Strona 1 z 1

Przyspieszenie zapłonu

: czw lut 11, 2010 13:18
autor: sylwekzyla
Sprawdzałem u siebie zapłon i jest on ustawiony zgodnie ze znakiem czyli na zero. Czytałem że zapłon powinien być przyspieszony dla mojego silnika o 6 stopni. Czy takie przyspieszenie wpłynie na lepszą dynamikę auta?. Co należy dokładnie zrobić po kolei aby przestawić ten palec ?

: czw lut 11, 2010 14:07
autor: jhosef
sylwekzyla, jak sprawdzałeś? Do tego potrzeba lampy stroboskopowej.

Przestawia się luzując śrubę na dole aparatu i kręcąc w odpowiednią stronę całym aparatem.

: czw lut 11, 2010 14:19
autor: sylwekzyla
Ustawiłem rozrząd na znak OT przepychając auto na 5 biegu. Zdjąłem kopułkę i palec zgrał się z takim wycięciem na aparacie zapłonowym. Wyciągłem zaślepke na obudowie skrzyni biegów, i tam też znak na tym kole się zgadzał. Więc znaki się zgadzają.

: czw lut 11, 2010 14:21
autor: jhosef
Tak nie ustawisz, jedź do mechanika, za 20 zł ustawi ci na lampie. Lampa podaje światło dokładnie w momencie wystąpienia iskry na pierwszym cylindrze a nie mniej więcej na oko. Dzięki błyskowi światła na znaki wiesz jakie jest ustawione wyprzedzenie.

: czw lut 11, 2010 14:47
autor: sylwekzyla
Jeżeli poluzowałbym aparat zapłonowy i przekręcił go o 2-3mm w lewo to mogę w ten sposób coś rozwalić w silniku. Czy odpali normalnie ?

: czw lut 11, 2010 14:55
autor: jhosef
Z miejsca nie rozwalisz, jeśli przesadzisz to może nie odpalić. Ale jazda na dłuższy czas z źle ustawionym zapłonem powoduje negatywne skutki. Z tego co pamiętam do wypalanie gniazd, przegrzewanie się silnika, świec, wydechu itp.

[ Dodano: 11 Lut 2010 13:56 ]
A tak ogólnie to czemu chcesz nim kręcić? Coś nie tak z praca silnika?

: czw lut 11, 2010 15:06
autor: sylwekzyla
Wydaje mi się że auto troche późno reaguje na pedał gazu. Tzn. chce przyspieszyc to jest takie 1-2 sekundowe zamulenie i dopiero wtedy się rozpędza.

: czw lut 11, 2010 15:46
autor: T.O.B.I.
to nie musi być wina ustawienia zapłonu, a na regulację to do mechanika z lampą, jak chcesz troszkę leprze osiągi to ustaw na 8 st. wyprzedzenie, z tego co piszesz jeśli miał byś zapłon na 0 st. to silnik by ci się szybciej nagrzewał (opóźniony zapłon i trochę mniej mocy)