Strona 1 z 1

2.0 8V GTI problem :(

: pn lut 08, 2010 01:48
autor: Tendi
Witam,
Niedawno sprzedalem swojego mk2 1.6lpg ktorym zrobilem ponad 20 tys bez zadnych problemow, i wczoraj kupilem mk3 gti. Silnik 2.0 8v i niestety zaczely sie schody. Po przejechaniu 250km zapalila mi sie kontrolka od oleju, olej mial juz 25tys przebiegu od wymiany. Poza tym, zauwazylem na sniegu czarna plame z wydechu, silnik plul olejem. Dzis rano niezwolcznie 2 samochodem pojechalem na gielde, kupilem filtry i olej. Mam dostep do warsztatu wiec znajomy wymienil olej oraz filtry. Olej polsyntetyk 10W40. Na poczatku wszystko bylo ok, przestal pluc, nie dymil. Dzis zrobilem kolejne 200km i co sie okazalo, znow pluje olejem.

Czego to moze byc wina? Dodam, ze po podniesieniu samochodu na podnosniku okazalo sie, ze zamiast katalizatora ma wspwana prosta rure, (nie strumiennica, tylko zwykla prosta rura) oraz srodkowy tlumik rzezi, w srodku lataja pordzewiale kawalki.

Prosze o porade czym to moze byc spowodowane oraz ile moze kosztowac ew naprawa...

Pozdrawiam Piotrek

[ Dodano: 08 Lut 2010 00:54 ]
Dodam, ze silnik pracuje rowno oraz nie odczuwam jakiekolwiek spadku mocy.

: pn lut 08, 2010 07:25
autor: agrala
uszczelniacze na zaworach - koszt ok 30zl
pierscienie - koszt ok 200zl + dodatkowe koszta w postaciu uszczelki pod glowica, planowania glowicy, uszczelka pod miske, jakies 200zl
sprawdz cisnienie na tlokach to cos sie rozjasni

: pn lut 08, 2010 07:32
autor: dhaiver
kolego sprawdż odpowietrzenie skrzyni korbowej,tzw. odmę,u mnie ostatnio jak się zatkała to na 20 km zgubilem ''przez tłumik'' przeszło pół litra oleju

: pn lut 08, 2010 09:15
autor: Tendi
Dzieki za odp, zaraz jade na warsztat. Jak chlopaki beda mieli czas to sie czegos dowiem. Swoja droga jestem zalamany, nie zdazylem sie nawet nacieszyc.

: pn lut 08, 2010 09:53
autor: d.milas
Wywalił olej, a może znalazłeś miejsce gdzie go wyrzuca? Komora silnika jest zazygana olejem czy nie?

: pn lut 08, 2010 16:22
autor: Tendi
Mechanicy uspokoili mnie, sprawdzili kompresje, jest ok na wszystkich zaworach. Poza tym, nie dymi, silnik pracuje rowno, pluje lekko skroplona woda (brudy). Wina ukladu wydechowego.