Strona 1 z 1

wymiana pompki na elektryczna

: pn lut 08, 2010 16:53
autor: sasquatch
padła mi niedawno pompka paliwa mechaniczna (leje się z niej mocno), używanej nigdzie nie mogę dostać a nowa kosztuje ok 65 zeta i sie tak zastanawiam czy zamiast tej mechanicznej przykrecanej do bloku silnika mogę założyć elektryczna pompkę zakładana na węza z jakiegoś silnika z wielowtryskiem o cisnieniu roboczym 3 bary? kosztuja one ok 50 zeta a jakbym ja podlaczyl pod przekaznik od elektrozaworu na przewodzie paliwowym to wtedy pompka by pracowala tylko przy jezdzie na benzynie a jak bym jezdzil na LPG to by niepotrzebnie nie pracowala...

: pn lut 08, 2010 16:57
autor: Jesionvr6
można zamontować oryginalna pompke wstępna z mk2 z baku . która ma ciśnienie 0,24 bara i wszystko działa dobrze a nie 3 bar

: pn lut 08, 2010 18:08
autor: macpat1
kolega dobrze pisze jak juz to sama pompkę z baku a najlepiej caly wklad z czujnikiem poziomu paliwa.. mniej pitolenia . sama zewnetrzna nie byla by w stanie zaciągnąć paliwa

: pn lut 08, 2010 18:58
autor: sasquatch
macpat1, to czemu jak teraz mam tylko ta mechaniczna to jakims "cudem" daje rade zaciagnac paliwo z baku?

: pn lut 08, 2010 19:32
autor: sr99
te 2.5 - 3 bary są dla pompy zewnętrznej, wewnętrzna wytwarza mniejsze ciśnienie, dla gaźnika wystarczy
Są też pompy elektryczne typowe do gaźników np, http://allegro.pl/item886252438_pompa_p ... aznik.html

: pn lut 08, 2010 20:05
autor: Jesionvr6
ale po co kombinowac mocowanie podłączenie itd jak można zastosować oryginalna pompe z golfa2 razem z czujnikiem poziomu paliwa
http://allegro.pl/item914898645_pompka_ ... nzyna.html

: pn lut 08, 2010 20:17
autor: qbanczyk691
Coś mi się wydaje, że tańszej alternatywy niż te 65 PLN nie znajdziesz. Jak kupowałem sobie pompę elektryczną w bak to najtańszą znalazłem za 50 PLN.
macpat1, to czemu jak teraz mam tylko ta mechaniczna to jakims "cudem" daje rade zaciagnac paliwo z baku?
Wiąże się to z inną zasadą działania tych pomp. Mechaniczna ma membranę, która w trakcie pracy wytwarza podciśnienie w wężu ssącym, później w trakcie przemieszczania membrany zamyka się zaworek umieszczony w pompce uniemożliwiając zassanemu paliwu powrót do baku i to paliwo jest tłoczone przez membranę do gaźnika.

Elektryczna ma wirnik który musi być zanurzony w paliwie aby móc go podawać, nie jest w stanie wytworzyć podciśnienia.
3 bary to według mojego toku rozumowania zbyt dużo dla gaźnika.

: pn lut 08, 2010 21:46
autor: macpat1
kolego masz do wyboru .. zalozenie ori pompy albo tak jak wczesniej pisalem ... zrobisz jak chcesz . wedlug mnie nic wiecej nie mozna tu napisac chyba ze lubisz sobie robic pod gorke to mozemy ci jakies niestworzone rzeczy popisac :) a pomysl z ta zewnetrzna pompka jest nie trafiony bo i tak bys musial wlozyc przed nia ta w bak . wiec po co pisac ze to za duzo jak na gaznikowca

: pn lut 08, 2010 22:25
autor: sasquatch
ok, podziekowal wszystkim :)