reczny nie odbija

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
s0unD
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: pn sie 31, 2009 18:03
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

reczny nie odbija

Post autor: s0unD » ndz lut 07, 2010 01:12

Witam, ostatnio jak używam ręcznego gdzieś na parkingu albo przy zawracaniu (z reszta wiele jest okazji) lewe tylne kolo strasznie hamowało bo takich manewrach, zabrałem do garażu postukałem w kolo, postał jakieś 2 godziny i przestało. minęły 2 dni i sytuacja znowu się powtórzyła. Co użyje hamulca ręcznego to te kolo z tylu się cale grzeje i hamuje. Sam nie wiem co mam z tym zrobić.

Proszę o porady, z góry dziękuje :)
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 01:17 przez s0unD, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lut 07, 2010 01:16

s0unD, rozbierz,przeczysc,przesmaruj mechanizm w kole
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 01:17 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » ndz lut 07, 2010 02:43

Najpierw możesz nasmarować ten tłoczek, np smarem grafitowym lub towotem i rozruszać, jeśli to nie pomoże to sprawdź linke, bo mogła się dostać woda do pancerza i się zacina.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » ndz lut 07, 2010 10:45

Jazz_Blue pisze:Najpierw możesz nasmarować ten tłoczek, np smarem grafitowym lub towotem i rozruszać
Do tlokow zacisku sa specjalne smary uzywanie tego co piszesz moze pogorszyc sprawe.
Musisz kolego sprawdzic czy linka chodzi swobodnie czysie nie zacina w pancerzu ogladnac caly pancerz linki czy nie jest przetarty gdzies po drodze bo jesli tak to dostala sie woda i zardzewiala w srodku lub zamarza.Druga sprawa to demontaz zacisku i sprawdzenie mechanizmu recznego czy dziala poprawnie czyli ciagniesz za ciegno gdzie jest zaczepiona linka puszczasz i patrzysz czy odbija ciegno jesli nie odbija lub chodzi z oporami to proponuje zakupic zacisk po regeneracji koszt okolo 300pln. Sprawdzic tez trzeba czy tloczek nie jest zardzewialy w skutek uszkodzonej oslonki gumowej i ostatnia sprawa czy klocki w jarzmach poruszaja sie swobodnie nieraz jest tak ze klocek z jarzma trzeba wybic mlotkiem.Z calej tej histori mozesz miec problem z wkreceniem tloczka do zacisku gdyz trzeba go wkrecac i wciskac jednoczesnie do tego jest specjalne urzadzenie ktorego jak sie nie ma to jest meka chyba ze wyciagniesz zacisk i zrobisz to w imadle wtedy bedzie latwiej.Dobrze by bylo gdybys przed naprawa zaopatrzyl sie w smar do montazu tloka i smar miedziany do jarzma aby posmarowac powierzchnie po ktorej pracuje klocek. Pozdrawiam milej zabawy !!!!



Awatar użytkownika
janek1350
VW MANIAK
VW MANIAK
Posty: 459
Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Re: reczny nie odbija

Post autor: janek1350 » ndz lut 07, 2010 11:43

s0unD pisze:Witam, ostatnio jak używam ręcznego gdzieś na parkingu albo przy zawracaniu (z reszta wiele jest okazji) lewe tylne kolo strasznie hamowało bo takich manewrach, zabrałem do garażu postukałem w kolo, postał jakieś 2 godziny i przestało. minęły 2 dni i sytuacja znowu się powtórzyła. Co użyje hamulca ręcznego to te kolo z tylu się cale grzeje i hamuje. Sam nie wiem co mam z tym zrobić.

Proszę o porady, z góry dziękuje :)
Obrazek

rozruszaj ten mechanizm widoczny na tym zdjeciu napewno pomoze pozdro



Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

Post autor: lukjar7 » ndz lut 07, 2010 11:47

prędzej coś z linkami



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » ndz lut 07, 2010 13:30

waski1 pisze:Do tlokow zacisku sa specjalne smary uzywanie tego co piszesz moze pogorszyc sprawe.
To napisz co to za specjalne smary oraz jaki mają zakres temperatur?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » ndz lut 07, 2010 22:34

Niebieska tubka pasta firmy ATE typowo do montazu tloka w zacisk , pasta z firmy CRC bardzo dobra do klockow srub kola nakretek i srub kolektora wydechowego , zmywacz do hamulcow z firmy WURTH bardzo dobry mozna nim tez spokojnie myc przeplywomierze , polecam tez firme LUBCON maja smary np. N2 smar bialy w tubce 400gram cena okolo 100pln. ale bardzo dobry odporny na kwasy zasady sole wode, mozna go stosowac do lozysk lub tez do trzpieni do ktorych przykrecony jest zacisk drugi taki smar z firmy lubcon to smar LI802 EP troche slabszy od poprzedniego ale tez dobry.Te srodki stosuje na co dzien i nie ma z nimi problemow ja je polecam.

Obrazek



Awatar użytkownika
s0unD
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: pn sie 31, 2009 18:03
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: s0unD » ndz lut 07, 2010 23:24

wielkie dzieki za porady jutro biore sie delikatnie za ten reczny :)



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » ndz lut 07, 2010 23:30

s0unD pisze:wielkie dzieki za porady jutro biore sie delikatnie za ten reczny :)
Udanej naprawy zycze !!!



Awatar użytkownika
Vito1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 08:04
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: Vito1988 » ndz lut 07, 2010 23:51

mam to samo i u mnie to nie jest wina mechanizmu tłoczkowego, bo działa tak jak należy, tylko linki z prawej strony, coś się chyba zardzewiało i w zime musiała mi woda zamarznąć w lince i właśnie też tylne kolo hamowało, narazie zdjąłem z tloczka zaczep i mam ręczny na lewym kole tylko, jak sie cieplej zrobi to kupie obie linki i wymienię :food: ale wiem że musze rozebrać pół wnętrza do tego :grrr:


Das Auto.
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 304 gości