Hamule bębnowe, regulacja ręcznego - FACHOWO

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Hamule bębnowe, regulacja ręcznego - FACHOWO

Post autor: GRIZLI » wt lut 09, 2010 21:50

Cześć

Czeka mnie mała robótka, dlatego chcę upewnić się, jak nie popełnić błędów przy w sumie prostej pracy. Robiłem to już kilka razy ale sytuacja zawsze powtarza się.
Sprawa dotyczy prawidłowego złożenia szczęk, sprężyn oraz klinów automatu regulatora. Przy ostaniej wymianie szczęk, wszystko było wyczyszczone aż do błysku. Po zmontownaniu, pedał hamulca w podlogę kilka razy (zgodnie z instrukcją w ksiażce) aby szczęki ustawiły się i został skasowany luz. Prawdę mówiąc mało to dało. Sprężynki jakby nie miały siły ściągnąć klinow na dół. Musiałem przez otwór w bębnie włożyć długi ostro zakończony wkrętak, zaczepić go o klin samoregulatora i przy wciśniętym hamulcu ściągnąć go na dół (oba koła). Po tym zabiegu oczywiście szczęki rozeszły się, ręczny brzytwa, nożny zasadniczy także. Po jakimś czasie, pedał hamukca wchodzil jakby głębiej przy hamowaniu. Ręczny nie trzymał już tak dobrze, podkręcenie linek, niewiele dało. Wykręciłem szpilkę, zaswiecilem latareczką do środka i widzę, że klin regulatora znów jest na górze -wszystko jasne. Wygląda na to, że sprężyny ściągające szczęki są na tyle silne, że potrafią ściskając je wypchnąć klin do góry pomimo, że od dołu ciągnie go sprężynka(mała. orginalna ale jest).
I teraz sedno, co robić aby to się nie powtarzało. Czy przy składaniu należy lub nie, delikatnie przesmarować smarem miadziowym któreś elementy?

Na rysunku klin regulatora zaznaczyłęm strzałką


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lut 09, 2010 22:19

GRIZLI, na tym klinie samoregulatora jest z jednej strony taki wypust.Jeśli dałeś go od strony szczęki to tutaj jest pies pogrzebany,ponieważ w tym miejscu szczęka ma otwór i jak ten wypust do niego wskoczy,to heble nie będą się regulowały...

[ Dodano: 09 Lut 2010 21:26 ]
Zerknij tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=118939&start=0
W punkcie 18 na 2 fotce widać duży otwór w szczęce,tam gdzie jest owy klin.Jeżeli założyłeś klina odwrotnie,to wypust wskoczy w otwór i będzie tylko tyle regulacji co w otworze...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » śr lut 10, 2010 10:33

Klin założyłem prawidłowo, problem jest w tym, że nawet po silowym ściągnięciu klina na dół, po jakimś czasie ona sam wraca do góry, przez co zwieksza się luz pomiędzy szczękami a bębnem.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » śr lut 10, 2010 11:40

Powiedz mi a nie masz za bardzo zużytego bebna ? Bo wtedy powstaje taki problem.
Poza tym na klinie jest zrobina taka ''tarka" która powoduje większe tarcie pomiędzy klinem i rozpierakiem może to jest to. Wygładziło się i będzie przepuszczać.

Z tego samego powodu do mojego mkI kupię cały komplet bosha czyli rozpieraki samoregulator sprężynki itd. Wszystko w jednym komplecie gotowe do montażu. :grin:



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » śr lut 10, 2010 13:02

Zajeździłem Mk1, potem Mk2, teraz katuję MK3 i znam budowę oraz zasade działania tych elementów. Zawsze wszystko robiłem sam. Pierwszy raz dzieją się takie sprawy, bębny są oki, szczęki i kliny też. Poprostu nie mogę stwierdzić, dlaczego kliny same wracają do góry, pomimo założonych sprężyn?


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » śr lut 10, 2010 13:25

to może zrób tak, ściągnij beben i zrób fotki jak to jest złożone.

Ewentualnie weś drógą osobę i niech ona naciśnie pedał hamulca a ty wal młotkiem w bęben. Osoba niech popuści ty obracasz bębnem, czynność powtarzasz aż bęben nie będzie lekko tarł o szczękę. Może trochę toporna robota ale znacznie przyspiesza czas regulacji szczęk.

Co do tego że klin wyskakuje to cza by fotki jakieś



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » czw lut 11, 2010 01:23

Jutro chyba wezmę się za robotę, zobaczę co wyjdzie. A szczęki złożone na 100% prawidłowo.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » czw lut 11, 2010 09:37

jeśli klin idzie w górę to albo górne sprężyny za słabe, albo nie ma rowków na klinie, albo sprężyn na klinie za słaba, albo posmarowałeś klin smarem tam gdzie są rowki i się ślizga



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 122 gości