Strona 1 z 1

NIE DZIAŁAJĄCY I "DZIAŁAJĄCY" PRĘDKOSCIOMIERZ!!

: ndz lut 07, 2010 16:47
autor: araskowalczyk
Witam! Od jakiegos czasu pojawił sie problem z predkosciomierzem w moim golfie III 1.9 TDI 90KM. Otóż pewnego czasu pojechałem w trase i predkosciomierz i przebieg km ładnie działał dojechalem do celu normalnie i potem jak juz odpaliłem drugi raz i ruszylem predkosciomierz przestał działac a przebieg km na trip zmienia mi sie o jakies 100m po przejechaniu 5km...czasami jak jade predkosciomierz zaczyna wariowac i działac na chwile tylko. Jade 50km/h wszystko ładnie wskazuje i dodaje gazu i wskazówka opada jak puszcze gaz to wskazówka znowu podnosi sie do predkosci jaką jade wtedy przebieg normalnie nalicza. I tak powariuje on jakis czas i znowu umiera i nie działa...podłączałem pod komputer i wystąpił bład z czujnikiem pedału gazu czy jakos tak...miał ktos z was taki przypadek?? czy to napewno ten czujnik a nie impusator a moze jest jakis zwarcie na kablach itp...doradzcie cos bo rece opadają..

: ndz lut 07, 2010 17:20
autor: Paweł Marek
od czegoś musisz zacząć więc najpierw czynności najprostsze, czyli sprawdzenie ew. wyczyszczenie wtyczki przy impulsatorze.

[ Dodano: Nie Lut 07, 2010 4:21 pm ]
a czujnik pedału to szukaj na forum diesla, upewnij się że nie pomyliłeś się i nie chodzi o czujnik pedału hamulca.

: ndz lut 07, 2010 22:59
autor: araskowalczyk
powiem tak wykrecałem impulsator w skrzyni moim zdaniem wszystko jest w porządku trybek cały wtyk wyczysciłem i dalej to same...a co do tego czujnika to moze byc ze sie pomyliłem...moglo pokazac wtedy czujnik pedału hamulca...ale co to by oznaczało?? bo nie mogłem wtedy usunąc tego błedu na kompie....teraz nie mam dostepu do kabla obd ale jak bede miał to jeszcze raz sprawdze

: pn lut 08, 2010 00:56
autor: Paweł Marek
czujnik pedału po prostu jest jednym z czujników potrzebnych sterownikowi silnika, do wymiany, nie wiem czy to nie jest jeden podwójny razem z tym od świateł, dieslowcy podpowiedzą albo znajdź na dziale diesla.
A z impulsatorem, no cóż może wymień , ale najpierw sprawdż czy po włączeniu zapłonu w bocznych pinach wtyczki jest napięcie jak z aku. Jest takie ryzyko że impulsator jest ok a coś stało się z kablem do licznika lub samym licznikiem