Strona 1 z 2
wazne pytanie dotyczace chlodzenia
: śr gru 14, 2005 21:24
autor: dominik7
mam pytanie-czy wezyka odpowietrzajacego(tego cienkiego) musi leciec plyn do zbiorniczka,czy tylko samo powietrze z odpowietrzenia???Mam samochod jak w opisie.
: śr gru 14, 2005 21:31
autor: endriu
raczej sam płyn ale dopuszczalne są pęcherze powietrza a raczej nierównomierny przepływ płynu.
: śr gru 14, 2005 21:36
autor: majkel
ma loecieć płyn jeśli nie leci to gdzieś jest zapchane
wazne pytanie dotyczace chlodzenia
: śr gru 14, 2005 21:46
autor: dominik7
no to mam odpowiedz dlaczego sie grzal w lato.A gdzie moze byc zapchane?O3wiscie oprocz wylotu z chlodnicy i zbiorniczka wyrownawczego.
: czw gru 15, 2005 17:37
autor: majkel
właśnie ten wężyk , on jest przelewowy musi być drożny, zdejmij go i przedmuchaj
: czw gru 15, 2005 19:13
autor: Paweł Marek
Płyn ma lecieć w fazie rozgrzewania, jak sie termostat otworzy strumień powinien się wyraźnie zmniejszyć lub przestać lecieć w ogóle. Chyba że w trakcie odpowietrzania to może sobie popryskiwać i bąbelkować jeszcze. Średnica otworu w króćcu przy silniku gdzie wężyk dochodzi jest tak dobrana żeby tak się działo. Nowe króćce podróby mają często ten otwór zatkany. Zawsze trzeba to sprawdzić bo inaczej z odpowietrzania nici.
wazne pytanie dotyczace chlodzenia
: czw gru 15, 2005 21:14
autor: dominik7
no wlasnie...a nie lecialo.Myslalem ze leciec powinno dopiero po otworzeniu termostatu.Dzieki.jeszcze przepchne przy chlodnicy ten krociec.
: czw gru 15, 2005 21:30
autor: Paweł Marek
dominik7 pisze: przy chlodnicy
ja mam nie przy chłodnicy tylko przy silniku, ale nieważne gdzie jest, ma tam być otwór drożny ok 1,5 - 2 mm srednicy
wazne pytanie dotyczace chlodzenia
: czw gru 15, 2005 21:43
autor: dominik7
a co moze byc jak nie bedzie lecialo?Najszybciej pewnie mozna sprawdzic odpalajac silnik i odlaczajac waz od zbiorniczka?
: czw gru 15, 2005 21:46
autor: Paweł Marek
w zbiorniczkach starego typu tych kanciastych widać czy sie leje po odkręceniu korka, w okrągłych ściąg przewód przy zbiorniczku i do naczynia. Jak nie poleci to może świadczyć o złym odpowietrzeniu, ale wtedy też będzie sie silnik przegrzewał, chłodnica u dołu zimna, nagrzewnica zimna itd.
wazne pytanie dotyczace chlodzenia
: czw gru 15, 2005 22:02
autor: dominik7
Mam kanciasty.Leciec to za bardzo nie leci,ale powietrze po nagrzaniu jest w miare cieple.Wydaje mi sie ze samochod z gazem gorzej zawsze grzeje.Przepraszam ze tak wolno odpisuje ale robie poprawki do biznes planu.
: czw gru 15, 2005 22:07
autor: Paweł Marek
No wiesz. To że jest zapachany to nie dowód że masz układ zapowietrzony, tyle że jeśli będzie zatkany częściowo nie do końca do odpowietrzanie może b. długo trwać i nerwów natracisz. Ale co sie martwisz. Biznes ci ruszy i olejesz starą Dźettunię
Tak swoja nazywałem.
wazne pytanie dotyczace chlodzenia
: czw gru 15, 2005 22:34
autor: dominik7
nigdy w zyciu! jak na swoje lata to chodzi dosyc dobrze(ma 20)-ale blache ma po remoncie,silnik chyba jest oryginalny choc watpie zeby jak na ten wiek mial tylko 234 tys.A biznes plan robie na zaliczenie przedmiotu...Pan nie ma czasem vento,a nie jetty?(choc gdzie nie gdzie vw nazwal Vento Jetta III)
: czw gru 15, 2005 22:43
autor: Paweł Marek
Z "pan " na forum to dajmy sobue spokój
. Mam Vento, rok temu sprzedałem ukochaną Jettunie z 84 roku. Szwagier nią dalej jeździ.