Strona 1 z 1

reczny nie odbija

: ndz lut 07, 2010 01:12
autor: s0unD
Witam, ostatnio jak używam ręcznego gdzieś na parkingu albo przy zawracaniu (z reszta wiele jest okazji) lewe tylne kolo strasznie hamowało bo takich manewrach, zabrałem do garażu postukałem w kolo, postał jakieś 2 godziny i przestało. minęły 2 dni i sytuacja znowu się powtórzyła. Co użyje hamulca ręcznego to te kolo z tylu się cale grzeje i hamuje. Sam nie wiem co mam z tym zrobić.

Proszę o porady, z góry dziękuje :)

: ndz lut 07, 2010 01:16
autor: Duber
s0unD, rozbierz,przeczysc,przesmaruj mechanizm w kole

: ndz lut 07, 2010 02:43
autor: Jazz_Blue
Najpierw możesz nasmarować ten tłoczek, np smarem grafitowym lub towotem i rozruszać, jeśli to nie pomoże to sprawdź linke, bo mogła się dostać woda do pancerza i się zacina.

: ndz lut 07, 2010 10:45
autor: waski1
Jazz_Blue pisze:Najpierw możesz nasmarować ten tłoczek, np smarem grafitowym lub towotem i rozruszać
Do tlokow zacisku sa specjalne smary uzywanie tego co piszesz moze pogorszyc sprawe.
Musisz kolego sprawdzic czy linka chodzi swobodnie czysie nie zacina w pancerzu ogladnac caly pancerz linki czy nie jest przetarty gdzies po drodze bo jesli tak to dostala sie woda i zardzewiala w srodku lub zamarza.Druga sprawa to demontaz zacisku i sprawdzenie mechanizmu recznego czy dziala poprawnie czyli ciagniesz za ciegno gdzie jest zaczepiona linka puszczasz i patrzysz czy odbija ciegno jesli nie odbija lub chodzi z oporami to proponuje zakupic zacisk po regeneracji koszt okolo 300pln. Sprawdzic tez trzeba czy tloczek nie jest zardzewialy w skutek uszkodzonej oslonki gumowej i ostatnia sprawa czy klocki w jarzmach poruszaja sie swobodnie nieraz jest tak ze klocek z jarzma trzeba wybic mlotkiem.Z calej tej histori mozesz miec problem z wkreceniem tloczka do zacisku gdyz trzeba go wkrecac i wciskac jednoczesnie do tego jest specjalne urzadzenie ktorego jak sie nie ma to jest meka chyba ze wyciagniesz zacisk i zrobisz to w imadle wtedy bedzie latwiej.Dobrze by bylo gdybys przed naprawa zaopatrzyl sie w smar do montazu tloka i smar miedziany do jarzma aby posmarowac powierzchnie po ktorej pracuje klocek. Pozdrawiam milej zabawy !!!!

Re: reczny nie odbija

: ndz lut 07, 2010 11:43
autor: janek1350
s0unD pisze:Witam, ostatnio jak używam ręcznego gdzieś na parkingu albo przy zawracaniu (z reszta wiele jest okazji) lewe tylne kolo strasznie hamowało bo takich manewrach, zabrałem do garażu postukałem w kolo, postał jakieś 2 godziny i przestało. minęły 2 dni i sytuacja znowu się powtórzyła. Co użyje hamulca ręcznego to te kolo z tylu się cale grzeje i hamuje. Sam nie wiem co mam z tym zrobić.

Proszę o porady, z góry dziękuje :)
Obrazek

rozruszaj ten mechanizm widoczny na tym zdjeciu napewno pomoze pozdro

: ndz lut 07, 2010 11:47
autor: lukjar7
prędzej coś z linkami

: ndz lut 07, 2010 13:30
autor: Jazz_Blue
waski1 pisze:Do tlokow zacisku sa specjalne smary uzywanie tego co piszesz moze pogorszyc sprawe.
To napisz co to za specjalne smary oraz jaki mają zakres temperatur?

: ndz lut 07, 2010 22:34
autor: waski1
Niebieska tubka pasta firmy ATE typowo do montazu tloka w zacisk , pasta z firmy CRC bardzo dobra do klockow srub kola nakretek i srub kolektora wydechowego , zmywacz do hamulcow z firmy WURTH bardzo dobry mozna nim tez spokojnie myc przeplywomierze , polecam tez firme LUBCON maja smary np. N2 smar bialy w tubce 400gram cena okolo 100pln. ale bardzo dobry odporny na kwasy zasady sole wode, mozna go stosowac do lozysk lub tez do trzpieni do ktorych przykrecony jest zacisk drugi taki smar z firmy lubcon to smar LI802 EP troche slabszy od poprzedniego ale tez dobry.Te srodki stosuje na co dzien i nie ma z nimi problemow ja je polecam.

Obrazek

: ndz lut 07, 2010 23:24
autor: s0unD
wielkie dzieki za porady jutro biore sie delikatnie za ten reczny :)

: ndz lut 07, 2010 23:30
autor: waski1
s0unD pisze:wielkie dzieki za porady jutro biore sie delikatnie za ten reczny :)
Udanej naprawy zycze !!!

: ndz lut 07, 2010 23:51
autor: Vito1988
mam to samo i u mnie to nie jest wina mechanizmu tłoczkowego, bo działa tak jak należy, tylko linki z prawej strony, coś się chyba zardzewiało i w zime musiała mi woda zamarznąć w lince i właśnie też tylne kolo hamowało, narazie zdjąłem z tloczka zaczep i mam ręczny na lewym kole tylko, jak sie cieplej zrobi to kupie obie linki i wymienię :food: ale wiem że musze rozebrać pół wnętrza do tego :grrr: