Strona 1 z 1

Golf VI 1.4 TSI 160 KM/obroty na biegu jałowym

: wt lut 09, 2010 21:22
autor: karol76
Na wstępie witam szanownych forumowiczów. Od razu przepraszam jeśli pytanie wyda Wam się głupie. Otóż niedawno przez przypadek zauważyłem, że w moim autku elektronika nie pozwala na nadmierne zwiększenie obrotów silnika na postoju "na luzie". Wciskając gaz do oporu silnik rozkręca się do ok 4 tys obr/min i tak pozostaje. Oczywiście w czasie jazdy wszystko działa i spokojnie można "pociągnąć" dalej. Czy to jest normalne zachowanie silnika? Z góry dzięki za odpowiedzi. Mam nadzieję, że zaspokoją one moją ciekawość :)

: wt lut 09, 2010 21:46
autor: Mieniu_69
na biegu jalowym masz ograniczony zakres obrotow, jest to zrobione celowo (zebys go nie przekrecil), widocznie stwierdzili ze odciecie zaplonu nie wystarczy

pociesze Cie bo np MB Vito CDI kreci sie na biegu jalowym do 3 tys :grin:

: wt lut 09, 2010 22:33
autor: Mieniu_69
marianmk2 pisze:ma turbo+kompressor??
tak

: wt lut 09, 2010 22:58
autor: doggie
choćby również jest to dobre dla żywotności turbiny, żeby komuś do głowy nie przyszło na zimny jej butować

: śr lut 10, 2010 00:42
autor: karlos
marianmk2 pisze:Popieram :bigok:
Bo niby po co kręcic go do odcinki na luzie...I o ile sie nie myle 1.4 TFSI ma turbo+kompressor??
po co na luzie tyle obrotów :)))
pamiętajcie że TFSI to AUDI
w VW jest TSI

jedno i drugie ma turbine ale z kompresorem to gorzej
bo TSI jak i TFSI może mieć turbine i kompresor albo
tylko turbine BEZ KOMPRESORA i dalej jest to TSI bądź TFSI
w vw blg bmy ze starszych ma turbo i kompresor
jak w 4literowyh silnikach to nie pamiętam

: śr lut 10, 2010 00:50
autor: Mavrick
Mieniu_69 pisze:MB Vito CDI kreci sie na biegu jalowym do 3 tys :grin:
Na sprzegle rowniez:)

: śr lut 10, 2010 14:44
autor: Christopherek
Ford Transit też ma tak że na sprzęgle 3 tys i koniec:-)