Po ustawieniu zbieżności ,,plywa po drodze"

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojo9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 25, 2008 11:10
Lokalizacja: PABIANICE

Po ustawieniu zbieżności ,,plywa po drodze"

Post autor: wojo9 » śr lut 10, 2010 13:26

Witam wszystkich.Mój MK4 1.6 16V lekko ściągał na jedną stronę.Po stwierdzeniu przez diagnostów złej zbieżności ustawili ją.Auto co prawda nie ściąga już ale pojawił się inny problem.Mianowicie kierownica zaczeła mieć jakby sporo mniejszy opór,pozatym nie jest tak sztywny jak przed ustawieniem zbieżności,lekko pływa po jezdni,zwłaszcza na koleinach.Czy może być przyczyną złe ustawienie zbieżności czy może odkręcono śrubę kasującą luz przekładni.Proszę o podpowiedź,może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem.Z góry dziękuję.



Awatar użytkownika
SmokE88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 445
Rejestracja: śr gru 31, 2008 18:30
Lokalizacja: Długomiłowice Woj.Op

Post autor: SmokE88 » śr lut 10, 2010 13:34

sprawdz wachacze w jakim stanie są i amorki czy sa ok!!


JADĄC Z PRĘDKOŚCIĄ 280KM/H...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...

Awatar użytkownika
$layer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 21:12
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: $layer » śr lut 10, 2010 14:11

Jak ustawiali zbieżność to chyba sprawdzali na początku stan zawieszenia, czy nie ma nigdzie luzów, czy amorki sprawne. Bo jak można ustawić zbieżność z luzami?



wojo9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 25, 2008 11:10
Lokalizacja: PABIANICE

Post autor: wojo9 » śr lut 10, 2010 14:48

Tak,sprawdzany był stan zawieszenia,nie miał luzów,podstawą było ściąganie w jedną stronę.



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » śr lut 10, 2010 17:41

wojo9, ten objaw pływania nie wystepował wcześniej, bo jak auto ściągało w jedną stronę to musiałeś ciągle trzymać kierownicę napiętą w jedną stronę aby jechać prosto.
Teraz po ustawieniu zbieżnosci auto może pływać bo nie musisz wciąż utrzymywać napięcia kierownicy do jazdy na wprost, tylko kierownica jest luźna, i teraz auto jest bardziej podatne i czułe jak ma zużyte elementy zawieszenia tj: na luzy na wahaczach, końcówkach drążków kierowniczych, łożysk amortyzatorów.



Awatar użytkownika
SmokE88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 445
Rejestracja: śr gru 31, 2008 18:30
Lokalizacja: Długomiłowice Woj.Op

Post autor: SmokE88 » czw lut 11, 2010 10:36

czy sprawdzali stan zawieszenie czy nie to jest watpliwe w dzisiejszych czasach :D:D widzialem juz różne cuda :D:D tez moze byc ze masz poprostu takie wrazenie ze plywa bo jests przyzwyczajony do tego ze ci sciagalo auto a teraz poporstu sie inaczej zachowuje na drodze :D:D pozatym moze plywac bo sa w PL takie drogi a nie inne szczegulnie jak szerokie lacze masz :D:D


JADĄC Z PRĘDKOŚCIĄ 280KM/H...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...

Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » czw lut 11, 2010 13:00

Lub źle ustawili zbieżność . Musi być lekko rozbieżny , jeśli będzie zbieżność auto szczególnie przy wyższych prędkościach będzie właśnie pływało . Doświadczyłem to u siebie...



wojo9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 25, 2008 11:10
Lokalizacja: PABIANICE

Post autor: wojo9 » pt lut 12, 2010 15:42

Dzięki za uwagi.Sprawdzę jeszcze raz w innej stacji stan zawieszenia,ustawienie zbieżności i myślę że będę wiedział czy jest coś nie tak czy poprostu jak sugerujecie moje wrażenie takiego zachowania auta.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pt lut 12, 2010 18:02

Dla potomnych info:
1. Wizyta w serwisie ASO w celu pełnej geometrii obu osi kosztuje 250pln :crazy:
2. Diagnosta ASO co ciekawe potrafi podregulowac tył! :chytry: na pewno ruszał mocowanie amorów z tyłu bo były ślady.
3. Ustawienia przodu wprowadzone przez diagnostę ASO i jego tłumaczenia lekko odbiegają od ustawień i tłumaczeń diagnosty ze zwykłej stacji, tzn diagnosta ASO pozwolił na wiekszą rozbieżność jednego parametru pomiędzy kołami (lewe/prawe) a inny ustawił bardziej idealnie - odwrotnie do ustawień poprzedniego diagnosty.
4. Zamelduję czy czuć poprawę po jakimś czasie i większej trasie. Postaram się zamieścić wydruki obu testów.
5. Oboje twierdzą, że mimo wieku elementów zawieszenia, są one sprawne i nie ma potrzeby ich wymieniania.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 449 gości