Strona 1 z 1

czemu tak jest ?

: śr gru 14, 2005 13:02
autor: dEDOs22
dzis zauważyłem że mi w moim MK II 1,6 Pn na biegu jałowym bez róznicy czy na gazie czy na benzynie falują obroty na gazie jest to bardziej widoczne czego to może być wina wymieniłem dzis filtr powietrza i świece zakupiłem nowe ale mysle że to raczej niema na to wpływu :grin:
pozrdo .

: śr gru 14, 2005 13:13
autor: sas_gti
na 95 % regulator biegu jałowego czyli popularny silniczek krokowy...

: śr gru 14, 2005 13:20
autor: wójaszek
to na 100 % silniczek krokowy silniki PN jako regulator biegu jałowego maja tylko krokowca wiec skoro ci faluja wolne obroty to na pewno to,ew. podstawa pod gaźnikiem może byc uszkodzona i nieszczelna

: śr gru 14, 2005 13:26
autor: sas_gti
regulator biegu jałowego to fachowa nazwa silniczka krokowago własnie :jezor:

: śr gru 14, 2005 13:28
autor: moment
ja tez podłacze się do tematu mi z kodu wyszło ze mam niesprawny zawór regulacji biegu jałowego ( obroty mi nie falują choć czasem ale ostatnio bardz żadko zdarza im się troche falować)

: śr gru 14, 2005 13:42
autor: dEDOs22
jakie są koszty naprawy tej usterki ??? i czy jak narazie tego nie zrobie to czy to niebedzie miało jakiegoś wpływu na samochód ???

: śr gru 14, 2005 13:51
autor: wójaszek
wpływu nie tylko nieregularne obroty na biegu jałowym, falowanie radze najpierw sprawdzić podstawkę gumowa pod gaźnikiem bo jeżeli dzieje sie to samo na gazie jak i na paliwie to ja bym miał wahania co do silniczka krokowego a bardziej stawił na uszkodzaną podstawę , silniczek krokowy jak ci sie uda to do 200zł możesz dostać ew. przeczyścić benzyna, i przedmuchac sprężarką, ale nie zawsze pomaga

: śr gru 14, 2005 22:29
autor: ceasar
Ale PN ma chyba nastawnik podciśnieniowy biegu jałowego a nie silniczek krokowy, a to chyba znacząca różnica.

problem

: śr gru 14, 2005 22:38
autor: dominik7
to przy gazniku jest silnik krokowy???zawsze myslalem ze tylko na wtrysku...

: śr gru 14, 2005 23:27
autor: ceasar
Silnik PN jest zasilany przez gaźnik 2EE sterowany przez komputer posiada sondę lambda, katalizator i sporo wynalazków, które jak się zaczną psuć to ręce i nogi opadają.
Przy tym gaźniku jest właśnie nastawnik biegu jałowego sterowany podciśnieniowo-elektrycznie.
Silnik krokowy faktycznie to w wtryskach. Chyba, że się mylę to proszę o sprostowanie.

: czw gru 15, 2005 00:13
autor: dEDOs22
to sie troszke zamotałem i zarazem przeraziłem :blush: ale jak teraz jechałem to już jest normalnie wszystko wienc niewiem OCB
ale dzieki obdarze wszystkich punkcikiem za dobre checi :okej:
wkońcu swieta idą trzeba byc chojnym
pozdro