Strona 1 z 1

Po ustawieniu zbieżności ,,plywa po drodze"

: śr lut 10, 2010 13:26
autor: wojo9
Witam wszystkich.Mój MK4 1.6 16V lekko ściągał na jedną stronę.Po stwierdzeniu przez diagnostów złej zbieżności ustawili ją.Auto co prawda nie ściąga już ale pojawił się inny problem.Mianowicie kierownica zaczeła mieć jakby sporo mniejszy opór,pozatym nie jest tak sztywny jak przed ustawieniem zbieżności,lekko pływa po jezdni,zwłaszcza na koleinach.Czy może być przyczyną złe ustawienie zbieżności czy może odkręcono śrubę kasującą luz przekładni.Proszę o podpowiedź,może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem.Z góry dziękuję.

: śr lut 10, 2010 13:34
autor: SmokE88
sprawdz wachacze w jakim stanie są i amorki czy sa ok!!

: śr lut 10, 2010 14:11
autor: $layer
Jak ustawiali zbieżność to chyba sprawdzali na początku stan zawieszenia, czy nie ma nigdzie luzów, czy amorki sprawne. Bo jak można ustawić zbieżność z luzami?

: śr lut 10, 2010 14:48
autor: wojo9
Tak,sprawdzany był stan zawieszenia,nie miał luzów,podstawą było ściąganie w jedną stronę.

: śr lut 10, 2010 17:41
autor: ordy
wojo9, ten objaw pływania nie wystepował wcześniej, bo jak auto ściągało w jedną stronę to musiałeś ciągle trzymać kierownicę napiętą w jedną stronę aby jechać prosto.
Teraz po ustawieniu zbieżnosci auto może pływać bo nie musisz wciąż utrzymywać napięcia kierownicy do jazdy na wprost, tylko kierownica jest luźna, i teraz auto jest bardziej podatne i czułe jak ma zużyte elementy zawieszenia tj: na luzy na wahaczach, końcówkach drążków kierowniczych, łożysk amortyzatorów.

: czw lut 11, 2010 10:36
autor: SmokE88
czy sprawdzali stan zawieszenie czy nie to jest watpliwe w dzisiejszych czasach :D:D widzialem juz różne cuda :D:D tez moze byc ze masz poprostu takie wrazenie ze plywa bo jests przyzwyczajony do tego ze ci sciagalo auto a teraz poporstu sie inaczej zachowuje na drodze :D:D pozatym moze plywac bo sa w PL takie drogi a nie inne szczegulnie jak szerokie lacze masz :D:D

: czw lut 11, 2010 13:00
autor: Beszczyk
Lub źle ustawili zbieżność . Musi być lekko rozbieżny , jeśli będzie zbieżność auto szczególnie przy wyższych prędkościach będzie właśnie pływało . Doświadczyłem to u siebie...

: pt lut 12, 2010 15:42
autor: wojo9
Dzięki za uwagi.Sprawdzę jeszcze raz w innej stacji stan zawieszenia,ustawienie zbieżności i myślę że będę wiedział czy jest coś nie tak czy poprostu jak sugerujecie moje wrażenie takiego zachowania auta.

: pt lut 12, 2010 18:02
autor: Jacek75
Dla potomnych info:
1. Wizyta w serwisie ASO w celu pełnej geometrii obu osi kosztuje 250pln :crazy:
2. Diagnosta ASO co ciekawe potrafi podregulowac tył! :chytry: na pewno ruszał mocowanie amorów z tyłu bo były ślady.
3. Ustawienia przodu wprowadzone przez diagnostę ASO i jego tłumaczenia lekko odbiegają od ustawień i tłumaczeń diagnosty ze zwykłej stacji, tzn diagnosta ASO pozwolił na wiekszą rozbieżność jednego parametru pomiędzy kołami (lewe/prawe) a inny ustawił bardziej idealnie - odwrotnie do ustawień poprzedniego diagnosty.
4. Zamelduję czy czuć poprawę po jakimś czasie i większej trasie. Postaram się zamieścić wydruki obu testów.
5. Oboje twierdzą, że mimo wieku elementów zawieszenia, są one sprawne i nie ma potrzeby ich wymieniania.