NZ niby chce grzac, ale jednak nie grzeje...
: sob lut 06, 2010 21:26
Witajcie chłopaki 
W moim 1,3 NZ na wielopunkcie '89 podziało się coś dziwnego.
Mianowicie dopóki silnik nie osiągnie temperatury z kratek leci ledwo letnie powietrze, ale da się odczuć, że to jednak nie zimne. Jednak kiedy temperatura wody będzie już odpowiednia z nawiewów nie uświadczę nic innego jak tylko powiew arktycznego powietrza
I obstawiam dwie przyczyny:
1. Nagrzewnica, bo poprzedni właściciel wspominał coś, że uszczelniał chłodnicę, więc mógł zasyfić z deka nagrzewnicę. Dodam, że jeden przewód jest ciepły, drugi zimny.
2. Termostat, bo jednak coś tam leci cieplejszego, po czym kiedy powinien się otworzyć leci zimne. Na wskaźniku temperatura, którą pokazuje max to około 80 stopni, choć w tak starym aucie to różnie mpoże bywać z przekazami poszczególnych wskaźników.
Chcę zaryzykować z temostatem, bo nie kosztuje to wiele, a mógłbym zaoszczędzić sporo roboty(a na takim zimnie nie chce się wymieniać nagrzewnicy) bądź kasy, bo warsztaty zdzeirają za wymianę 200-320zł...
Ale najpierw chcę poznać Waszą opinię na ten temat i liczę, że mi pomożecie

W moim 1,3 NZ na wielopunkcie '89 podziało się coś dziwnego.
Mianowicie dopóki silnik nie osiągnie temperatury z kratek leci ledwo letnie powietrze, ale da się odczuć, że to jednak nie zimne. Jednak kiedy temperatura wody będzie już odpowiednia z nawiewów nie uświadczę nic innego jak tylko powiew arktycznego powietrza

I obstawiam dwie przyczyny:
1. Nagrzewnica, bo poprzedni właściciel wspominał coś, że uszczelniał chłodnicę, więc mógł zasyfić z deka nagrzewnicę. Dodam, że jeden przewód jest ciepły, drugi zimny.
2. Termostat, bo jednak coś tam leci cieplejszego, po czym kiedy powinien się otworzyć leci zimne. Na wskaźniku temperatura, którą pokazuje max to około 80 stopni, choć w tak starym aucie to różnie mpoże bywać z przekazami poszczególnych wskaźników.
Chcę zaryzykować z temostatem, bo nie kosztuje to wiele, a mógłbym zaoszczędzić sporo roboty(a na takim zimnie nie chce się wymieniać nagrzewnicy) bądź kasy, bo warsztaty zdzeirają za wymianę 200-320zł...
Ale najpierw chcę poznać Waszą opinię na ten temat i liczę, że mi pomożecie
