Strona 1 z 2

Tuleje wahacza

: śr lut 03, 2010 16:59
autor: marcin999
Wiem że było o tym kilka tematów, ale nie dokopałem się do konkretów.
mam pytanie do znawców którzy już je wymianiali. Kupiłem nowe tuleje lemfordera i trochę się zdziwiłem bo one są delikatnie mowiąc nie symetryczne. Owszem są strzałki okreslajace kierunek montażu, ale jak widac na zdjęciu guma po prawej stronie ma większy odstęp od krawędzi niż po lewej. Czy mam je montować tym większym odspem do zewnątrz czy zewnątrz, bo jak rozumiem będzie to miało znaczenie w eksploatacji.
Dzieki za odp. Obrazek

: śr lut 03, 2010 17:57
autor: maryjan
Nie wiem jak inni ale na to nigdy nie zwróciłem uwagi... Zresztą wydaje mi się, że to wina samego odlewu. Najważniejszy jest kierunek i odpowiednia siła nacisku.

Mam dwie tuleje od audi i nie widzę żadnej różnicy - tuleje ori VW - bo tylko te wytrzymują conajmniej rok.

: śr lut 03, 2010 18:02
autor: DariuszK
jest zasadnicza roznica w stronie montazu tulejek w VW, pamietam przypadek ze gdy zle byla zalozona to na przegladzie koles takie auto zawrocil, tym szerszym w strone sworznia wahacza :)

: śr lut 03, 2010 18:18
autor: marcin999
DariuszK pisze:tym szerszym w strone sworznia wahacza
Tym szerszym czyli tam gdzie nie ma odstępu??

Do mk3 tez kupowałem te tulejki i nie bylo różnicy. tylko tamte miały jeszcze jakas wkładkę.

Jeszcze jedno pytanie czy sworzen da się odkręcić od zwrotnicy bez ściągania przegubu? Podobno nakrętka tam zaczepia.
Jeżeli odkręce sworzen od wahacza to trzeba bedzie ustawiać kąt pochylenia koła?

: śr lut 03, 2010 19:35
autor: Jacek75
Obrazek

: śr lut 03, 2010 21:14
autor: waski1
Takie zamontuj a zapomnisz o problemie z reszta pisalem juz o tym na forum.Przede wszystkim te tuleje sa pelne i sie nie urywaja !!!!! Zamontowalem juz sporo tych tulej i spoko zero problema !!!

Obrazek

: śr lut 03, 2010 21:30
autor: marcin999
Od jakiego to samochodu?

: śr lut 03, 2010 21:33
autor: Toledziak
Audi TT, leon fr

: śr lut 03, 2010 21:35
autor: marcin999
Jak się te wysypią to założe te od audi.
Powiedzcie mi jeszcze jak to bedzie z tym sworzniem, bo w mk3 robilem to szlo bez problemu, a slyszalem ze mk4 ma jakies opory.

: śr lut 03, 2010 21:35
autor: waski1
Chyba audi TT ale to nie wazne masz numer z lema podasz w sklepie i niech ci zamowia.
Polowa moich klientow na tym jezdzi.Golfy 3; 4 Venta passaty.......

: śr lut 03, 2010 21:36
autor: $layer
marcin999 pisze:Jeszcze jedno pytanie czy sworzen da się odkręcić od zwrotnicy bez ściągania przegubu?
Da się. Kąt się nie zmieni. Po wymianie takich elementów zawieszenia zawsze trzeba sprawdzić zbieżność. A jak odkręcasz wahacz do zmiany tuleji to odkręć sworzeń z trzech śrub o zostaw go w zwrotnicy. Chyba że do wymiany sworzeń...

: śr lut 03, 2010 21:38
autor: marcin999
$layer pisze:A jak odkręcasz wahacz do zmiany tuleji to odkręć swożeń z trzech śrub o zostaw go w zwrotnicy
No i właśnie o to mi chodzi, że jak już to odkręce to cieżko będzie ustawić tak jak było.
tam są otwory fasolki więc jest regulacja;/

: śr lut 03, 2010 21:38
autor: waski1
marcin999 pisze:a slyszalem ze mk4 ma jakies opory.
No mozesz miec jaja z odkreceniem a potem z zakreceniem dobrze jest popuscic poloske zeby przegub cofnac i wtedy wykrecic nakretke a potem winda trapezowa pod wahacz zeby sworzen nie krecil sie wraz z nakretka i zakrecasz ja.(tak to chyba bylo z tego co pamietam)

: śr lut 03, 2010 21:39
autor: Toledziak
Sworzeń odkręcasz od wahacza, jest przykręcony na 3 śruby na wspólnej podkładce z przygrzanymi nakrętkami. Tylko uważaj!! Ja 2 zerwałem (w dodatku nakrętki były zardzewiałe i nie było jak ich chwycić kluczem) i musiałem wyjąć wahacz ze sworzniem i wyciąć zerwane elementy.