , to w takim razie co masz na manetka raz w dół???

: pt gru 16, 2005 12:27
autor: alfikt
wójaszek pisze:jak to nie masz czaswóki :shock: przecierz każdy model ma manetka nadół to czasówka mentka raz w góre szybkie wycieranie dwa do góry bardzo szybkie wycieranie , to w takim razie co masz na manetka raz w dół???
No wszystko sie zgadza poza tym na dól nie mam pozycji na dół manetka deczko da sie na dól "przesunąć" nacisnąc ale nie daje to zadnego efektu ani nei slychac przekaznika ani nic takeigo !!

: pt gru 16, 2005 12:27
autor: Goofi
Nie kazdy ma, moj nie ma.
alfikt: ktory masz rocznik?, ja mam 87 i manetki na 2 wtyki a wlacznik awaryjny obok zegarow. Nowsze z awaryjnym na kolumnie i z jednym wtykiem do manetek maja czasowke w dol, te starsze jak moje widac po czesci nie maja, nie wiem jak z innymi.

: pt gru 16, 2005 12:34
autor: alfikt
moj to rocznik 89 i tez mam awaryjny kolo zegarów a brak czasowki juz mnie zaczyna dobijac i mam zamiar cosik z tym zrobic ;)
POZDRAWIAM
A moze juz ktos cosik robił ???

: pt gru 16, 2005 13:08
autor: Goofi
alfikt pisze:moj to rocznik 89 i tez mam awaryjny kolo zegarów a brak czasowki juz mnie zaczyna dobijac i mam zamiar cosik z tym zrobic ;)
POZDRAWIAM
A moze juz ktos cosik robił ???
Mnie tez to wkurza, kiedys na allegro widzialem uklad do sterowania wycieraczkami, ktory mozna nauczyc przerw :helm:

: pt gru 16, 2005 15:50
autor: Deacon
moj jest z '87, awaryjne kolo zegarow i mam czasowki w dol :)

: pt gru 16, 2005 18:09
autor: vorlog
Moment, moment- jeżeli posiadacie takie właśnie wyłączniki zespolone wycieraczek, tzn. z "awaryjnymi" na klawiszu na desce rozdzielczej, dwie pozycje stopniowe w górę i pozycja w dół, to ta pozycja nie jest martwa- w tej pozycji wycieraczki pracują "impuls--przerwa", realizowane jest to na jednym i tym samym przekaźniku- nie mogę teraz podać nr swojego przekaźnika, ale jak będzie trzeba to sprawdzę.
Z taką "awarią" spotkałem się już wiele razy, właśnie w Golfach II- odpowiada za to brak styku na ślizgach przełącznika zespolonego. Niestety, trzeba go reanimować lub wymienić.
Inny objaw- w dolnej pozycji wycieraczka chodzi non-stop...
Ale tu już trzeba sprawdzić stan zestyków w zespole napędowym.
V.

: pt gru 16, 2005 18:46
autor: Goofi
vorlog pisze:Moment, moment- jeżeli posiadacie takie właśnie wyłączniki zespolone wycieraczek, tzn. z "awaryjnymi" na klawiszu na desce rozdzielczej, dwie pozycje stopniowe w górę i pozycja w dół, to ta pozycja nie jest martwa- w tej pozycji wycieraczki pracują "impuls--przerwa", realizowane jest to na jednym i tym samym przekaźniku- nie mogę teraz podać nr swojego przekaźnika, ale jak będzie trzeba to sprawdzę.
Z taką "awarią" spotkałem się już wiele razy, właśnie w Golfach II- odpowiada za to brak styku na ślizgach przełącznika zespolonego. Niestety, trzeba go reanimować lub wymienić.
Inny objaw- w dolnej pozycji wycieraczka chodzi non-stop...
Ale tu już trzeba sprawdzić stan zestyków w zespole napędowym.
V.
Jakby to bylo martwe polozenie, to napewno byloby cos nie tak, ale ja tego polozenia nie mam, 2 w gore (wolno i szybko) i to wszystko poza oczywiscie wylaczonymi. Podaj numer przekaznika, jak bedziesz mogl, to sprawdze czy mam taki.

: pt gru 16, 2005 18:50
autor: Woski
Chiba 19..
Swoja droga wersja C nie miala czasowek..

: pt gru 16, 2005 18:59
autor: Goofi
Everwhite pisze:Chiba 19..
Swoja droga wersja C nie miala czasowek..
A nie wiesz czy wersje bez czasowek sa "czasowki ready" :?: czyli czy maja przewody, zlacza do manetek i gniazdo do przekaznika :?: tak by wymienic manetki, wlozyc przekaznik i zeby dzialalo :hmm:

: pt gru 16, 2005 19:12
autor: vorlog
Tak, nr 19.
Ale co do wersji C, to możliwe- wszak to dość goła wersja.
O zastosowaniu czasówki można myśleć jedynie w powiązaniu z przełącznikiem z pozycją "w dół", wiązka kabli w aucie jest dość uniwersalna, powinna mieć podłączone wszystkie kable w gniazdach dla wtyczek przełłącznika.

BTW, zastanawiam się nad modyfikacją tego przekaźnika czasowego; mam na myśli pozostawienie w spokoju czasu przerwy ale wydłużenia czasu pracy, aby pióra zdołały wykonać dwa zamiast jednego wahnięcia.
V.

EDIT: W przypadku chęci zastosowania kompletu do "czasówki", przekaźnik nr 19 powinien zastąpić dotychczasowy w jego gnieździe, to gniazdo raczej jest już wyposażone w odpowiednie kontakty, wystarczy popatrzeć.

: pt gru 16, 2005 21:55
autor: magik
na pewno nr 19.. ja nie miałem czasówek (wersja CL '90).. awaryjny obok zegarów.. położenie w dół było,tyle że jakieś takie martwe.. i u mnie było to spowodowane tym,że w dolnym położeniu manetki blaszki się nie stykały,bo ich po prostu nie było..nie wiem czy tak było "od nowości" czy komuś się zepsuło i zamienił,ale wyglądało to na nigdy nieruszane..poza tym auto przywiozłem z Niemiec i pewnie gdyby miały być,to by zrobili,jeśliby się zepsuło.. może po prostu te wersje nie miały tej opcji..?? chociaż z drugiej strony trochę to głupie,jeśli wszystko jest (położenie manetki,silnik,przekaźnik) a czasówek nie ma..
u mnie pomogło przełożenie tego układu blaszek z mk3..

: pt gru 30, 2005 22:09
autor: Goofi
Dzisiaj zrobilem fote swoich manetek od spodu i dorzucilem inna fote zdaje sie takich samych. Wyglada, jakby wszystkie styki byly okablowane, wiec chyba wlozenie odpowiedniego przekaznika i zmiana manetek na te z polozeniem dolnym by rozwiazala sprawe... tak :?: :grin:

Obrazek

Obrazek