Strona 1 z 2

Niedogrzanie silnika ??

: wt gru 13, 2005 20:57
autor: Kapsel_1
Czy na zimę zasłaniacie chłodnice ??
Zauważyłem że temp oleju nie przekracza w tej chwili 80 stopni, staje na 78, w lato natomiast było 90-96 stopni. Zauważyłem że golfik więcej pali, czy przysłonić chłodnicę ?? :chytry:

: wt gru 13, 2005 21:07
autor: bodzio_j
A jaką masz temp. płynu? Ale najprawdopodobniej padł termostat.Nie powinien puścić płynu dopuki nie osiągnie odpowiedniej temp.

: wt gru 13, 2005 22:24
autor: Tomasz Żaguń
Bodzio-j dobrze prawi.Olejem się niemartw na jego temperaturę niemamy żadnego wpływu natomiast termostat winny.Może być -20 a i tak masz mieć 90 st C w silniku od tego jest termostat.

: wt gru 13, 2005 22:37
autor: Adamtd
był kiedyś temat o zaslanioniu chlodnicy i nawet mam taka zaslonke do poloneza w garażu...(tylko poloneza już nie mam :grin: ) ale zasłaniać nie ma sensu, bo projektant tak to zrobił aby byo OK, ale termostatem wypada się zająć - tak jak piszą koledzy

: wt gru 13, 2005 23:01
autor: Paweł Marek
na pewno termostat, ale 80 stopni toi jeszcze nie tak źle, ja mam teraz w Vento 65-70 podczas jazdy i nie mogę znaleźć czasu na wymianę

: śr gru 14, 2005 00:17
autor: rafalbenek123
cze chlopaki
a ile powinna wynosic temp. silnka??
taka ksiazkowa a jakie moga byc od niej odstepstwa?

: śr gru 14, 2005 00:18
autor: vaclavo
Popieram!! Ja miałem ten sam problem - tylko gożej - latem 70stopni :/ przed zimą wymieniłem i jest oki!! Ale u ciebie to jescze nie jest źle a przez 10 stopni nie spali ci więcej. POZDRO

: śr gru 14, 2005 01:10
autor: twardy
Mnie również wydaje się że nic innego jak termostat , kolo miał ten sam problem wymienił ter, i hula na całego. pozdrawiam.

: śr gru 14, 2005 02:39
autor: Kiler
...kup nowy termostat - WAHLER (~30PLN) i problem zniknie :bigok: ...

Pozdr :pub: .

: śr gru 14, 2005 09:41
autor: jaszczur
Kiler pisze:...kup nowy termostat - WAHLER (~30PLN) i problem zniknie ...
dokładnie tak jak pisze kolega miałem podobna sytuację,przesłaniałem chłodnicę i nic to nie dawało,dopiero po wymianie termostatu wszystko jest ok

: czw gru 15, 2005 14:04
autor: Kapsel_1
czytać czytać jeszcze raz czytać, nie chodzi o temp cieczy chłodzącej tylko o temp oleju
Kto ma komputer i napisze jaka temp oleju jest u niego ??? po przejechaniu min 35 km ??
Najbardziej interesi mnie temp w MK3 1.8 GT bo taki mam

Z temp cieczy chłodzącej jest ok, wiatrak włącza się kiedy trzeba a temp silnik trzyma ok.

: czw gru 15, 2005 14:44
autor: djset
rafalbenek123 pisze:cze chlopaki
a ile powinna wynosic temp. silnka??
taka ksiazkowa a jakie moga byc od niej odstepstwa?
90 stopni Celsjusza...

[ Dodano: Czw Gru 15, 2005 13:46 ]
odstepstw zadnych przy normalnej jezdzie.
przy staniu w korkach lub przeciazeniu silnik w lato temp powinna wzrastac do momentu wlaczenia wentylatora, a ten po krotkiej przcy powinien sie wylaczac.
w zimie troszle wolniej sie nagrzewa, ale tez osiaga 90C i nie moze byc mniej.
tak czy siak musi byc 90 stopni i juz.

: czw gru 15, 2005 22:36
autor: Tomasz Żaguń
Jak miałem MKII 16V to olej chodził od 105 -118 stopni c.

: czw gru 15, 2005 23:11
autor: wara99
vaclavo pisze:Popieram!! Ja miałem ten sam problem - tylko gożej - latem 70stopni :/ przed zimą wymieniłem i jest oki!! Ale u ciebie to jescze nie jest źle a przez 10 stopni nie spali ci więcej. POZDRO

mylisz sie mi trzymal 80 stopni a jak wlaczylem ogrzewanie to nawet 70 . Termostat po wlaczeni silnika odrazu puszczal wode lub sie do konca nie domykal.
przed wymianą komp pokazywl srednie spalanie w granicach 10-11 l atera po wymianie 8.5 -9,5 wiec jest róznica a litr to jakby niepatrzec 4 zety.