Potrzebuje pomocy cisnienie w cylindrach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

przemek857
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 17:14
Lokalizacja: nowogard

Potrzebuje pomocy cisnienie w cylindrach

Post autor: przemek857 » pt lut 05, 2010 15:52

robilem dzisiaj pomiar cisnienia na garach i wyszlo mi tak:
I-9,5
II-7,5
III-9,5
IV-9,5
czy przy takich cisnieniach dlugo pojezdze moj silnik to 1.6ABU z przebiegiem 240000



Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » pt lut 05, 2010 16:07

Zobacz sobie na stopień sprężania według danych w golfie 1.6 ABU wynosi 9 http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk3/

No ale z tym drugim garkiem to cos nie tak sie robi.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt lut 05, 2010 16:43

a kolega ŁukaszMan nie rozróżnia stopnia sprężania od ciśnienia sprężania? :bajer: Jedno ma niewiele wspólnego z drugim, a autorowi tematu chodzi o cisnienie...



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » pt lut 05, 2010 16:53

Jak dla mnie to taki silnik to już złom, pewnie hla olej litrami. Remont albo zmiana silnika
EDIT
Mam nadzieje że pomiar był wykonany z całkowicie otwartą przepustnica, bo jak nie to wynik zafałszowany.
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 16:55 przez piteR-ek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » pt lut 05, 2010 16:57

przemek857 pisze:czy przy takich cisnieniach dlugo pojezdze moj silnik to 1.6ABU z przebiegiem 240000
Nie pojezdzi jutro sie zepsuje, zobaczylem to w kawie przed chwila ...
przemek857 pisze:robilem dzisiaj pomiar cisnienia na garach i wyszlo mi tak:
Wedlug autodaty cisnienie 10-15 bar powinno byc. Wedlug infotecha minimum 7 barow.



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » pt lut 05, 2010 16:58

przemek857 pisze:II-7,5
To nie ładne jest. Nie moze być tak duzej roznicy, 2a bary to sporo, dopuszczana roznica to ponoc 0.5. Gdyby było 9,5 na wszystkich to mozna powiedzieć ze jest "w miare"! Majek 15 bar to znacznie za duze :P
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 17:06 przez Vii, łącznie zmieniany 3 razy.



K@mil_mk3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lut 23, 2008 00:51
Lokalizacja: Warmia i Mazury NO/NNI/NDZ/NOS/NIL
Kontakt:

Post autor: K@mil_mk3 » pt lut 05, 2010 17:00

piteR-ek pisze:Mam nadzieje że pomiar był wykonany z całkowicie otwartą przepustnica, bo jak nie to wynik zafałszowany.
jak to sprawdzic ? czy robie dobrze pomiar ?


"Miałem kiedyś ja malucha lecz przesiadlem z niego sie... teraz Golfiem 3 śmigam"

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt lut 05, 2010 17:41

K@mil_mk3 pisze:
piteR-ek pisze:Mam nadzieje że pomiar był wykonany z całkowicie otwartą przepustnica, bo jak nie to wynik zafałszowany.
jak to sprawdzic ? czy robie dobrze pomiar ?
Wykręcone świece i zmostkowane przewody aby nie uszkodzić elektryki.
Pomiar - przeważnie na rozgrzanym silniku, dobry aku.
Gaz w podłogę i manometr w otworze świecy.
Kilka obrotów rozrusznikiem aż manometr pokaże stałą wartość - jest pomiar.
Tak kolejno.

Przyczyny: niedomykanie zaworu/szczelność.
Za małe otwarcie ssącego/szklanka.
Nieszczelne pierścienie tłokowe.

Sprawdzenie szczelności pierścieni:
Strzykawka i wstrzyknięcie ok.6-7ml oleju w cylinder i zaraz pomiar/ tak kolejno.
Duży skok ciśnienia w stosunku do poprzedniego - pierścienie.
Mała różnica - zawór.

Jak poprawić bez wymiany - mam w swojej ofercie/ link na dole.Dalej prive. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

K@mil_mk3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lut 23, 2008 00:51
Lokalizacja: Warmia i Mazury NO/NNI/NDZ/NOS/NIL
Kontakt:

Post autor: K@mil_mk3 » pt lut 05, 2010 19:49

oldstaszek, dzieki na odp :P nie wiedzialem o tym gazie w podlodze :P


"Miałem kiedyś ja malucha lecz przesiadlem z niego sie... teraz Golfiem 3 śmigam"

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt lut 05, 2010 19:56

K@mil_mk3 pisze:oldstaszek, dzieki na odp :P nie wiedzialem o tym gazie w podlodze :P
Pisałem skrótowo - oznacza to pełne otwarcie przepustnicy tzn. minimalne opory przepływu powietrza. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » pt lut 05, 2010 20:06

Vii pisze:Majek 15 bar to znacznie za duze :P
czyzby autodata klamala :chytry: :chytry:



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt lut 05, 2010 20:13

Majek666 pisze:
Vii pisze:Majek 15 bar to znacznie za duze :P
czyzby autodata klamala :chytry: :chytry:
Dopowiem wam koledzy tak:
Zapis 10-15 bar.Co to znaczy?Oznacza to że dopuszcza się rozrzut 50%...nonsens techniczny, jeżeli jest też zapis w przedszkolu mechanika - rozrzut pow.20% oznacza naprawę silnika.

Dalej - 10bar jest do przyjęcia(trochę mało), jednak 15bar to tylko dla wtrysku w komorę spalania gdyż inaczej będzie detonacja albo jeździć na benzynie LO pow.98... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

K@mil_mk3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lut 23, 2008 00:51
Lokalizacja: Warmia i Mazury NO/NNI/NDZ/NOS/NIL
Kontakt:

Post autor: K@mil_mk3 » pt lut 05, 2010 20:36

Do autora tematu. Mysle ze koledze oldstaszek, nalezy sie punkcik pomocy bo naprawde duzo wyjaśnił co do techniki mierzenia :) :pub:



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » pt lut 05, 2010 20:49

oldstaszek pisze:
Majek666 pisze:
Vii pisze:Majek 15 bar to znacznie za duze :P
czyzby autodata klamala :chytry: :chytry:
Dopowiem wam koledzy tak:
Zapis 10-15 bar.Co to znaczy?Oznacza to że dopuszcza się rozrzut 50%...nonsens techniczny, jeżeli jest też zapis w przedszkolu mechanika - rozrzut pow.20% oznacza naprawę silnika.

Dalej - 10bar jest do przyjęcia(trochę mało), jednak 15bar to tylko dla wtrysku w komorę spalania gdyż inaczej będzie detonacja albo jeździć na benzynie LO pow.98... :pub:
Co ja moge powiedzieć PIEKNE rozjasnienie sprawy, kolega ma na prawde wielka wiedze! :bigok:
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 20:50 przez Vii, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 396 gości