Strona 1 z 1
Pomiar ciśnienia sprężania.
: sob lut 13, 2010 15:39
autor: t0mal
Witam, znalazłem taki artykuł, rzecz się ma o mierzeniu kompresji i możliwych przyczynach jej braku.
Jest tam parę informacji o których niewiem co myśleć, np wzory do ciśnienia sprężania dla diesla i informacja, że nie robi się próby olejowej w dieslu, dlatego proszę o opinie.
Link:
http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje37.htm
: sob lut 13, 2010 16:04
autor: Paweł Marek
ja wiem? Chyba ok, nie dziw sie wysokiemu współczynnikowy dla diesla, bo wynika ze znacznego wzrostu temperatury podczas znacznego spręzenia gazu. A co do próby olejowej nie wiem, pewnie by się mógł zapalić w nastepstwie czego diagnoście przyrząd mógłby wyjść przez potylicę.
Re: Pomiar ciśnienia sprężania.
: sob lut 13, 2010 16:18
autor: oldstaszek
t0mal pisze:Witam, znalazłem taki artykuł, proszę o opinie, jest tam parę żeszy o których niewiem co myśleć, np wzory do ciśnienia sprężania dla diesla i informacja, że nie robi się próby olejowej w dieslu.
Link:
http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje37.htm
Wzory określają jedynie w przybliżeniu relację między stopniem sprężania a ciśnieniem sprężania - zależność jest bardziej złożona(wychodzi poza zakres wiedzy technikum) ale dla jakiegokolwiek wstępnego określenia można stosować.
Diesle - można próbę olejową wykonać ale tylko i wyłącznie w silnikach z komorą wstępną w głowicy(jak wytrzyma manometr). Wszelkie diesle z wtryskiem bezpośrednim są z tego wyłączone - komora spalania w tłoku.
To tak dla uproszczenia...

: sob lut 13, 2010 16:22
autor: Paweł Marek
oldstaszek pisze:są z tego wyłączone
dlaczego, ryzyko samozapłonu jak mi sie wydaje?
: sob lut 13, 2010 16:29
autor: oldstaszek
Paweł Marek pisze:oldstaszek pisze:są z tego wyłączone
dlaczego, ryzyko samozapłonu jak mi sie wydaje?
Sprawa jest prostsza - denko tłoka płaskie czy lekko wypukłe przy komorze wstępnej i olej spłynie na pierścienie i je "doszczelni". Wtrysk bezpośredni - olej będzie w komorze tłoka i na pierścienie nie trafi - uzyskamy wzrost ciśnienia tylko poprzez zmianę "stopnia sprężania" tym sposobem -otrzymana informacja będzie całkowicie fałszywa.
Oczywiście istnieje ryzyko zapłonu - jednak jest bliskie zeru gdyż tłok nie jest tak rozgrzany(czas na demontaż robi swoje, czyli schłodzenie) oraz brak rozpylenia. Olej może się zapalić - jednak potrzeba znacznie wyższej temperatury a więc takie coś może zaistnieć w czasie normalnej pracy silnika (podczas rozruchu jest to praktycznie niemożliwe).
Są też w benzynowcach stosowane tłoki z wklęsłym denkiem - próba olejowa również będzie fałszywa.
: sob lut 13, 2010 17:01
autor: Paweł Marek
Kapewu

: sob lut 13, 2010 18:45
autor: t0mal
No te wzory to faktycznie są jakieś dziwnie, ale o dziwo do benzyny pi razy drzwi coś tam wychodzi. Diesel z komorą też ma wybrane tłoki, w mercedesie są np 3 całkiem spore dołki, także rozumiem o co chodzi, dzięki oldstaszek