Strona 1 z 2

wymiana PN na ABS

: wt lut 09, 2010 14:47
autor: oliwka
Witam wszystkich uzytkownikow. Zakupilem silnik ABS i chce go zaloztc do swojej dwojki zamiast PN. Chce zeby byl na gazniku ale 2e2 bo koszt przerobki na mono to drugi silnik. Dlatego chcialbym uzyskac odpowiedzi na nastepujace pytania. 1. Czy pompka paliwowa od pn bedzie pasowac do ABS.Jesli nie to jaka pomke zalozyc. 2. Czy kolektory od PN beda pasowac do ABS. 3. W ABS jest aparat zaplonowy sterowany elektronicznie. Czy wymienic go na podcisnieniowy. .Kolega mowil ze u mnie jest modul zaplonu na sterowniku. 4. czytalem na forum ze bede musial swoje sprzeglo zalozyc do ABS. DLaczego? 5. U mnie w PN jest krociec na dwa czujniki (niebieski i czarny) a tam jest tylko jeden czujniki rurka od zbiornika wyrownawczego idzie do mnie do chlodnicy a wABS widzialem ze do tego krocca. Trzeba bedzie pewnie cos zaslepic. Silnik ten bedzie na gazie bo moj PN tez chodzi na gazie. 6. Czy moj filtr powietrza zostanie jak ABS bedzie na gazie. Dziekuje za odpowiedzi. Mam juz dosc tego wycia PN. :D

: wt lut 09, 2010 14:53
autor: paaula91
oliwka, wszystko podejdzie pompka powinna oriu podejsc krucce tez podejda sprzeglo podejdzie aparat musisz zmienic, moim zdaniem glupota jest to co robisz załóz osprzet z abs dodaj pompy paliwa i bedzie milutko male spalanie monomotronic jest ekonomiczny pierburg nie.
a wracajac do tematu wrzucasz blok z glowica z abs a reszte z twojego silnika musi dzialac

: wt lut 09, 2010 14:58
autor: jhosef
oliwka pisze:1. Czy pompka paliwowa od pn bedzie pasowac do ABS.Jesli nie to jaka pomke zalozyc.
Nie, w Pn pompka jest mechaniczna na bloku napędzana z krzywki na wałku napędzającym pompę oleju i aparat zapłonowy. W ABS jest elktryczna. nie ma miejsca na mechaniczną pompe.
oliwka pisze:3. W ABS jest aparat zaplonowy sterowany elektronicznie. Czy wymienic go na podcisnieniowy. .Kolega mowil ze u mnie jest modul zaplonu na sterowniku.
W ABS wyprzedzenie zapłonu jest realizowane przez ECU. W PN za pomocą siłownika podciśnienia - aparat do wymiany. Z PN powinien pasować. Na 100% nie odpowiem.
oliwka pisze:5. U mnie w PN jest krociec na dwa czujniki (niebieski i czarny) a tam jest tylko jeden czujniki
Ale 4 pinowy, 1 piny od kopa, 2 od wskaźnika temp.

Ogólnie niezłą rzeźba. Zakładałbym cały silnik z osprzętem. Czy masz sprawny gaźnik 2e2 bo on też potrafi dokuczyć?

: wt lut 09, 2010 15:03
autor: Beszczyk
A w ABS jest miejsce na mechaniczną pompę paliwa??? Bo PN właśnie taką ma.

wymiana PN na ABS

: wt lut 09, 2010 15:07
autor: oliwka
Paaula91. Serdeczne dzieki za odpowiedz. Wiem ze tak jak piszesz byloby najlepiej. Ten silnik ktory kupilem mial byc z monem ale nie jest. Tak pytalem sie o czesci to wydatek okolo 500zl. Silnik kupilem za 400zl goly. Do tego alternator i pompke do wspomaganie za 100. Tak ze razem 500zl. Moze sie jeszcze zastanowie nad monem. Jakby nie wyszlo to wiem ze pasuje. Jeszcze raz dziekuje i zycze milego dnia. :hmm:

: wt lut 09, 2010 16:18
autor: Lipek81
No mi się coś wydaje, że nie za bardzo da radę zrobić taką operację, bo w bloku, o ile się orientuję, nie ma miejsca na mechaniczną pompkę - a wiec zasilanie gaźnikowe odpada, chyba, że da radę elektryczną pompkę zaadoptować do tego rozwiązania - choć tutaj też będzie problem z jej sterowaniem.

: wt lut 09, 2010 16:28
autor: jhosef
Lipek81 pisze:choć tutaj też będzie problem z jej sterowaniem.
Zastanawia mnie także ciśnienie jakie dają pompki do wtrysków, czy nie będzie za wysokie na gaźnik.

wymiana PN na ABS

: śr lut 10, 2010 00:22
autor: oliwka
Dziekuje wszystkim za cenne uwagi. Jutro bede sie rozgladal jednak za osprzetem do monowtrysku.Moze uda sie cos taniej dorwac. :pub:

: śr lut 10, 2010 00:31
autor: MaRo1705
jhosef, zalozy ta z baku ona daje 0.35 bara a tyle daje ta przy bloku :P i na stale pod zaplon nic sie nie stanie

: śr lut 10, 2010 14:24
autor: oliwka
MaRo. Jak wroce z pracy kolo 23 to sie do Ciebie odezwe . Chodzi o ta pompke o ktorej pisales. Chcialbym pisac na forum bo moze ktos zdesperowany PN skorzysta.

[ Dodano: 10 Lut 2010 23:14 ]
MaRo. Miales na mysli plywak z pompka wstepna co jest w baku w dwojce z silnikiem 1,8 RP?. I na stale pod zaplon.Gaznik ma byc sprawny od 1,8 . Jest razem z kolektorem. Aparat zaplonowy bedzie od 1,6 albo od 1,8.

: pt lut 19, 2010 08:57
autor: czarna małpa
jhosef, mylisz sie kolego.Miałem temat rok temu,zamieniałem ez na abs,w bloku jest miejsce na mechaniczna pompke.Oliwka odezwij sie na gadu,pogadamy

[ Dodano: 19 Lut 2010 08:03 ]
wszystko będzie smigać,ja jezdze tak juz rok,jedynym minusem tego wszystkiego to spalanie,a reszta bez zarzutu.Powiem wiecej,mamm mase kumpli z vw,niejeden twierdzi ze silnik lepiej idzie na tym zestawie co mam,dlaczego niewiem,ale fakty sa takie a nie inne.Oliwa wbija,wszystko Ci wyjasnie.

: pt lut 19, 2010 09:37
autor: jhosef
czarna małpa, no właśnie oglądałem silnik u kolegi, teoretycznie ABS i nie miał miejsca na pompę mechaniczną.

cdn

: pt lut 19, 2010 12:02
autor: czarna małpa
Teoretycznie nie,a praktycznie ma,hmm

: pt lut 19, 2010 14:19
autor: Paweł Marek
oliwka, robisz rzecz powazną, włożysz w to kupę pracy. Moja rada jest tak dokup co trzeba i zrób od razu to na oryginalnym wtrysku od ABS. Potrzebne ci dwie pompy paliwa od RP, aparat zapłonowy monowtrysk plus ECU i wiazki. Trochę błąd zrobiłes bo trzeba było komplet wyrwać z jakiegoś szrotu