[all vw] czy wiesz ile wazy twoje koło ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

[all vw] czy wiesz ile wazy twoje koło ?

Post autor: Lukbro » wt gru 13, 2005 22:18

jak wiadomo im lzejsze koła tym lepiej. tym duzo lepiej.
wlasnie zwazylem moja letnią felgę 15 z oponami 50/195 wyszlo 14,3 kg
jak to sie ma do waszych koł ? ile wazy np stalowka z oponą ? taka 13 czy 14 ?


Mój ex-Parch : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68377 ;-)

malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » śr gru 14, 2005 12:26

stalowki nie wazylem, ale roznica w 15 felach i stalowkach jest zauwazalna juz przy samym podniesieniu kola, a wiec napewno nie jest to obojetne na rozpedzania...



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr gru 14, 2005 13:14

mnie tez by to interesowało...
podobnie jak teoria której nikt jeszcze nie potwierdził że nalewki (opony bieżnikowane) waża o 2 kg wiecej każda....

[ Dodano: Sro Gru 14, 2005 12:16 ]
masa nieresorowalna bierze udział w przyspieszaniu i szybkosci reakcji zawieszenia, dalteg ow subaru sa amory UPsidedown, do góry nogami



Awatar użytkownika
KAJOJ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pn kwie 11, 2005 14:36
Lokalizacja: WAWA-TARGÓWEK
Kontakt:

Post autor: KAJOJ » śr gru 14, 2005 13:18

sas_gti pisze:mnie tez by to interesowało...
podobnie jak teoria której nikt jeszcze nie potwierdził że nalewki (opony bieżnikowane) waża o 2 kg wiecej każda....
Ważą wiecej na 100% moge to potwierdzic bo kiedys takie kupilem do Matiza i czujesz to juz podnoszac je :goof: -ciezkie jak cholera- nie mowiac juz o jezdzie na nalewkach->>tragedia!!


[url=http://www.imageshack.us/][img]http://img96.imageshack.us/img96/7133/sig4iv1250x1064hs.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr gru 14, 2005 13:28

OK tylko prosze nie zaczynajmny tu debaty o nalwkach bo sie bałągan zrobi, bylo niedawno i mozna sie spierac, zalezy kto wyprodukowal te nalewki i konkretnie jaka ci sie trafi....markgum jest ok, sportowe opony tez robi i w rajdach sie scigaja na tym tez..
tu jest ta dyskusja
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=29550



Awatar użytkownika
KAJOJ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pn kwie 11, 2005 14:36
Lokalizacja: WAWA-TARGÓWEK
Kontakt:

Post autor: KAJOJ » śr gru 14, 2005 13:31

ok niemialem zamiaru rozpoczynac tu jakiesj wielkiej debaty, poprostu napisalem to czego doswiadczylem i tyle. Byc moze tak jak piszesz sa i jakies dobre, nie spieram sie z tym bo nie wiem, pisze tylko to co sam zaobserwowalem :cool:


[url=http://www.imageshack.us/][img]http://img96.imageshack.us/img96/7133/sig4iv1250x1064hs.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr gru 14, 2005 13:35

przeciez spoko :pub: potwierdziłeś że są cieższe i o to chodziło....dzieki



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » śr gru 14, 2005 13:44

14" z opona 185/60/ wazy 14 kg

Dla ciekawostki: Felga aluminiowa 16" Azev A o szerokosci 9" z opona 215/40/16 wazy 18 kg.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr gru 14, 2005 14:05

Miałem równocześnie auto na alusach, drugie na stalówkach, w tym samym rozmiarze. Co prawda były to 2 poldki, i różnica w masie koła nie była wielka, ale wyraźnie wyczuwalna (o 3-4 kg cięższe były aluski). Przy aluskach, duuużo szybsze zużycie zawieszki z przodu (oba auta jeżdżone w podobnych warunkach, wyznacznikiem były tuleje wahaczy i sworznie zwrotnicy z przodu - przy aluskach poszły po 55 tkm, na stalówkach przejeździły ponad 80 tysia, amorki i sprężyny też dosatwały bardziej, po tym samym przebiegu auto było bardziej "rozchwiane" i ugniecione, a zimą były i tak zamiast alusów zakładane zimówki na stalówkach)
Z tyłu nieznacznie szybsze zużycie silentbloków w resorze i drążków reakcyjnych, ale tam to akurat most ma taką wagę, że to jest nie do porównania, patrzę po przodzie.

Poldas to może kiepski punkt odniesienia, ale było to widoczne i odczuwalne - oba poldasy były "w rodzinie" od nowości, wyjechały z salonu.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr gru 14, 2005 14:38

kurcze ale jakto?? Cos mi sie w sumie obilo o uszy ze polskie aluśki sa strasznie cięzkie (jakies dziwne stopy stosuja) ale nie wiedzialem ze ciezsze od stalówek...
Ale zawsze myślałem że felga o tym samym rozmiarze bedzie lżejsza aluminiowa (w koncu stop metali lekkich)
Zreszta wezmy katawnik do ręki, taki sam z alu i stali, stalowy oczywiscie jest ciezszy

Albo miales duuużo wieksze te aluski od stalówek albo polskie stopy aluminium są takie genialne że muszą robić takie grube felgi żeby sie felga nie rozpadała....no nie wiem to jak to jest?



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr gru 14, 2005 14:57

sas_gti pisze:kurcze ale jakto?? Cos mi sie w sumie obilo o uszy ze polskie aluśki sa strasznie cięzkie (jakies dziwne stopy stosuja) ale nie wiedzialem ze ciezsze od stalówek...
Ale zawsze myślałem że felga o tym samym rozmiarze bedzie lżejsza aluminiowa (w koncu stop metali lekkich)
Zreszta wezmy katawnik do ręki, taki sam z alu i stali, stalowy oczywiscie jest ciezszy

Albo miales duuużo wieksze te aluski od stalówek albo polskie stopy aluminium są takie genialne że muszą robić takie grube felgi żeby sie felga nie rozpadała....no nie wiem to jak to jest?
Blacha na stalówki ma 3-4 mm grubości. A aluski są odlewane, czasami jest to kilka cm grubości aluminium. Stop jest lekki, ale jego objętość jest inna (większa). Gdyby aluski były z blachy tej samej grubości co stalówki, byłyby ok. 3-3,5 raza lżejsze. A że nie są - to felgi ze stopów lekkich są zwykle cięższe od stalówek. Ale też np. są felgi ze stopów alu lub magnewzowe i one są lżejsze od stalówek.

Ciężar stali: 7,92 kg/dm3
Alu czyste: 2,3 kg/dm3
Alu stopowe: ok. 2,4-2,8 kg/dm3


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr gru 14, 2005 15:08

no wlasnie o te objetosci mi tez miedzyy innymi chodzilo,

stalówki faktycznie sa mniejsze objetosciowo ale jak sam zresztą napisałeś stal ma wieksza gestosc od alu i stopów alu,
Felgi aluminiowe musza zrobić wieksze bo alu jest słabsze od stali ale za to lzejsze przeciez, wiec mysalem ze sie to jakos wyrowna, a nawet na korzysc dla alusków



magnezówki miałem w ręku i faktycznie dużo lżejsze są a jakie wytrzymałe, normalnie łamią krawężniki

Czyli wniosek jest taki że tylko aluśki dobrych firm (które stosują lekkie i mocne stopy) mają szanse byc lżejsze od stalówek w tym samym rozmiarze??? Czy w ogole nie ma takiej opcji zeby felga alu byla lzejsza os stalowki w tym samym rozmiarze ??(wyjątek to magnezówki).....



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr gru 14, 2005 15:53

Opcja jest. Tylko te felgi muszą swoje wytrzymać. Aluskę możesz mieć lekką, ale będziesz się musiał obchodzić jak z jajkiem. Na naszych drogach......


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Lukbro » śr gru 14, 2005 18:04

dziekuje panowe za odzew ;)

czyli wniosek jest taki :
najlepiej miec stalowki a do tego jak najmniejsze ( najlepsze opcja to taka jaka poleca producent ). oczywiscie pod warunkiem ze nie liczy sie dla nas wyglad auta a jego zywotnosc i praktycznosc z ekspolatacji. Bo przeciez wiadomo ze nic nie wyglada lepiej w mk3 niz dobra fela najlepiej w rozmiarze 17 ;) ale nie kazdy ma auto do rekreacji.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 435 gości