Prawdłowa temperatura aam.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

carlos617
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: wt mar 17, 2009 19:57
Lokalizacja: Toruń

Prawdłowa temperatura aam.

Post autor: carlos617 » wt lut 09, 2010 20:29

Witam. Koledzy sprawa wyglada nastepujaco, mamy mrozy i zauwazyłem ze jak sobie jade tak 80km/h to temperatura spada minimalnie ponizej 80stopni. Postoje chwile w korku z 5 minut to juz jest równo 90stopni, rusze i znów jest około 80. Jezdze spokojnie miedzy 2000-2500 rpm. dodam ze jest tak tylko w silne mrozy okolo 10-15 ponizej zera w temperaturze okolo 5 stopni i powyzej temperatura jest idealnie na 90 stopni, rozgrzewa sie tak samo w mrozy jak i w lato tak po 2km jest juz ponad 80 stopni> Warto tym sie przejmować czy zostawic w spokoju?

Spalanie wynosi na poziomie 10 litrów LPG na 100km. trasa mieszana.

Z góry dziekuje za wszystkie odpowiedzi.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » wt lut 09, 2010 20:33

raczej to jest wina zegara ,ktore w starszych modelach tak pokazywały, jeżeli nagrzewa sie szybko i ogrzewanie działa normalnie to nie ma powodów do obawy


Obrazek

Awatar użytkownika
Christopherek
Forum Killer
Forum Killer
Posty: 812
Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi a4 b6 cabrio
Silnik: Bfb
Kontakt:

Post autor: Christopherek » śr lut 10, 2010 14:42

ja miałem kiedyś aam i tak samo pokazywał, przejeździłem nim 2 lata z temp 70 stopni i dalej jeździł u kolejnego nabywcy i nic się nie działo,tak jak kolega pisze wina zegarów


Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf

Awatar użytkownika
Arojan1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 10:59
Lokalizacja: Ochaby Wielkie
Kontakt:

Post autor: Arojan1 » śr lut 10, 2010 16:00

ja równiez mam AAM i non stop 90 stopni i ani grama mniej i więcej,pali mi również 10-11 lpg(kombi)czyli raczej spalanie norma,co do liczników to moze fakt przekłamuje ale do spokoju bym wymienił termostat koszt 20-25 zł,mozliwe że sie do końca niedomyka a jak to niepomoże to fakt "te liczniki tak mają"


Aro

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » śr lut 10, 2010 17:34

carlos617, miałem silnik AAM w Pasku B3 poprzednio.
Wskazania temperatury były takie jak u Ciebie, nawet po wymianie termostatu na nowy Wahlera.
Liczniki w tych starszych Golfach III i Passatach nie miały stabilizacji odczytu temperatury, stąd pokazywały raz ciut mniej (na trasie przy niskich temperaturach otoczenia) a raz ciut więcej (w korkach, lub przy butowaniu)



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » śr lut 10, 2010 17:54

U mnie wskazania teperatury tak samo, jak jadę spada do 70-80 , jak stoję to 90 , termostat nowy, pompa też , otwiera tak jak powinien , jeżdzę i jest ok, ale w przypływie gotówki spróbuję zrobić jedną rzecz, bo mam nieoryginalny czujnik temperatury (jakiś za 20 zł) więc podjadę do ASO i zobaczymy jak po wymianie będzie.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

carlos617
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: wt mar 17, 2009 19:57
Lokalizacja: Toruń

Post autor: carlos617 » śr lut 10, 2010 19:28

Wiec widze ze nie ma czym sie przejmować z ta temperatura. Dziekuje wszystkim za podpowiedzi i ewentualnie czekam jeszcze na inne uwagi dotyczace tego zjawiska.

Dzieki Koledzy.



Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » śr lut 10, 2010 19:33

tez mam 80 stopni przy szybszej jezdzie i 90 w korkach itp...

czujnik ori... termostat tez ori... otwiera sie i zamyka jak nalezy... olalem to bardzo dawno temu :)


Obrazek

Awatar użytkownika
kiler_444
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 17:04
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: kiler_444 » śr lut 10, 2010 19:56

wiesz ja nie wierze ze po 2 km masz 90 stopni - to jest niemozliwe


SPRZEDAM UCHWYTY NA KLUCZE PŁASKIE http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=276181



kiler_444

Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » śr lut 10, 2010 20:01

olej moze i ma ale nie plyn chlodzacy.... ja mam do pracy zaledwie 3,5km... latem tem po tym odcinku to 70-80stopni... teraz i przy niedawnych mrozach temperatura to raczej tylko 70 stopni... czasami przejade raptem 1km wiecej zalatwiajac cos tam jeszcze i piaknie dochodzi do 90 stopni...


Obrazek

carlos617
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: wt mar 17, 2009 19:57
Lokalizacja: Toruń

Post autor: carlos617 » śr lut 10, 2010 20:05

Kiler_444 szczerze mówie ze po 2 km jest okolo 80stopni. Rano go odpalam, wystawiam za brame, szybko zamykam brame i 1km polna droga bez szalenstw (inaczej mozna cos urwac) a nastepny 1km to juz piekny asfalt na krajowej 10 w kierunku torunia i to przy temeraturze rzedu -10stopni.
I nie sciemniam bo chce zwyczajnie wiedziec czy tez tak macie, a nie opowiadac bajki.
Pozdro



Awatar użytkownika
kiler_444
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 17:04
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: kiler_444 » czw lut 11, 2010 18:48

ja codziennie dojezdzam do pracy 12 km i gdy na dworze temp jest ponizej 0 stopni to nie zagrzeje mi sie powyzej 80 stopni a jak jest ponizej 10 stopni na polu to ledwo co złapie 70 stopni

samochód niegarażowany !!!

silnik 2.0 8v 2E


SPRZEDAM UCHWYTY NA KLUCZE PŁASKIE http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=276181



kiler_444

carlos617
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: wt mar 17, 2009 19:57
Lokalizacja: Toruń

Post autor: carlos617 » czw lut 11, 2010 20:44

A u mnie jednak golf na noc jest w garażu, wiec pewnie dlatego szybciej sie grzeje. No ale po odpowiedziach widze ze w tym przypadku nie ma sensu sie kłócić o kilka stopni bo i tak liczniki przekłamują... A w ogóle dzis akurat u mnie w robocie był mechanik z aso vw z torunia i odpowiedział mi ze w trójkach golfach wskażniki maja próg błędu do 20% wiec mogą mylic sie o dobre 10stopni i to jest całkiem normalne.

Wiec Koledzy chyba nie warto sie przejmowac tymi róznicami we wskazaniach temperatury.



marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » wt lut 16, 2010 20:33

Miałem AAM zima nie zima stoisz czy jedziesz zawsze było 90stopni. Teraz ma go mój ojciec i chyba termostat padł bo pokazuje 75-80 a tylko na postoju dochodzi do 90. Jak na moje oko termostat do wymiany.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 368 gości