Wymiana klocków hamulcowych a płyn hamulcowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

cytrolexus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 13:35
Lokalizacja: Bełchatów

Wymiana klocków hamulcowych a płyn hamulcowy

Post autor: cytrolexus » pn lut 08, 2010 09:55

Witam. Niedawno wymieniałem klocki hamulcowe przednie. Wraz z wymianą zauważyłem że podniósł mi się lekko poziom płynu hamulcowego. Po kilku dniach zaglądając pod maskę spostrzegłem że na zbiorniku płynu hamulcowego pojawiły się znikome ilości jakiejś cieczy, podejżewam że to płyn hamulcowy. Faktem jest że płynu jest trochę powyżej stanu MAX ale do korka mu brakuje i to sporo więc skąd ten wyciek nie mam pojęcia. Z góry dzięki za odpowiedź, nara



banzai54
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 22:31
Lokalizacja: Chełm

Post autor: banzai54 » pn lut 08, 2010 10:12

Może płyn zagotowałeś :hmm: Wydaje mi się, że płyn się podniósł, bo poprzednie klocki były już cienkie, a żeby założyć nowe, trzeba było wcisnąć tłoczek i płyn poszedł w górę.
Zbierz strzykawką trochę płynu, żeby było pomiędzy min a max :)
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 10:13 przez banzai54, łącznie zmieniany 1 raz.


Był 1.6D Golf mk2 USA, był 1,8RP Passat b3, jest Carisma 1,6 16V :)
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
szawełło
Forum Master
Forum Master
Posty: 1130
Rejestracja: pn sie 17, 2009 19:48
Lokalizacja: Prudnik-opolskie

Post autor: szawełło » pn lut 08, 2010 10:21

banzai54 pisze:Może płyn zagotowałeś :hmm:
jak to możliwe ???


Ba.........................

;)

Awatar użytkownika
don vittorio
rock n roll
rock n roll
Posty: 248
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: don vittorio » pn lut 08, 2010 10:24

kolega banzai54 dobrze mówi
cienkie klocki = mocno wsunięty tłoczek w zacisku = więcej płynu w zacisku = mniej płynu w zbiorniczku
grube klocki = mniej wysunięty tłoczek w zacisku = mniej płynu w zacisku = więcej płynu w zbiorniczku :bigok:
tak ma być
może wcześniej było trochę za mało i "ktoś" dolał a teraz, jak przy wymianie wciśnięto tłoczek w zacisk, trochę płynu wydostało się na zewnątrz. Radzę obserwować dalej czy nie ma wycieku i ewentualnie usunąć nadmiar płynu hamulcowego do poziomu lekko poniżej MAX w zbiorniczku.


"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.

Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”

Awatar użytkownika
szawełło
Forum Master
Forum Master
Posty: 1130
Rejestracja: pn sie 17, 2009 19:48
Lokalizacja: Prudnik-opolskie

Post autor: szawełło » pn lut 08, 2010 10:29

don vittorio pisze:kolega banzai54 dobrze mówi
cienkie klocki = mocno wsunięty tłoczek w zacisku = więcej płynu w zacisku = mniej płynu w zbiorniczku
grube klocki = mniej wysunięty tłoczek w zacisku = mniej płynu w zacisku = więcej płynu w zbiorniczku :bigok:
zgadzam się z tym w zupełności
banzai54 pisze:Może płyn zagotowałeś :hmm:
chodzi mi tylko o to zagotowanie ???
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 10:46 przez szawełło, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
oloow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr sie 27, 2008 21:31
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: oloow » pn lut 08, 2010 10:33

Podczas hamowania płyn się nagrzewa i zwiększa swoją objętość dlatego masz mokry zbiorniczek. Odessij strzykawką i będzie OK.



Awatar użytkownika
luis-22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: sob lip 18, 2009 16:48
Lokalizacja: Płońsk [WPN]

Post autor: luis-22 » pn lut 08, 2010 11:05

Płyn hamulcowy ma to do siebie, że wychwytuje cząsteczki wody z powietrza ( właściwości hydro... jakieś tam :grin: nie pamiętam jak to się fachowo nazywa), woda ma niższą temperaturę wrzenia niż płyn hamulcowy i gdy się jej uzbiera zbyt dużo w płynie jest możliwe zagotowanie płynu. Zjawisko to jest bardzo niekorzystne dla układu hamulcowego.
Dlatego płyn powinno się wymieniać co jakiś czas.


:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:

cytrolexus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 13:35
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: cytrolexus » pn lut 08, 2010 11:18

ok. dzięki za odpowiedź



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lut 08, 2010 11:21

luis-22 pisze: nie pamiętam jak to się fachowo nazywa),
higroskopijne :bigok:



Awatar użytkownika
szawełło
Forum Master
Forum Master
Posty: 1130
Rejestracja: pn sie 17, 2009 19:48
Lokalizacja: Prudnik-opolskie

Post autor: szawełło » pn lut 08, 2010 11:39

mettenos pisze:
luis-22 pisze: nie pamiętam jak to się fachowo nazywa),
higroskopijne :bigok:
no i już wiem trochę więcej :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 204 gości