Strona 1 z 1
Latem , pali się kontrolka oleju
: śr lut 10, 2010 19:35
autor: konzed
Latem wiosną i zimą na dłuższych trasach ok 150 km zapala sie kontrolka oleju, mogę ja zgasi tylko obrotami lub jechać poniżej 2000 obrotów. wymiany czujników oleju nic nie przynoszą wizyta u mechanika 200 zl tydzień bez samochodu niby wyregulował pompę oleju bo dawała niskie ciśnienie zawór się za wcześnie otwierał tez nic nie dało. wyczytałem na forum ze może to być problem z układem chłodzenia.
- czy będzie to brudna chłodnica - czy można użyć płynu do czyszczenia chłodnic
- czy będzie co problem z zaworem termicznym chłodnicy
Dodam ze zauważyłem ze po deszczu paruje tylko z maski mojego samochodu i często muszę uzupełniać płyn chłodzący.
: śr lut 10, 2010 19:42
autor: _Daniel_
tez tak miałem winne były źle dobrane czujniki jak mnie pamięć nie myli powinny być niebieski i biały
[ Dodano: 10 Lut 2010 18:43 ]
w twoim silniku
: śr lut 10, 2010 19:45
autor: sas_gti
a wystarczy podpiąć manometr od ciśnienia oleju, zrobić pomiar gdy zapala się kontrolka i porównać z nominalnym ciśnieniem. Spadek ciśnienia oleju jak najbardziej może mieć miejsce gdy olej staje sięzbyt rzadki, a jak wiadomo gęstość oleju maleje wraz ze wrostem temp. Moim zdaniem możesz mieć już zbyt 'luźny' silnik na panewkach i zrywa film olejowy, stąd zapalenia kontrolki, bądź brzęczyka. pzdr
O Twoim mechaniku wolę się nie wypowiadać
: śr lut 10, 2010 19:47
autor: konzed
pomiary robiłem u mechanika wszystko ok a kontrolka się świeci;), tzn ciśnienie było przed naprawą do 3 barów po naprawie do 4-5 ale na kontrolkę wpływu żadnego to nie wniosło
jeśli chodzi o czujniki to prawidłowe do mojego silnika to niebieski i czarny zresztą i na białym i na czarnym jest to samo. niebieski wymieniałem ze 3 razy bez skutku. Acha olej to półsyntetyk lotosu 10w40. filtr wymieniany co roku co roku z innej firmy
: śr lut 10, 2010 19:47
autor: sas_gti
jeśli się okaże że ciśnienie jednak jest w normie a mimo tego zapala się kontrolka to wtedy bym się zajął elektryką dopiero.
: śr lut 10, 2010 19:48
autor: oldi90
Na panewki bym nie stawiał. Zaworek w pompie sprawdzony ? Filtr i olej wymieniony ? Sprawdz wszystkie czujniki . I czasem smok lubi taki zamet zrobic
: śr lut 10, 2010 20:13
autor: konzed
oldi90 pisze:I czasem smok lubi taki zamet zrobic
jaki smok ?
: śr lut 10, 2010 20:19
autor: oldi90
smok pompy olejowej
: śr lut 10, 2010 20:19
autor: sas_gti
smok pompy oleju, czerpak...
: czw cze 17, 2010 10:44
autor: konzed
Lato się zaczęło i temat wraca jak bumerang ...
jak wygląda sprawa z tym czerpakiem - ma nie dawać ciśnienia ?, bo jeśli tak to nie on, u mechanika wówczas gdy świeci mi się kontrolka , ciśnienie jest ok 2-3 barów, a czujnik alarmuje od 0,15 więc nie tędy droga , może coś z masą ?, ktoś ma pomysł jak sprawdzić ?
: czw cze 17, 2010 11:34
autor: Paweł Marek
Dowiedzieć się z forum który czujnik jest zwierny a który rozwierny, i bawić się parę razy z przytykaniem po kolei kabelków czujników do masy, skoro ciśnienie jest ok a bedzie zanik świecenia po zmasowaniu kabla czujnika to winny jest czujnik
: ndz cze 20, 2010 10:32
autor: NeconFighter
Sprawdź czy olej nie śmierdzi paliwem.