Falujące obroty inne niż wszystkie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: pt gru 25, 2009 20:48
- Lokalizacja: Czersk
Falujące obroty inne niż wszystkie
4dni temu stałem się posiadaczem golfa mk3 1.6 ABU benzyna 75km jednopunktowy wtrysk bez gazu. Poprzedni właściciel wspomniał coś o tym że w aucie falowały obroty i wymienił silniczek krokowy. Myślałem że jest po problemie okazało się jednak że jest inaczej. Auto czasem ciężko zapalić gdy jest zimne. Zapali i zaraz zgaśnie albo trzeba troszkę gazem podpompować. Ponadto już po odpaleniu. Czasem chodzi dobrze a czasem wkręca się samo na dość wysokie obroty. Czasem oborty te same spadają a czasem trzeba go przegazować i wszystko wraca do normy. Wydawało by mi się że jest to zabrudzona przepustnica jednak ręcznie jak przekręcam to chodzi idealnie a pozatym objawy te występują gdy silnik ma temp do ok 80stopni. Później po rozgrzaniu jeszcze nie zauwazyłem takiego zachowania, dlatego biorę pod uwagę czujnik temperatury. Dzisiaj miałem jeszcze taką sytuację, że gdy jechałem na luzie auto samo wcisneło sobie pedał do konca i od razu puściło. Wówczas temp silnika była ok 75stopni. Czy ktoś pomoże mi z tym problemem??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=297690
Tu kolega miał podobny problem , może to samo jest i u Ciebie
Tu kolega miał podobny problem , może to samo jest i u Ciebie
silniczek krokowy znowu niedomaga, najpierw zrób reset komputera odłączając akumulator, proponuję również oczyścić jakimś preparatem do styków wszystkie wtyczki przy osprzęcie silnika (komputer, sonda, hall, czujnik temp., wtryskiwacz, czujnik położenia przepustnicy, silniczek krokowy) czasem zdarzają się tam przerwy i coś nie styka a komp łapie błędy, czyszczenie przepustnicy już zrobiłeś rozumiem?
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: pt gru 25, 2009 20:48
- Lokalizacja: Czersk
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: pt gru 25, 2009 20:48
- Lokalizacja: Czersk
zrobiłem dziś reset kompa po raz drugi. Odłączyłem klemy na godzinę potem podłączyłem odpaliłem samochód i zostawiłem w spokoju żeby sobie pochodził. Nie dodawałem gazu ani nic takiego. Auto przestało samo wchodzić na obroty a więc jest sukces. Niestety czasem po mocnym dodaniu gazu autko słabo spada z obrotów. Według mnie przepustnica jest zabrudzona i niechce się sama przymykać. Myślę aby dolać do paliwa jakiegoś dodatku. Czy ma to sens?? Czy powinno pomóc??
[ Dodano: 10 Lut 2010 19:57 ]
Niestety pojeździłem dziś troche autkiem po mieście i znów to samo. Dwa razy zgasło, czasem obroty spadają za mocno, czasem wkręca się wysoko i obroty nie chcą spadać. Środek do czyszczenia wtryskiwaczy napewno pomógł przepustnicy i juz po 20km nie blokuje się. Mimo tego auto samo wkręca się na obroty i czasem długo z nich schodzi.
T.O.B.I bardzo możliwe że masz rację. Bo gdyby było coś ewidentnie uszkodzone to dlaczego tuż po resecie wszystko jest ok a dopiero później zaczyna się jazda?? Muszę jutro jechać po jakiś taki spray do czyszczenia styków WD-40 może być?? I zobaczymy.
Co do tego silniczka to znalazłem w bagażniku od niego pudełeczko z ceną 160zł. Silniczek firmy SKV germany. Czy możliwe żeby po tygodniu użytkowania znów się zepsuł? Spróbuję wyczyścić stary oryginalny Boscha bo leży w aucie i zobaczymy
[ Dodano: 10 Lut 2010 19:57 ]
Niestety pojeździłem dziś troche autkiem po mieście i znów to samo. Dwa razy zgasło, czasem obroty spadają za mocno, czasem wkręca się wysoko i obroty nie chcą spadać. Środek do czyszczenia wtryskiwaczy napewno pomógł przepustnicy i juz po 20km nie blokuje się. Mimo tego auto samo wkręca się na obroty i czasem długo z nich schodzi.
T.O.B.I bardzo możliwe że masz rację. Bo gdyby było coś ewidentnie uszkodzone to dlaczego tuż po resecie wszystko jest ok a dopiero później zaczyna się jazda?? Muszę jutro jechać po jakiś taki spray do czyszczenia styków WD-40 może być?? I zobaczymy.
Co do tego silniczka to znalazłem w bagażniku od niego pudełeczko z ceną 160zł. Silniczek firmy SKV germany. Czy możliwe żeby po tygodniu użytkowania znów się zepsuł? Spróbuję wyczyścić stary oryginalny Boscha bo leży w aucie i zobaczymy
absolutnie nie czyść tego WD-40 to służy do czego innego, jedynie demontaż i benzyna ekstrakcyjna, masz identyczne objawy jak ja, niestety u mnie skończyło się na wymianie przepustnicy i silniczka krokowego bo też nie domagał w mrozy, silniczek krokowy nie miał siły otworzyć przepustnicy a w przepustnicy uszkodził się jej potencjometr TPS wytarły się ścieżki węglowe, na próbę odłącz i zdemontuj silniczek krokowy, napnij lekko linkę gazu powinna być naprężona bez luzu, odpal silnik i obserwuj jak chodzi, jeśli ma za małe obroty to podciągnij linkę, możesz teraz sprawdzić jak chodzi kiedy regulujesz obroty ręcznie, jeśli silnik na tym ustawieniu nie wachluje obrotami i nie głupieje to znaczy że silniczek krokowy jest do wymiany polecam oryginał Boscha
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości