Strona 1 z 2
Silnik 1.6 AEE gaśnie.
: pt lut 05, 2010 19:44
autor: Mati44
Witam mam taki mały problem z którym nie mogę się uporać a mianowicie posiadam MK3 z silnikiem 1.6 AEE 75km ogólnie wszystko jest ok ale od niedawna pojawił się taki problem silnik w momencie kiedy rozgrzeje się do 70 stopni zaczyna gasnąć tak jakby brakowało mu paliwa jeśli w tym momencie jadę np 60km/h to kiedy dodam gazu silnik zaczyna się dusić kiedy wcisnę sprzęgło gaśnie w momencie kiedy się zatrzymam chodzi na wolnych obrotach ale obroty trochę skaczą to znaczy spadają do ok 450 i w momencie kiedy silnik już wprawie gaśnie wzrastają do 650 700 czasami da się dodać gazu ale przeważnie gaśnie a co jest dziwne dzieje się tak tylko i wyłącznie kiedy silnik ma temperaturę ok 70 stopni co o tym sądzicie.
: pt lut 05, 2010 20:01
autor: prezesik25
poczytaj tematy o czyszczeniu przepustnicy w silnikach 1.6 AEE oraz o falowaniu obrotów. Te typy silników tak mają. Powodem tych objawów jest napewno brudna przepustnica, którą trzeba wykręcić i wyczyścić.
: pt lut 05, 2010 20:10
autor: Mati44
Też tak myślałem ale dlaczego kiedy silnik osiągnie temperaturę powyżej 70 stopni to jest ok i obroty są idealnie równe ok 650
: pt lut 05, 2010 20:20
autor: prezesik25
to może być też wina czujnika temperatury silnika, który odpowiada za dawkowanie paliwa. Znajduje się on w króćcu wodnym, z którego wychodzą węże do chłodnicy - 4-pinowy.
: pt lut 05, 2010 20:31
autor: Mati44
A czujnik hala morze być przyczyną takiego zachowania albo zbytnie przeciążenie silnika w momencie kiedy jest on zupełnie zimny bo ostatnio kumplowi auto pożyczyłem i widziałem jak odjechał na zupełnie zimnym silniku docisnął do spodu więcej mu samochody nie pożyczę i po tym zaczęły się te objawy ale to chyba niema z tym nic wspólnego przynajmniej mi się tak wydaje
: pt lut 05, 2010 23:28
autor: FIRERS
tez mam aee i cos podobnego mi sie dzialo wina przepustnicy, byla u mnie.
: pt lut 05, 2010 23:42
autor: Mati44
Wyczyszczę te przepustnice i zobaczę jaki będzie efekt
: sob lut 06, 2010 00:51
autor: witus29
Nie zapomnij o adaptacji
: sob lut 06, 2010 00:58
autor: Mati44
A czym najlepiej wyczyścić przepustnicę bo słyszałem że są do tego jakieś specjalne środki.
: sob lut 06, 2010 08:43
autor: prezesik25
na miękką szmatkę trochę benzynki ekstrakcyjnej i jedziesz
Oczywiście musisz ją wykręcić, wtedy masz dostęp do całej "gardzieli" przepustnicy
: sob lut 06, 2010 09:51
autor: witus29
Mati44 pisze:A czym najlepiej wyczyścić przepustnicę bo słyszałem że są do tego jakieś specjalne środki.
Wacik , pędzel + benzyna ekstrakcyjna (ewentualnie preparat w aeroaolu).
: ndz lut 14, 2010 23:00
autor: Mati44
Witam jakiś czas mnie nie było przepustnicy nie miałem na razie jak za bardzo wyczyścić brok miejsca w garażu ale auto zaczęło gasnąć i przerywać praktycznie przy każdej temperaturze ale zauważyłem że kiedy mam chociaż pół zbiornika paliwa to nić się nie dzieje dopiero jak poziom spadnie do rezerwy czy to możliwe że zimą mimo tego że auto stoi w garażu ogrzewanym w zbiorniku zebrała się woda której pompa nie pociągnie.
: ndz lut 14, 2010 23:14
autor: prezesik25
Mati44 pisze:ale zauważyłem że kiedy mam chociaż pół zbiornika paliwa to nić się nie dzieje dopiero jak poziom spadnie do rezerwy
tez tak mam - gaśnie przy skręcie w prawo lub przy gwałtowniejszym hamowaniu - oczywiście przy ok. 10-15 litrach w zbiorniku (rezerwa), zaczyna się tak dziać jak poziom paliwa spada od 1/4 w dół, ale ja się już do tego przyzwyczaiłem i jak poziom spadnie do 1/4 tankuję do pełna i spokój na 2-3 miechy
: ndz lut 14, 2010 23:29
autor: Mati44
A i to by rozwiązywało mój problem
a jeszcze pytanie z zupełnie innej beczki w momencie kiedy coś mnie podkusi
i przycisnę dość mocno powiedzmy w podłogę pedał gazu to kiedy obroty dochodzą do ok 5tyś czyli czerwone pole w silniku lub w skrzyni ciężko powiedzieć zaczyna się rozlegać tak jakby grzechotanie brzęczenie nie wiem do czego ten odgłos porównać tylko przy tak wysokich obrotach czy to jest normalne.