Strona 1 z 1

Luźne klocki w zacisku

: śr lut 10, 2010 21:06
autor: pzolnierz
Witam,
klocki w moich zaciskach mają duże luzy i podczas jazdy głośno stukają. Rozebrałem zacisk i okazało się że na tej części gdzie klocek przesuwa się zostało wybite drobne wyżłobienie, pomimo nowych klocków i blaszek zaciskowych stukanie nie ustało. Dodam że mój golf jest z 1993 roku i rozumiem że jakieś zużycie eksploatacyjne części już jest, chodzi mi tylko jak by tą usterkę usunąć?

: śr lut 10, 2010 21:09
autor: italiano_83
Jak się prowadnica wyrobiła, to już nic nie zrobisz - to jest odlew.. pozostaje poszukanie używanej lub nowej i wymiana..

: śr lut 10, 2010 21:12
autor: FidoRS
Mi też tak strasznie "dzwoniły" klocki, bo miały luzy. Nowe klocki i blaszki nic nie dadzą. Musisz kupić tuleje na których przesówa się zacisk. Dodam, że nie wim z czego są zrobione, ale w zwyklym sklepie po rabacie 10% dałem 108 za dwa komplety (na dwa koła). W jedym komplecie są dwie tuleje.
Cena straszna jak za cztery tuleje, ale problem rozwiązany w 100%.
Polecam zakup.

: pn lut 15, 2010 21:26
autor: pzolnierz
Czy to chodzi o te elementy które przedstawiłem poniżej? Zarówno prowadnice jak i te osłonki są do wymiany?

: pn lut 15, 2010 21:33
autor: FidoRS
Hmm, jeżeli pytnie jest skierowane do mnie to razej z tego co pamiętam to te tuleje były rozcięte, a nie w całości. W każdym bądź razie kilka razy badałem auto i szarpałem za wszystko oraz byłem na teście amorków zanim doszedłem do tego, że to zaciski są luźne i dzwonią. Po wymianie tulejii i tarcz (bo były strzaznie cienkie) hamulce ideał!
Teraz tak wnisokuję, że może przez te tarcze, że miałem cieniutkie skok zacisku był duży i siła ciągnąca zacisk w dół przy hamowaniu wyrobiła tak te tuleje.
Jeżeli wg katalogu są to te części to kupuj śmiało i mień to.

[ Dodano: 15 Lut 2010 20:35 ]
Przepraszam za literówki, ale coś mi "s" się nie dociska.