Strona 1 z 1

MK3 1.6 niedogrzany

: śr lut 10, 2010 22:37
autor: gustaw20
Witam mam problem z niedogrzanym silnimiem w miescie max to 75st na postoju poniżej 70st a gdy jade rano do pracy jakies 8km to dopiero po przejechaniu 5 wskazówka ledwo sie podnosi:/ nie wiem co jest grane termostat nowy i nie puszcza przewód zimny czasami jak jest 70st i odkrece korek to wywala plyn układ zapowietrzony? możliwe że uszczelka pod głowicą ?

: śr lut 10, 2010 22:59
autor: kwietek
Odpal auto i niech sobie pochodzi na jałowym jakieś 10-15min, aż włączą się wiatraki, i sprawdź temperaturę. Następnie przejedź się chwilę i sprawdź czy się nie wychładza. Wtedy będzie wiadomo co jest przyczyną: jeśli po włączeniu się wiatraków temperatura będzie poniżej 90 stopni - masz zaniżone wskazania, jeśli temperatura osiągnie 90 ale spadnie podczas jazdy masz wadliwy termostat. Jeśli wiatraki się nie włączą do 100 stopni są 2 możliwości: Pierwsza to zapowietrzony układ wtedy chłodnica będzie zimna zwłaszcza na dole, a drugi to padnięta uszczelka, wtedy dodatkowo węże będą bardzo twarde i nie będziesz miał ogrzewania.

[ Dodano: 10 Lut 2010 22:02 ]
Podczas tych testów najlpiej wyłącz dmuchawę nawiewu, tak by ogrzewanie nie schładzało silnika - wtedy szybciej się nagrzeje, a podczas jazdy próba będzie bardziej wiarygodna

: czw lut 11, 2010 20:12
autor: gustaw20
Witam dzisiaj rano zostawilem go na jakies 30min problem polega na tym ze temperatura nie przekraczała 80st wentylator raczej sie nie wlaczy nie mam pojecia co jest:( czy uszczelka pod glowica morze byc przyczyna? plynu raczej nie ubywa jak odkręcam korek jest takie male cisnienie ale to hcyba norma

: czw lut 11, 2010 20:15
autor: spirit77
Obstawiam termostat,jest prawdopodobnie ciągle otwarty i silnik jest niedogrzany.

: czw lut 11, 2010 20:28
autor: Paweł Marek
gustaw20, który przewód jest zimny, dolny od chłodnicy? A czy siła grzania jest twoim zdaniem normalna? Zdaje mi się że wszystko jest ok poza złymi wskazaniami na liczniku, bardzo częsta sprawa, pisano o tym na forum setki razy

: czw lut 11, 2010 23:40
autor: kwietek
jeśli na postoju się nie nagrzewa termostat nie ma nic do tego, może wiatraki się włączyły ale nie usłyszałeś tego? Pewnie wskazania są zaniżane tak jak pisze Paweł Marek

: pt lut 12, 2010 18:46
autor: gustaw20
Dolny przewód jest zimny ten który wychodzi z tego trójnika a wentylator sie nie włączył na starym termostacie tez miałem takie objawy dlatego go wymieniłem ale dalej to samo hmmm moze faktycznie odczyt jest zaniżony ale nawet jesli to termostat powinien sie otwierać raczej tego nie robi bo chłodnica jest zimna

: pt lut 12, 2010 19:02
autor: dildahl
U mnie problem podobny. Silnik nagrzewa się do 80 st. i w czasie jazdy taka temperaturę trzyma. W czasie postoju wiatrak załącza sie po przekroczeniu ok 93 st. Termostat wymieniłem jest ok.

: sob lut 13, 2010 02:18
autor: kwietek
Jak będziesz miał czas przetrzymaj go do skutku aż włączą się wentylatory potem sprawdź temperaturę na wskaźniku, oraz czy wąż od termostatu jest ciepły. Przy włączeniu wentylatorów już musi być ciepły bo termostat otworzy się do połowy

[ Dodano: 13 Lut 2010 01:23 ]
będziesz miał pewność co do wskazań (gdy wiatraki starują wskazówka powinna być minimum na 90 stopniach czyli w połowie skali) Inna sprawa że możesz mieć założony termostat 80 stopni i termowyłącznik 87/93 stopnie