Strona 1 z 1

Problemy z akumulatorem/regulatorem- golf rano nie odpala

: śr lut 10, 2010 03:00
autor: speeder
witam! od kilku dni golfik 2.0 8v nie zapala po nocy z temp leciutko ponizej 0. jak tylko sie go pchnie to zapali i po kilkunastominutowej jezdzie juz zapala normalnie. ale mam watpliwosci co do sprawnosci regulatora napiecia, poneiwaz kiedys VAG podczas jazdy pokazywal ladowanie 14.8V.
do tej pory wszystko dzialalo bez zajakniecia. obecny aku 60Ah 380A rozruchowy, orginal VW.

czy myslicie ze to tylko akumulator juz polegl, czy jednak powodem moze byc tez regulator napiecia?

zakupilem juz nowy akumulator varty, ale nie chce go na dzien dobry zajechac, stad moje pytania

: śr lut 10, 2010 03:21
autor: Zico63b
Jest to może więcej niż zwykle spotykane, lecz według mnie w zakresie poprawnego napięcia (wymagane 14,5±0,3V). Nie spowoduje uszkodzenia akumulatora.
Ewentualne uszkodzenie nie spowodował regulator a naturalne zużycie lub uszkodzenie akumulatora. Jeśli to oryginał - to ma minimum 12 lat i należy mu się zasłużony odpoczynek. =D>

: śr lut 10, 2010 07:02
autor: Jesionvr6
14.8 to chyba troszke za dużo ale jak na vagu tak pokazało to może wina samego programu ze tak pokazał, dla pewnosci zmierz miernikiem na klemach ładowanie i odłącz kleme na noc bo może gdzieś ci prąd ucieka i jak nie zapali to aku do wymiany.

: śr lut 10, 2010 14:07
autor: speeder
wymienilem aku juz na ten nowy, poniewaz potrzebuje do pracy dojechac jakos. ladowanie zmierzylem raz jeszcze. 18v czyli regulator do wymiany. tylko powiedzcie mi, czy moge na takim ladowaniu jezdzic? nie rozwali mi aku?

: śr lut 10, 2010 18:17
autor: Gawior
Na ładowaniu 18V to ci akumulator "usmaży". Miernikiem mierzyłeś na klemach i było 18V ?
Oby ci się nie zagotował z takim ładowaniem, bo po gwarancji masz od ręki.

: śr lut 10, 2010 20:33
autor: Zico63b
Nie no, 18 V to absolutnie NIE! Nie tylko akumulator ale i elektronika w aucie!
Autobusem jedź Kolego po regler i wymieniaj. Te 14,8V to juź chyba były początki końca... :-k

: śr lut 10, 2010 20:58
autor: Jesionvr6
dokładnie nie ruszaj wozu z miejsca bo sie usmaży aku i cała elektronika , którą posiadasz w wozie

: śr lut 10, 2010 22:07
autor: speeder
dzieki koledzy... przyczyna tego napiecia okazal sie.... miernik.. calkowicei zle wskazywal, co wzbudzilo moje podejrzenia, bo te 18 to na maksa duzo. po pomiarze dobrym sprzetem ladowanie 14.5V wiec chyba calkiem ladnie. widocznie aku przepracowal swoje, te 13 lat to chyba swietny wynik. dzieki za godne rady