Strona 1 z 2

[mk3] problem z doborem alternatora

: pn lut 08, 2010 22:17
autor: bacik
Witam mam nastepujacy problem mam golfa mk3 z 1992 z silnikiem 1.4 i z alternatorem 55a akumulator 45a czy do mojego auta dopasuje wiekszy alternator bo nie ejstem w stanie zdobyć takiego samego alternatora jak miałem. czy moge dac np wiekszy 70 A czy przykrece go do silnika ? proszę o pomoc

: pn lut 08, 2010 22:33
autor: Przemo440
bacik pisze:dac np wiekszy 70 A czy przykrece go do silnika
tak bez problemu nawet 90 podejdzie

: pn lut 08, 2010 22:36
autor: bacik
Przemo440 pisze:
bacik pisze:dac np wiekszy 70 A czy przykrece go do silnika
tak bez problemu nawet 90 podejdzie
czyli bez problemu z przykreceniem i nie bedize niekorzystnych skutków na instalacje elektryczną i akumulator ?

: pn lut 08, 2010 22:37
autor: Duber
jesli mocowanie beda pasowac to mozesz dac 100A alternator nawet ;)

: pn lut 08, 2010 22:39
autor: bacik
duber pisze:jesli mocowanie beda pasowac to mozesz dac 100A alternator nawet ;)
no włąsnie czyli sa rozne mocowania i trzeba wziąśc alternator i zobaczyć czy takie same mocowania ? bo wczesniej mowil ze nie ebdize problemu

: pn lut 08, 2010 22:41
autor: Przemo440
bacik pisze:bo wczesniej mowil ze nie ebdize problemu
pod warunkiem że do mk III

: pn lut 08, 2010 22:42
autor: bacik
Przemo440 pisze:
bacik pisze:bo wczesniej mowil ze nie ebdize problemu
pod warunkiem że do mk III
tak tak mam mk3 i z mk3 bedzie alternator

: pn lut 08, 2010 22:42
autor: Przemo440
bacik pisze:niekorzystnych skutków
a co masz na myśli ? kable się zaświecą?

[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 21:43 ]
tak tak mam mk3 i z mk3 bedzie alternator
to zakladaj

: pn lut 08, 2010 22:45
autor: bacik
Przemo440 pisze:
bacik pisze:niekorzystnych skutków
a co masz na myśli ? kable się zaświecą?

[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 21:43 ]
tak tak mam mk3 i z mk3 bedzie alternator
to zakladaj

hee np zeby aku sie nie zagotowął bo ktoś mnie straszył ze moze tak być

: pn lut 08, 2010 22:50
autor: Duber
bacik pisze: np zeby aku sie nie zagotowął
od tego jest regulator napiecia aby nie zagotowal

: pn lut 08, 2010 22:53
autor: bacik
duber pisze:
bacik pisze: np zeby aku sie nie zagotowął
od tego jest regulator napiecia aby nie zagotowal

ok czyli niewazne jaki alternator weze byle z mk3 np 70a to bezproblemu go przykrecedo bloku silnika i do instalacji elektrycznej ?

: pn lut 08, 2010 22:59
autor: Przemo440
bacik pisze:byle z mk3 np 70a to bezproblemu go przykrecedo bloku silnika i do instalacji elektrycznej
tak pasuje wszystko

: pn lut 08, 2010 23:35
autor: Zico63b
Elektrycznie - nie ma najmniejszego zagrożenia.
Mechanicznie - tu jest coś dziwnego, bo Golfy 3 nie miały 55A, przynajmniej nie spotkałem takiego ani też katalogi nie przewidują.
Dlatego też, polecałbym zabranie starego i przymierzenie go z tym do kupienia (o ile to możliwe), bądź staranne pomierzenie rozstawu uchwytów mocujących i ustawienia koła pasowego w stosunku do uchwytów.

: wt lut 09, 2010 00:32
autor: DaroW
Wszystkie nie pasują, w 1,4 jest osobno napinacz i alternator jest mocowany na stałe, chyba że była wersja bez wspomagania ukł. kierowniczego to alternator jest wahliwie zamocowany i ma pod spodem sprężynę do naciągania paska, w pozostałych też jest z naciągaczem osobno i bez naciągacza w zależności od chwilowych fantazji panów z VW :)