Strona 1 z 1

Puszka Filtra Powietrza

: wt lut 09, 2010 22:36
autor: K@mil_mk3
Witam
Mam takie pytanie ktore mnie dreczy, mam w golfiku gaz ;d Kiedys przy zmianie filtra powietrza zauwazylem ze w puszce powietrza jest klapka ktora otwiera/zamyka dolot powietrza

Obrazek

Mam pytanie u mnie za wlasnie zaslepka jest prawie w pozycji zamknietej. Klapka jest zamontowana na opaske tak aby sie nie otwierala

Z tego co wiem to slyszalem ze gazownicy tak wlasnie robia... Moze ktos mi powiedziec czemu tak jest zrobione ? Czy jak odbezpiecze ta klape to czy bedize lepiej czy moze ma tak zostac ? Jak ta klapka dziala ?

No i wydaje mi sie ze na zimnym silniku golfik jest troszke mocniejszy no albo jest to zludzenie :P

: wt lut 09, 2010 22:47
autor: mishabest
gazownicy ustawiają w pozycji "zimne" bo to że "więcej powietrza w powietrzu" i podobno lepiej ustawić gaz. U mnie jest zaślepiony wężyk z podciśnienia sterujący klapką, czyli cały czas zimne, nie czuję przez to spadku mocy czy żeby wolniej się grzał.... przyjąłem jak jest bo takiego kupiłem :)

: wt lut 09, 2010 22:55
autor: K@mil_mk3
mishabest pisze:gazownicy ustawiają w pozycji "zimne"
ale u mnie jest w pozycji zamknitej czyli autko nie dostaje tylke powietrza ile musi... Czy tak ma zostac czy mam to poprawic ?

mishabest pisze: U mnie jest zaślepiony wężyk z podciśnienia sterujący klapką,
mozesz mi pokazac na jakiejś fotce ktory to jest wezyk i ktora to jest klapka, gdzie jest ta klapka ? bo ta klapka co pokazalem to wydaje mi sie ze nie jest do niczego podlaczona :)

: wt lut 09, 2010 23:02
autor: mishabest
mogę ci zrobić fotkę, ale troszkę inny silnik mam więc nie wiem czy to pomoże. U mnie z gruszki przy wtrysku idzie wężyk podciśnienia do puszki filtra, tam przy tej klapce co zamyka/otwiera jest siłownik, na zimnym podciśnienie go zamyka na "ciepłe" i ten wężyk mam odpięty i zaślepiony. Jeżeli to w czymś pomoże to foto jutro :)

: wt lut 09, 2010 23:04
autor: Tendi
Klapka ta montuja gazownicy w razie wystrzalu, najlepiej gdy jest zamontowana tak jak u kolegi Mishabest, wtedy podczas wystrzalu powietrze "wysadza" ta klapke zapobiegajac uszkodzeniu przeplywomierza.

: wt lut 09, 2010 23:13
autor: mishabest
znaczy u mnie klapka jest oryginał i steruje tylko ciepłe/zimne bo u mnie przepływki nie ma, ale wydaje mi się że u kolegi jest to samo, bo na rysunku klapka jest w puszcze filtra a przepływka jest pomiędzy filtrem a silnikiem

: wt lut 09, 2010 23:16
autor: Paweł Marek
mishabest pisze:gazownicy ustawiają w pozycji "zimne" bo to że "więcej powietrza w powietrzu" i podobno lepiej ustawić gaz.
gazownicy ustawiają właśnie na odwrót w pozycji na ciepłe, bo tak się lepiej ustawia, tyle że potem auto po rozgrzaniu jest dużo słabsze.

: wt lut 09, 2010 23:17
autor: K@mil_mk3
mishabest pisze:mogę ci zrobić fotkę, ale troszkę inny silnik mam więc nie wiem czy to pomoże
jak to nie bedzie problem to chcialbym zobaczyc :d nie musi byc foto robione u ciebie specjalnie tylko w necie jakies moze jest...

masz 1.8 filtr powietrza jest zbudowany podobnie :)
Tendi pisze:Klapka ta montuja gazownicy w razie wystrzalu,
to co mam ja zostawic tak zamknieta ? czy zdjac ta opaskie

mishabest pisze:co zamyka/otwiera jest siłownik,
silownik hmm nic nie widzialem takiego w puszce hehe moze ktos ma foty puszki od wewnatrz :)

Re: Puszka Filtra Powietrza

: śr lut 10, 2010 09:26
autor: oldstaszek
[quote="K@mil_mk3"]Witam
Mam takie pytanie ktore mnie dreczy, mam w golfiku gaz ;d Kiedys przy zmianie filtra powietrza zauwazylem ze w puszce powietrza jest klapka ktora otwiera/zamyka dolot powietrza

[url=http://img651.imageshack.us/img651/6724/beztytuusg.jpg]Obrazek[/URL]

Mam pytanie u mnie za wlasnie zaslepka jest prawie w pozycji zamknietej. Klapka jest zamontowana na opaske tak aby sie nie otwierala

Z tego co wiem to slyszalem ze gazownicy tak wlasnie robia... Moze ktos mi powiedziec czemu tak jest zrobione ? Czy jak odbezpiecze ta klape to czy bedize lepiej czy moze ma tak zostac ? Jak ta klapka dziala ?

Jak koledzy piszą - jest to zmiana strumienia powietrza zimne/ciepłe.
Gazownicy w wielu przypadkach idą na "łatwiznę" i dławią przepływ powietrza aby wymusić wyższe podciśnienie przez co silnik dostaje więcej gazu.

Czytając cały wątek:
Klapki na "strzały" montuje się tylko w przypadkach gdy wtrysk gazu następuje ZA przepustnicą(celem jest uchronienie kolektora ssącego przed rozerwaniem).Jest to przestrzeń zamknięta - z jednej strony przepustnica a z drugiej zawory.
Jeżeli gaz jest podawany PRZED przepustnicą - takie rozwiązanie nie ma żadnego uzasadnienia gdyż w razie strzału, jest otwarta droga w stronę filtra powietrza.


Jeżeli jest podawane tylko zimne to silnik ma lepsze napełnienie mieszanką i będzie odrobinę żwawszy.

Twój przypadek - możesz zaeksperymentować(nic Cię to nie kosztuje) - zostawić swobodną i stwierdzić jak się zachowuje.
Całkiem możliwe że wynika to z tego co napisałem na początku... :pub:

PS. Poczytaj też "na niebieskim" - dałem wstawki - coś źle wyszło"cytowanie".

: śr lut 10, 2010 10:59
autor: Paweł Marek
oldstaszek pisze:Klapki na "strzały" montuje się tylko w przypadkach gdy wtrysk gazu następuje ZA przepustnicą(
zdecydowanie nie tylko, chodzi o ochrone całego dolotu łącznie z przepływomierzem klapkowym o ile taki istnieje, np silnik na digi z PB, PF z mk2 i 2E mk3

[ Dodano: Sro Lut 10, 2010 10:01 am ]
K@mil_mk3, prośba do ciebie, w profilu napisz porzadnie jaki masz silnik, domyślać się moge że VR6, ale w tym miejscu żarcików nie rób :)

: śr lut 10, 2010 11:18
autor: oldstaszek
Paweł Marek pisze:
oldstaszek pisze:Klapki na "strzały" montuje się tylko w przypadkach gdy wtrysk gazu następuje ZA przepustnicą(
zdecydowanie nie tylko, chodzi o ochrone całego dolotu łącznie z przepływomierzem klapkowym o ile taki istnieje, np silnik na digi z PB, PF z mk2 i 2E mk3

[ Dodano: Sro Lut 10, 2010 10:01 am ]
K@mil_mk3, prośba do ciebie, w profilu napisz porzadnie jaki masz silnik, domyślać się moge że VR6, ale w tym miejscu żarcików nie rób :)
Słuszna uwaga - umknęły mi starsze generacje z przepływomierzem mechanicznym czy elektromechanicznym klapkowym... :pub:
PS.Miałem kiedyś bm-kę na k-jetronicu.

: śr lut 10, 2010 20:18
autor: K@mil_mk3
hmm bedzie cieplo to moze odbezpiecze ta klapke i zobacze :)

a co powiedzie mi w sprawie tego ze golfik jest mocniejszy troszke na zimnym silniku jest taka mozliwosc co sprawdzic ?



Dziekuje wszyskim za pomoc (punkty dodane)... no i jak ktos ma jeszcze cos do wniesienia do tematu to chetnie poczytam :d i napewno inni uzytkownicy tez wiec smialo czekam :) ...

Mozecie pisac czy u was na gazie tez tak jest zrobione :)
:bigok:

: śr lut 10, 2010 20:28
autor: Paweł Marek
K@mil_mk3 pisze:jest taka mozliwosc co sprawdzic ?
przejedź się najpierw z klapką zablokowaną na ciepłe, a potem na zimne. Silnik musi być rozgrzany. Różnica jest bardzo duża nie trzeba hamowni.

[ Dodano: Sro Lut 10, 2010 7:31 pm ]
K@mil_mk3 pisze:Mozecie pisac czy u was na gazie tez tak jest zrobione
w dziale LPG temat poruszany był sto razy. Gazownicy bardzo czesto blokują na ciepłe, ale żeby nie było aż tak gorące to na ogół zdejmują koniec rury dolotowej od osłony kolektora wydechowego.
Należy klapkę uwolnić ma działać dzięki termostacikowi na węzykach do klapki tak jak zrobiła to fabryka. A jeśli klapka z jakichś powodów nie działa bo siłownik jej pękł albo termostacik nie działa to należy ją zostawić w stanie wolnym ustawi się sama na zimne