Strona 1 z 2
jak rozpoznac silnik ???
: czw gru 15, 2005 18:31
autor: mlody3365
wszyscy na forum pytaja sie mnie o rodzaj silnika ( pierwsze litery z numeru silnika ) ale ja wlasnie nie mam zadnych liter w numerze silnika . sa same cyfry . jak rozpoznac jaki to silnik ???
: czw gru 15, 2005 18:35
autor: vaclavo
eeeeee nie możliwe - widocznie nie ten numer znalazłeś

Szukaj dalej - dla ułatwienia dodam że jak posiadasz karte pojazdu to tam go też znajdziesz.. powodzonka POZDRO

: czw gru 15, 2005 19:29
autor: czyś
Sprawdź na górnej części bloku, od przodu, w okolicach uszczelki pod głowicą. Ewentualnie naklejka we wnęce koła zapasowego. Jak nic nie ma, to zarzuć parę foto komory silnika - to się określi pojemność, i po klamotach na 75% da się dojść (z dużym prawdopodobieństwem). Np. łatwo odróżnić 1.3, 1.6 i 1.8, z 1.3 bardzo wyróżnia się NZ (pełny wtrysk), MH też się da poznać, ale np. z 1.3 2G nie miałem do czynienia. Ewentualnie zrób foto po zdjęciu filtra powietrza (1.6 da się z pewnym prawdopodobieństwem określić po wyglądzie gaźnika - 2e2 i 2ee sporo się różnią, wtedy w grę wchodzi np. RF lub PN). 1.8 też się da ugryźć (np. RP), jak masz 16-zaworowca to też widać (KR).
Jest tu kupa ludzi, coś się wymyśli.
: czw gru 15, 2005 20:05
autor: Adamtd
no właśnie gdzie ten numer sprawdzałeś w papierach czy na bloku, bo jak na bloku to może jeszcze popierek ścierny trzeba zastosować, a może ruda już zjadła??
: czw gru 15, 2005 20:12
autor: TAZ
W silnikach 1,5, 1,6, 1,8 i 2,0 benzynowych i 1,5, 1,6, 1,7, 1,9 dieslowskich w tym miejscu na bloku są numery. Zdjęcie od GTO.
: czw gru 15, 2005 22:48
autor: GregorG
Witam
Tylko nie papierem ściernym bo już nic nie zobaczysz oprócz rys.
"TAZ" dobrze to wyżej pokazał - szukaj w tym miejscu.
A jeżeli będzie mało widoczne - to powinna być naklejka na plastikowej obudowie od paska rozrządu i na niej znajdziesz nr silnika z literami i cyframi.
Pozdro
: pt gru 16, 2005 18:38
autor: mlody3365
dzieki chlopaki
: pt gru 16, 2005 19:09
autor: GregorG
Witam jeszcze raz.
Dobry sposób za zardzewiały numer na bloku - podał mi facet na diagnostyce.
Otóż należy całe to miejsce gdzie jest wybity numer (ale jest całe pokryte rdzą) przesmarować pędzelkiem z olejem. I najważniejsze nic nie zdzierać papierem ściernym.
Takie przesmarowanie oliwą lub jakimś smarem spowoduje że za kilka dni zacznie się wyłaniać ten numer.
U mnie zadziałało zarąbiście aż sam się zdziwiłem.
Także Panowie nic na siłę.
Pozdrawiam
: pt gru 16, 2005 20:15
autor: fuks
GregorG, tez o tym slyszalem i ponoc najlepszy jest plyn hamulcowy

pozdro
: pt gru 16, 2005 21:06
autor: B_O_N_K
Chyba najlepszym rozwiązaniem jest zdjęcie silnika bo po numerach czasem można źle określić. Np ja w mk2 GTI (PB) mam blok silnika od AAM z mk3. Ponad to nie zapominajcie że to Polska - tu ludzie potrafią (i lubią) przebijać numery
PozdróVWka

: pt gru 16, 2005 22:21
autor: NEMESIS
: pt gru 16, 2005 23:24
autor: GregorG
OK zagapiłem się - z rozpędu nie zauważyłem tej dwójki
: sob gru 17, 2005 00:15
autor: jusci
No ale nawet w dwójce jest nalepka na pasie tylnym w bagażniku. Tam też jest oznaczenie silnika napisane dużymi literami.
: sob gru 17, 2005 01:21
autor: NEMESIS