Strona 1 z 1
Prawdłowa temperatura aam.
: wt lut 09, 2010 20:29
autor: carlos617
Witam. Koledzy sprawa wyglada nastepujaco, mamy mrozy i zauwazyłem ze jak sobie jade tak 80km/h to temperatura spada minimalnie ponizej 80stopni. Postoje chwile w korku z 5 minut to juz jest równo 90stopni, rusze i znów jest około 80. Jezdze spokojnie miedzy 2000-2500 rpm. dodam ze jest tak tylko w silne mrozy okolo 10-15 ponizej zera w temperaturze okolo 5 stopni i powyzej temperatura jest idealnie na 90 stopni, rozgrzewa sie tak samo w mrozy jak i w lato tak po 2km jest juz ponad 80 stopni> Warto tym sie przejmować czy zostawic w spokoju?
Spalanie wynosi na poziomie 10 litrów LPG na 100km. trasa mieszana.
Z góry dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
: wt lut 09, 2010 20:33
autor: Jesionvr6
raczej to jest wina zegara ,ktore w starszych modelach tak pokazywały, jeżeli nagrzewa sie szybko i ogrzewanie działa normalnie to nie ma powodów do obawy
: śr lut 10, 2010 14:42
autor: Christopherek
ja miałem kiedyś aam i tak samo pokazywał, przejeździłem nim 2 lata z temp 70 stopni i dalej jeździł u kolejnego nabywcy i nic się nie działo,tak jak kolega pisze wina zegarów
: śr lut 10, 2010 16:00
autor: Arojan1
ja równiez mam AAM i non stop 90 stopni i ani grama mniej i więcej,pali mi również 10-11 lpg(kombi)czyli raczej spalanie norma,co do liczników to moze fakt przekłamuje ale do spokoju bym wymienił termostat koszt 20-25 zł,mozliwe że sie do końca niedomyka a jak to niepomoże to fakt "te liczniki tak mają"
: śr lut 10, 2010 17:34
autor: ordy
carlos617, miałem silnik AAM w Pasku B3 poprzednio.
Wskazania temperatury były takie jak u Ciebie, nawet po wymianie termostatu na nowy Wahlera.
Liczniki w tych starszych Golfach III i Passatach nie miały stabilizacji odczytu temperatury, stąd pokazywały raz ciut mniej (na trasie przy niskich temperaturach otoczenia) a raz ciut więcej (w korkach, lub przy butowaniu)
: śr lut 10, 2010 17:54
autor: mishabest
U mnie wskazania teperatury tak samo, jak jadę spada do 70-80 , jak stoję to 90 , termostat nowy, pompa też , otwiera tak jak powinien , jeżdzę i jest ok, ale w przypływie gotówki spróbuję zrobić jedną rzecz, bo mam nieoryginalny czujnik temperatury (jakiś za 20 zł) więc podjadę do ASO i zobaczymy jak po wymianie będzie.
: śr lut 10, 2010 19:28
autor: carlos617
Wiec widze ze nie ma czym sie przejmować z ta temperatura. Dziekuje wszystkim za podpowiedzi i ewentualnie czekam jeszcze na inne uwagi dotyczace tego zjawiska.
Dzieki Koledzy.
: śr lut 10, 2010 19:33
autor: drill
tez mam 80 stopni przy szybszej jezdzie i 90 w korkach itp...
czujnik ori... termostat tez ori... otwiera sie i zamyka jak nalezy... olalem to bardzo dawno temu

: śr lut 10, 2010 19:56
autor: kiler_444
wiesz ja nie wierze ze po 2 km masz 90 stopni - to jest niemozliwe
: śr lut 10, 2010 20:01
autor: drill
olej moze i ma ale nie plyn chlodzacy.... ja mam do pracy zaledwie 3,5km... latem tem po tym odcinku to 70-80stopni... teraz i przy niedawnych mrozach temperatura to raczej tylko 70 stopni... czasami przejade raptem 1km wiecej zalatwiajac cos tam jeszcze i piaknie dochodzi do 90 stopni...
: śr lut 10, 2010 20:05
autor: carlos617
Kiler_444 szczerze mówie ze po 2 km jest okolo 80stopni. Rano go odpalam, wystawiam za brame, szybko zamykam brame i 1km polna droga bez szalenstw (inaczej mozna cos urwac) a nastepny 1km to juz piekny asfalt na krajowej 10 w kierunku torunia i to przy temeraturze rzedu -10stopni.
I nie sciemniam bo chce zwyczajnie wiedziec czy tez tak macie, a nie opowiadac bajki.
Pozdro
: czw lut 11, 2010 18:48
autor: kiler_444
ja codziennie dojezdzam do pracy 12 km i gdy na dworze temp jest ponizej 0 stopni to nie zagrzeje mi sie powyzej 80 stopni a jak jest ponizej 10 stopni na polu to ledwo co złapie 70 stopni
samochód niegarażowany !!!
silnik 2.0 8v 2E
: czw lut 11, 2010 20:44
autor: carlos617
A u mnie jednak golf na noc jest w garażu, wiec pewnie dlatego szybciej sie grzeje. No ale po odpowiedziach widze ze w tym przypadku nie ma sensu sie kłócić o kilka stopni bo i tak liczniki przekłamują... A w ogóle dzis akurat u mnie w robocie był mechanik z aso vw z torunia i odpowiedział mi ze w trójkach golfach wskażniki maja próg błędu do 20% wiec mogą mylic sie o dobre 10stopni i to jest całkiem normalne.
Wiec Koledzy chyba nie warto sie przejmowac tymi róznicami we wskazaniach temperatury.
: wt lut 16, 2010 20:33
autor: marcuso86
Miałem AAM zima nie zima stoisz czy jedziesz zawsze było 90stopni. Teraz ma go mój ojciec i chyba termostat padł bo pokazuje 75-80 a tylko na postoju dochodzi do 90. Jak na moje oko termostat do wymiany.