Strona 1 z 1

Śruba na wale korbowym

: czw lut 04, 2010 14:00
autor: frezerGT
Koledzy, jaki jest potrzebny klucz żeby odkręcić śrube na wale korbowym od strony rozrządu, musze wymienic simering bo troche cieknie a nie wiem jaki klucz kupić, silnik to 1,8 ADZ

Re: Śruba na wale korbowym

: czw lut 04, 2010 15:17
autor: TOYTOY
frezerGT pisze:Koledzy, jaki jest potrzebny klucz żeby odkręcić śrube na wale korbowym od strony rozrządu, musze wymienic simering bo troche cieknie a nie wiem jaki klucz kupić, silnik to 1,8 ADZ
O ile pamietam to 19 ( 12sto-kątna), śrube lepiej wymienić , nowa nie jest droga a odrazu dobierzesz sobie nasadke pod nią. Nową wkrecać na klej do gwintów.

: czw lut 04, 2010 15:40
autor: -=ren=-
tak na pewno "dziewiętnastka" 12-kątna...

: czw lut 04, 2010 16:22
autor: Paweł Marek
wypada dodać że ta nasadka musi być bardzo porządna a nie jakaś no name, bo te śróby ciężko odkręcić.

: czw lut 04, 2010 16:52
autor: -=ren=-
no to jak już wchodzimy w szczegóły to, pokrętło, to na co nałożymy nasadkę też musi być porządne... nie polecam najtańszej TOYi... Bo próbowałem odkręcać to na przedłużkach żeby weszła wewnątrz koła i skręciłem obydwie... o 1/4 każda się przekręciła, a śruba ani drgnęła... Potem jak motor był na wierzchu duży pałer i poszło po zablokowaniu koła zamachowego... Albo na samochodzie z zapiętym pierwszym biegiem i druga osoba na hamulcu stoi...

: czw lut 04, 2010 17:15
autor: sas_gti
śrubę wręcz trzeba wymienić. Ja się już na własnej skórze spotkałem ze tym żę tę śrubę ścieło i przyczyn upatrywałbym właśnie w tym że ktoś jej nie wymienił lub wymienił i nie dokręcił właściwym momentem lub i to i to. Efekt łatwy do przewidzenia - porównywalny ze zerwaniem rozrządu.
ku przestrodze.
Obrazek
Obrazek

: czw lut 04, 2010 23:34
autor: frezerGT
ok dzięki koledzy za pomoc, punkty rozdane. a może ma ktoś sposob na wymiane tego simeringa bez odkręcania tej śruby :helm:

: pt lut 05, 2010 00:42
autor: Paweł Marek
NIe da rady, dopiero jak odkręcisz śróbę zdejmiesz kółko zebate to można się zastanawiać czy pożyczyć specjalny przyrząd do wyjmowania simeringów czy jakoś mniej elegancko stary wyrwać.

: pt lut 05, 2010 11:56
autor: frezerGT
a zna ktoś wymiary tego simeringa

: pt lut 05, 2010 12:10
autor: sas_gti
w intercars.com.pl znajdziesz po chwili szukania.
Jak Ci się nie uda to uderz na PW to pomogę. pzdr

: pt lut 05, 2010 18:49
autor: vulcan1984
32x47x10
skręt lewostronny
z uszczelka wargową


standard w 90% sam. grupy VW do 1998r. :)

co do sruby to zakładaj nową, sporo mechaników twierdzi, że sa jednorazowe i po odkręceniu nadaja sie do kosza.....

: pt lut 05, 2010 19:06
autor: sas_gti
bo tak podaję dane naprawcze VW.