Strona 1 z 1
dziwne tyrk tyrk tyrk dochodzące z okolic nawiewu na szybę
: pt lut 12, 2010 18:56
autor: jaras99
witam.
Mam problem z bardzo denerwującym tyrkotaniem (odgłos bardzo podobny do kołowrotka wętki
tylko w zwolnionym tempie,albo jak "koło fortuny"-oldschoolowy teleturniej TVP). Dochodzi z okolic nawiewu na szybę. Jak jadę wolno to nie słychać nic, jak już jest około 60km/h to zaczyna tyrkotać. Zauważyłem, że jak włączę obieg wewnętrzny uciążliwe tyrkanie ustaje. Czy ktoś ma jakiś pomysł w czym tkwi problem?
: pt lut 12, 2010 19:05
autor: wojtas46
Pewnie chałasuje silniczek V71 odpowiedzialny za obieg otwarty zamknięty ale jeżeli przełączanie obiegu dziala to wszystko oki
: pt lut 12, 2010 19:22
autor: Qto
: pt lut 12, 2010 20:28
autor: jaras99
Qto, dzięki za info. przeczytałem cały wątek i raczej nie znalazłem odpowiedzi. Nie mam klimatronika,tylko manualna klime, ale pewnie mechanizm jest ten sam. Jak wyciągne filtr kabinowy i zamykam otwieram obieg wewntrz. to wszystko lata jak należy. w pozycji obiegu zewnetrznego płetwa jest pionowo(nie tam jakoś pochyło czy coś) w pozycji obiegu wewnetrnego płetwa sie kładzie. Wniosek taki, że to nie silniczek. Więc co może tyrczeć?? a może silniczek zaczyna sie zacierac?
: pt lut 12, 2010 20:49
autor: wojtas46
Pewnie na obiegu zewnętrznym silniczek się nie rozłącza i dlatego słychać tyrkotanie , raczej się nie zatrze . Najczęstsza usterka V71 to zerwanie plastykowego trybika na osi silniczka ale jezeli steruje obiegami to jest oki
: sob lut 13, 2010 15:40
autor: jaras99
wojtas46, to w takim razie co mogę zrobić żeby przestało tyrkotać?
: sob lut 13, 2010 16:54
autor: Haki
jaras99 pisze:wojtas46, to w takim razie co mogę zrobić żeby przestało tyrkotać?
Przecież dostałeś linki od kolegi Qto - przeczytaj cały wątek a nie 2 pierwsze posty --- trzeba wyciągnąć mechanizm w którym siedzi silniczek - i wkleić zębatkę - która pewnie skacze po prowadzeniu.
Miłej lektury
: sob lut 13, 2010 17:19
autor: wojtas46
Haki pisze:jaras99 pisze:wojtas46, to w takim razie co mogę zrobić żeby przestało tyrkotać?
Przecież dostałeś linki od kolegi Qto - przeczytaj cały wątek a nie 2 pierwsze posty --- trzeba wyciągnąć mechanizm w którym siedzi silniczek - i wkleić zębatkę - która pewnie skacze po prowadzeniu.
Miłej lektury
Dokladnie tak , masz tam dokładny opis jak to wszystko rozebrać i co zrobic
: ndz lut 14, 2010 13:38
autor: jaras99
wojtas46 pisze: Najczęstsza usterka V71 to zerwanie plastykowego trybika na osi silniczka ale jezeli steruje obiegami to jest oki
więc jak? rozbierać
Silniczek steruje normlanie obiegami, działa poprawnie. to znaczy tak czy inaczej w nim tkwi problem?
: ndz lut 14, 2010 14:48
autor: Haki
jaras99 pisze:wojtas46 pisze: Najczęstsza usterka V71 to zerwanie plastykowego trybika na osi silniczka ale jezeli steruje obiegami to jest oki
więc jak? rozbierać
Silniczek steruje normlanie obiegami, działa poprawnie. to znaczy tak czy inaczej w nim tkwi problem?
Wytargaj filtr kabinowy - a 2 osoba niech przełącza obiegami.
Jak klapa nie chodzi w pełnym zakresie - to już masz opisane co robić.
Poczytaj - popatrz na fotki i do dzieła == PROSTE ??