Strona 1 z 2

Cisnienie w cylindrach

: czw gru 15, 2005 20:52
autor: aphex
czy cisnienie ponizej normy i do tego w kazdym cylindrze inne moze sugerowac zawory oleju nie bierze ani miligrama chce kupic zawory i dac odrazu mechanikowi do roboty tylko niewiem czy dobrze zrobie kupujac juz

: czw gru 15, 2005 21:08
autor: TAZ
A jakie ciśnienia mają poszczególne cylindry??

: czw gru 15, 2005 21:11
autor: aphex
1: 7,5
2: 9
3: 8
4: 9

[ Dodano: Czw Gru 15, 2005 8:12 pm ]
dodam ze rok temu jak sprawdzalem bylo po 11 na kazdym a teraz nie rowno chodzi na wolnych obrotach i grzechocza zawory na zimnym a na cieplym jest w miare dobrze tylko przy opciazeniu wali lekko

: czw gru 15, 2005 21:23
autor: TAZ
I nic ci oleju nie bierze ?? Coś jest nie tak. Może masz ponadpalane gniazda zaworowe. W każdym bądź razie i tak musisz zdjąć głowice.

: czw gru 15, 2005 21:30
autor: aphex
nie bierze oleju anigrama tak jak pisalem wyzej taz, zawory moga byc dlatego zadaje pytanie by byc pewnym wkoncu jak nie pobiera oleju to pierscienie sa w pozadku oprocz zaworow moze cos sie spartaczyc ??

: pt gru 16, 2005 10:30
autor: dondawidos
oleju nie bierze a cisnienie az tyle spadlo ???

sprawdz czy ci czasem pasek rozrzadu nie przeskoczyl bo wtedy i cisnienie spadnie i zawory bedzie slychac

: pt gru 16, 2005 10:35
autor: czyś
Zmierz kompresję jeszcze raz, wlewając do każdego cylindra po kilka cm3 oleju silnikowego. Jeżeli pomiary wykażą wyższe wartości kompresji, to coś z zespołem tłok-cylinder (oby nie!), jeśli nie wzrośnie - to zawory.

Czyli pomiar "na mokro" - próba olejowa

: pt gru 16, 2005 10:45
autor: dondawidos
moim skromnym zdaniem to ani pierscienie ani zawory gdyz jak pisal kolega ani grama oleju mu nie bierze

: pt gru 16, 2005 11:21
autor: czyś
dondawidos pisze:moim skromnym zdaniem to ani pierscienie ani zawory gdyz jak pisal kolega ani grama oleju mu nie bierze
Też racja. A przestawiony pasek też się zdarza, ale nie powoduje to aż takiego spadku kompresji (mierzyłem na przestawionym o 1 ząbek i poprawnie założonym, nie było aż tak dużej różnicy, prawie żadna raczej). Spadki ciśnienia są dość duże, "remontowe" bym rzekł (ok. 8 atm to próg zużycia). Czyli spora nieszczelnosć na zaworach. Może był przestawiony pasek i przesunięte fazy rozrządu i popaliło gniazda i zawory? Właśnie składałem głowiczkę w której tak właśnie było, paląca się mieszanka zbyty wcześnie waliła w wydech, spalony zawór wydechowy, przypalone mocno gniazdo, pozostałe wydechowe do prządnego dotarcia, mocno przegrzane, a od za wysokiej temperatury na wydechu pękł kolektor.

: pt gru 16, 2005 11:45
autor: wójaszek
podąłcze sie do temamtu co sądzicie o mojej kompresji miałem podobne objawy jak kolega pisze, nierówne obroty na jałowym itp...

I - 11,5
II - 10,5
III- 11
IV - 11

co o nich sądzicie i niech ktos mi powie jakie jest idealne ciśnieni na cylindrach

: pt gru 16, 2005 13:01
autor: TAZ
Ty masz dobre ciśnienie na cylindrach więc sprawdź tylko rozrząd i ustaw zapłon.

: pt gru 16, 2005 13:52
autor: wójaszek
rozrząd ma około 5000km a zapłon ustawiony maiłem około tygodnia temu miałem troche nawet wyprzedzony ale kolś mi ustawił i cofnął zdeczka

: pt gru 16, 2005 14:15
autor: aphex
wlasnie sie przyjzalem rozrzadowi i jest wporzadku niewiem jak bylo wczesniej bo go mam od roku sprawdze jeszcze jutro te metode z olejem jak bedzie takie same sprezanie czyli zawory jak sie zwiekszy czyli tloki ??

: pt gru 16, 2005 20:58
autor: czyś
aphex pisze:wlasnie sie przyjzalem rozrzadowi i jest wporzadku niewiem jak bylo wczesniej bo go mam od roku sprawdze jeszcze jutro te metode z olejem jak bedzie takie same sprezanie czyli zawory jak sie zwiekszy czyli tloki ??
Raczej zawory, i o to proś Wszechmogącego :)